ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ АУТИЧНОГО СПЕКТРУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-13-21Ключові слова:
аутизм, особливі освітні потреби, психологічна адаптація, способи навчання, інклюзіяАнотація
У статті досліджено стратегії викладання англійської мови як іноземної учням із розладом аутичного спектра (РАС), що забезпечить їх психологічну адаптацію. Увагу приділено впровадженню інклюзивної освіти в Україні з урахуванням Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, що привело до пошуку нових шляхів і методів навчання іноземної мови дітей із психофізичними розладами. Окреслено причини, які зумовлюють потребу в дослідженні способів і методів викладання англійської мови як іноземної учням із РАС, що забезпечить їх адаптацію в інклюзивному класі та соціалізацію в суспільстві. У Радянській Україні дітей з обмеженими можливостями навчали ув спеціальних школах, але сьогодні в Канаді, США та європейських країнах наявний вражаючий досвід залучення дітей з особливими освітніми потребами до навчання в найближчих державних школах. Оскільки цей підхід набуває розповсюдження в Україні, нагальним є пошук шляхів забезпечення належного рівня освіти всіх дітей без винятку. Людина з аутизмом, зазвичай, відчуває труднощі в оволодінні мовою, у спілкуванні, опануванні соціальних та когнітивних навичок, тому діти з аутизмом краще вчаться за допомогою наочності, імітації та впорядкованого середовища, що враховує їхню сенсорну чутливість. Крім того, їм доводиться боротися з наслідками негативного ставлення до людей з інвалідністю загалом. Батьки й професіонали одностайні в думці, що кожна дитина з розладом аутичного спектра є унікальною, потрібно багато напруженої роботи, щоб допомогти їй, адже вона має різні потреби та піддається певному стилю навчання. Взаємодія з іншими дітьми за допомогою ігор допоможе отримати досвід спілкування поза класом. Упорядковане середовище може дати дитині відчуття захищеності й зробити її відкритою до навчання. Основною формою інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах та мікрогрупах. Групи оволодівають навчальним матеріалом та формують міжособистісні навички. Ефективність цих вправ залежить від того, наскільки виконуються такі умови: системність; їх розподіл у порядку збільшення складності; чергування та різноманітність вправ.
Посилання
Colihan, Kelley. “Autism in the classroom”. URL: http://www.webmd.com/brain/autism/features/autism-in-the-classroom
Meynert, Mariam John. 2012. “Inclusive Education and Perceptions of Learning Facilitators of Children with Special Needs in a school in Sweden”. International Journal of Special Education.
Mykola Yarmachenko Institute of Special Pedagogy and Psychology of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. URL: http://ispukr.org.ua/?page_id=331#.X71d4WgzY2w
O’Callaghan, Finbar. 2002. “Autism – what is it and where does it come from?” An International Journal of Medicine 263–265.
Teaching Methods – Children’s with Autism. URL: http://vikaspedia.in/education/ education-best-practices/teaching-methods-children-with-autism
The Standard Rules for the Equalization of Opportunities for Persons with Disabilities of December 20, 1993 were approved on December 20, 1993 at the 48th session of the UN General URL//http//zakon.rada.gov.ua.
Warber, Adrienne. Teaching Methods for Autistic Children. URL: https://autism.lovetoknow.com/ Teaching_Methods_for_Autistic_Children