ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ОПАНУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-18-5

Ключові слова:

тестові завдання, фаховий текст, термінологічна лексика

Анотація

Мета роботи полягає у висвітленні використання системи тестових завдань у технічному вищому навчальному закладі для опанування та засвоєння професійної лексики (для прикладу наводиться спеціальність «Пожежна безпека»). Для цього розглядаються види тестових питань, їх цілі та завдання. Також в роботі вказуються переваги та недоліки використання тестової системи для опанування фахових технічних текстів за наведеним фахом. Окрім цього звертається увага на доцільність використання тестової системи під час вивчення іноземної мови у технічному вищому навчальному закладі. У науковій розвідці представлена ціла низка різноманітних тестових завдань, які доцільно використовувати під час опанування фахової термінології. Тестові завдання розглядаються як своєрідні тренувальні вправи, які спрямовані на закріплення набутих знань та відпрацювання лексичного мінімуму. Використання системи тестових завдань є доречним та ефективним у поєднанні з певними навчальними комплексами. На прикладі навчальної серії Carееr Paths видавництва Еxprеss Publishing, а саме навчального комплексу «Firеfightеr» було запропоновано алгоритм роботи з технічними текстами, який має на меті ефективне опанування фахової лексики для подальшої роботи з фаховими текстами. Нами була обрана спеціальність «Пожежна безпека» для наведення прикладів практичних тестових завдань, яким передує робота з фаховими текстами та лексичним мінімумом. Тестові завдання мають стати своєрідним тренажером у засвоєнні лексики, бо постійне повторення певних слів або певних сталих виразів призводить до їх автоматичного запам’ятовування. Тестові завдання можуть одночасно виконувати декілька функцій, а саме сприяти автоматичному запам’ятовуванню певного матеріалу через постійне повторення; оцінювати рівень засвоєння матеріалу; виявляти проблемні частини, яким треба приділити більше часу або навіть ще раз повторити.

Посилання

Волошина О. Оцінювання іншомовної компетентності молодших школярів із застосуванням тестових технологій. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2018. Том 1. № 20. С. 111–115.

Гарматюк Н.Д., Марценюк В.П. Особливості застосування тестового контролю при вивченні іноземної мови у вищих навчальних закладах. Медична освіта. 2013. № 3. С. 17–24.

Деркач Ю.Я., Романів Т.В. Тестування як ефективний засіб поточного контролю на уроках іноземної мови. Молодий вчений. 2018. № 9 (61). С. 400–402.

Етенко Н.Ю., Аврамова І.П. Тестовий контроль як результат оцінювання знань студентів у рамках розділу «Основи інформаційної культури». Вимірювання в бібліотеках: оцінка ефективності та якості роботи: матеріали Інтернет-конференції. 2017. URL: http://openarchive.nure.ua/handle/document/ 3647 (дата звернення: 29.04.2023).

Зарішняк І.М. Роль і місце тестового контролю навчальних досягнень студентів у системі педагогічного контролю. Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього процесу. 2013. С. 483–490.

Колісник І.А. Тестовий контроль студентів: переваги і недоліки. Український стоматологічний альманах. 2017. №1. С. 83–85.

Котикова О.М. Тестовий контроль у підготовці майбутніх соціальних працівників. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12413/ 16766 (дата звернення: 29.04.2023).

Мороховець Г.Ю. Тестування як форма контролю та діагностики знань здобувачів вищої освіти. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2018. №3 (70). С. 11–15.

Пламада С.С., Сапожник І.В. Тестовий контроль знань на уроках англійської мови в загальноосвітніх школах. Науковий вісник ДДПУ імені І. Франка. Серія «Філологічні науки». Мовознавство. 2017. Том 2. №8. С. 49–52.

Evans V., Dooley J., Williams M. Firefighter. Books 1–3. Career Paths. Express Publishing, 2016. 122 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-29

Як цитувати

РИЖЧЕНКО, О. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ОПАНУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. Актуальні питання іноземної філології, (18), 36–41. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-18-5