«ВОСКРЕСІННЯ» СУБ’ЄКТА В АНГЛІЙСЬКОМУ ПОСТПОСТМОДЕРНІСТСЬКОМУ РОМАНІ: ОСОБЛИВОСТІ (ПОСТ)РЕАЛІСТИЧНОЇ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ

Автор(и)

  • Дмитро Дроздовський

Ключові слова:

постпостмодернізм, сучасний англійський роман, соціальна фантастика, (пост)реалізм, постправда, антиутопія, містерія, карнавал

Анотація

У статті окреслено репрезентацію соціальних проблем в англійському постпостмодерністському романі. З’ясовано, що в постпостмодернізмі відбувається повернення суб’єкта, який оприявнює особисті історії, пов’язані з переживанням травм, болю, потраплянням у ситуації екзистенційного вибору. Проаналізовано, що персонажі відчувають потребу в екзистенційній правді, яка протистоїть дискурсу постправди. Виявлено, що акцентуація на особистісному компоненті в постпостмодерністському романі детермінує його особливу чуттєвість і осмислення соціальних конфліктів і криз із погляду філософії, психології та медицини (біології людини). На матеріалі «Хмарного атласу» Д. Мітчелла досліджено специфіку антиутопії в постпостмодерністському романі. Антиутопія є жанровим різновидом соціальної фантастики, у якій наявна критика суспільного ладу, політичних інститутів, ідеологічної несвободи тощо. Досліджено, що англійському постпостмодерністському роману властива соціальна проблематика, якої не було представлено в постмодернізмі. Проаналізовано взаємодію реалістичного та вигаданого в сучасних романах Великої Британії. З’ясовано риси (пост)реалізму як однієї зі стильових особливостей постпостмодернізму. Виявлено комплекс соціальних проблем і мотивів, які критично осмислюються в англійському постпостмодерністському романі.

Посилання

Hailend, M. Dzh. 2008. Uhamuite mene. Lviv: Kalvariia.

Heddon, Mark. 2016. Zahadkovyi nichnyi intsydent iz sobakoiu. Kharkiv: KSD.

Johnston, Jennifer. 1983. Daleko li do Vavilona? Staraya shutka. Moskva: Hudogestvennaya literatura.

Krasavchenko, Tatyana. 2010. “Angliyskaya proza: novoe dyihanie”. Literaturnaya gazeta 4(55): 3.

Lebid, Andrii. 2014. “Paradyhma realizmu ta teorii istyny”. Liudynoznavchi studii. Drohobych. 30:129–143.

Makyuen, Ian. 1998. Amsterdam. Moskva: “FTM”, “Eksmo”,

Makiuen, Ian. 2008. Spokuta. Lviv: Kalvariia.

Makiuen, Ian. 2007. Subota. Lviv: Kalvariia.

Nalyvaiko, Dmytro. 2008. “Zamitky shchodo henezy y typolohii sotsialistychnoho realizmu”. Slovo i Chas 9: 46–52.

Nalyvaiko, Dmytro. 2006. Teoriia literatury y komparatyvistyka. Kyiv: “Kyievo-Mohylianska akademiia”.

Perelomova, O. S. 2011. “Deiaki osoblyvosti realizmu v ukrainskomu khudozhno-literaturnomu dyskursi”. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina 940(42):12–114.

“Politika postpravdyi v sovremennom mire”. 2017. Sbornik materialov po itogam Vserossiyskoy nauchnoy konferentsii s mejdunarodnyim uchastiem “Politika postpravdyi i populizm v sovremennom mire”. SPb.: Skifiya-print.

Kharkhun, Valentyna. 2009. “Dva sotsrealizmy”, abo Problema interpretatsii “osnovnoho metodu radianskoho mystetstva”. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka 85: 391–399.

Shalahinov, Borys. 2011. “Karnaval i misteriia: rozdumy pro istorychni doli dvokh metaform yevropeiskoho mystetstva”. Vsesvit 3–4: 249–255.

Shalahinov, Borys. 2013. Klasyky i romantyky: Shtudii z istorii nimetskoi literatury XVIII-XIX stolit. Kyiv: Kyievo-Mohylianska akademiia.

Haddon, Mark. 2004. The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. London: Vintage.

Loftis, Sonya Freeman. 2015. Imagining Autism: Fiction and Stereotypes on the Spectrum. Indiana University Press.

McEwan, Ian. 2006. Saturday. London: Vintage.

Mitchell, David. 2004. Cloud Atlas. London: Random House.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Дроздовський, Д. (2021). «ВОСКРЕСІННЯ» СУБ’ЄКТА В АНГЛІЙСЬКОМУ ПОСТПОСТМОДЕРНІСТСЬКОМУ РОМАНІ: ОСОБЛИВОСТІ (ПОСТ)РЕАЛІСТИЧНОЇ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ. Актуальні питання іноземної філології, (10), 62–70. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/1105