КОРЕЛЯЦІЯ ВЕРБАЛЬНИХ ТА НЕВЕРБАЛЬНИХ ЗАСОБІВ У СУЧАСНИХ АМЕРИКАНСЬКИХ ПОЛІТИЧНИХ МАСМЕДІЙНИХ КАРИКАТУРАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-19-14

Ключові слова:

мультимодальний текст, кореляція, вербальні та невербальні компоненти, політична карикатура, функційність.

Анотація

У статті проаналізовано кореляцію вербальних та невербальних засобів у сучасних англомовних масмедійних політичних карикатурах. Завдяки комп’ютерним технологіям засоби масової інформації стали мультимодальними, що дозволяє їм одночасно використовувати різні знакові системи, такі як текст, графіку, аудіо та відео. Це суттєво підсилює вплив інформації, оскільки вона сприймається реципієнтами комплексніше та емоційніше. Доступність і простота використання різноманітних систем комунікації та соціальних мереж також сприяють поширенню інформації. Незважаючи на технологічні досягнення у сфері сучасних медіа, жанр політичної карикатури, який зародився ще в XVI столітті, не лише не витіснений із сучасного інтернет-простору, але й, навпаки, здебільшого актуалізує свою роль, активно наповнюючи журналістські матеріали, редакційні сторінки та навіть цілі вебсайти. Виявлено, що графічні та вербальні елементи мультимодальних політичних масмедійних карикатур взаємодіють між собою логічно, часто доповнюючи один одного. Вони можуть виконувати однакові, різні або одночасно декілька функцій, що сприяє декодуванню змісту повідомлюваного. У роботі охарактеризовано кореляцію вербальних та невербальних компонентів у сучасних політичних масмедійних карикатурах. Установлено такі типи кореляцій: паралельну (вербальний та невербальний компоненти підсилюють один одного, створюючи єдине ціле); комплементарний (вербальний та невербальний компоненти доповнюють один одного, забезпечуючи краще розуміння карикатури); нульовий (вербальний та невербальний компоненти не взаємодіють один з одним, і реципієнт сам інтерпретує зміст карикатури). Аналіз ілюстративного матеріалу мультимодальних політичних масмедійних карикатур засвідчив, що основна функція політичної масмедійної карикатури – критика політичних подій, рішень або вчинків політичних діячів.

Посилання

Марченко В. В., Нікитюк М. О. Структурні особливості полікодового рекламного тексту. Молодий вчений. 2018. № 7. С. 436–439.

Світліковська О. А. Вербальні й невербальні засоби актуалізації соціокультурних цінностей британців та американців (на матеріалі англомовних масмедійних текстів) : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Запоріжжя, 2021. 303 с.

Barthes R. Image. Music. Text. London : Fontana, 1977. 220 p.

Jacobson R. Linguistics and Poetics / In T. Sebeok, ed., Style in Language, Cambridge, MA : M.I.T. Press, 1960. P. 350–377.

Martinec R., Salway A. A system for image–text relations in new (and old) media. Visual Communication. Vol. 4(3), 2005. P. 337–371.

Thompson K. The multimodal cartoon: A new approach to the analysis of political cartoons. Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2011. 192 p.

ДЖЕРЕЛА ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ:

Fulcrum. Friendly fire: Interparty fighting ensues to find the next president. URL: http://surl.li/otoes (дата звернення 15.09.2023).

Fulcrum. The political circus returns to town. URL: https://cutt.ly/ewGzPbx0 (дата звернення 15.09.2023).

BIGSTOCKPHOTO. Politics. URL: https://cutt.ly/XwGzSzPVy (дата звернення 15.09.2023).

Scholastic. Classroommagazines. URL: http://surl.li/otoih (дата звернення 15.09.2023).

WSJ. Opinion. The Trump Republicans’ Lessons for Democrats. URL: https://cutt.ly/hwGzG5Ot (дата звернення 15.09.2023).

Cartoonstock. Politics. URL: https://bitly.ws/39Lvf (дата звернення 15.09.2023).

The Boston Globe. Biden and Zelensky compare notes. URL: https://cutt.ly/6wGEoWWV (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Fight in Ohio. URL: http://surl.li/otoma (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Trump vs Biden. URL: http://surl.li/otonc (дата звернення 15.09.2023).

The Economist. United States. URL: https://cutt.ly/gwGzCDCu (дата звернення 15.09.2023).

The Economist. No happy ending. URL: https://cutt.ly/kwGzV1dt (дата звернення 15.09.2023).

The Economist. The people v the people. URL: http://surl.li/otorg (дата звернення 15.09.2023).

The Mercury News. Cartoons: Hillary Clinton’s emails. URL: https://1ll.ink/JKlds (дата звернення 15.09.2023).

Cartoonstock. President Hillary Clinton. URL: https://1ll.ink/28sVq (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Hillary Clinton. URL: http://surl.li/otqer (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Hillary Clinton. URL: https://1ll.ink/cKGpy (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Corona storms the Trump election campaign. URL: https://cutt.ly/rwGcQgO2 (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. The coronavirus affected by Trump. URL: http://surl.li/otrdt (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Trump Will Overcome. URL: https://cutt.ly/EwGcmp5H (дата звернення 15.09.2023).

Cartoon Movement. Carefree. URL: https://1ll.ink/zJ84A (дата звернення 15.09.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-30

Як цитувати

ФЕДІК, Ю. (2024). КОРЕЛЯЦІЯ ВЕРБАЛЬНИХ ТА НЕВЕРБАЛЬНИХ ЗАСОБІВ У СУЧАСНИХ АМЕРИКАНСЬКИХ ПОЛІТИЧНИХ МАСМЕДІЙНИХ КАРИКАТУРАХ. Актуальні питання іноземної філології, (19), 88–95. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-19-14