ОБРАЗНІ МОВНІ ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ РЕКЛАМНИХ СЛОГАНІВ

Автор(и)

  • Наталія Тонконог

Ключові слова:

рекламна комунікація, рекламний текст, реклама, слоган, художні тропи, експресивні засоби

Анотація

Стаття присвячена вивченню лексики у рекламній комунікації. У межах дослідження розглянуто засоби образного творення рекламного тексту – слогана, словесного еквіваленту логотипу, який відображає головну концепцію та стратегію фірми, організації, закладу тощо. Слоган представлено як різновид тексту, що є заздалегідь спланованою експресивною мовленнєвою діяльністю, ретельно продуманою у плані вибору мовних засобів та мовленнєвих стратегій і тактик, які розраховані на емоційний вплив на адресата. Зроблено спробу довести, що художньо-образна композиція слогану дуже проста, але насправді у лаконічній формі слоган містить узагальнене, змістовно містке твердження, яке є провідною концепцією компанії. Проаналізовано художні тропи та експресивні засоби створення образності у рекламних текстах. Виявлено, що абсолютна більшість рекламних текстів представлені як метафори, що надають рекламному тексту окрім образної виразності ще й емоційності. Рекламодавці часто вдаються до гіперболізації поданої ідеї реклами, яка може містити фантастичну вигадку, домисел, ірреальність, а звідси – прояв тенденцій до узагальнення, високого ступеня умовності. Представлено приклади оксюморону, стилістичного повтору, римування, фразеологічних зворотів, приказок та прислів’їв. Доведено, що вказані художні тропи та експресивні засоби – неодмінна ознака рекламних слоганів.

Посилання

Верба Л. Г. Порівняльна лексикологія англійської та української мов : [посібн.] / Л. Г. Верба. – Вінниця : Нова книга, 2003. – 160 с.

Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика : термінологічна енциклопедія / О. О. Селіванова. – Полтава : Довкілля-К, 2010. – 844 с.

Goddard A. The Language of Advertising / Angela Goddard. – London : Routledge, 2002. – 144 p.

Slogans Motto [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.slogansmotto.com/farewell_slogans/.

Think Slogans [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.thinkslogans.com/slogans/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Тонконог, Н. (2021). ОБРАЗНІ МОВНІ ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ РЕКЛАМНИХ СЛОГАНІВ. Актуальні питання іноземної філології, (9), 195–199. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2611