ДИСКУРС-ОРГАНІЗАЦІЯ АНГЛОМОВНОГО КОМІКСУ
Ключові слова:
комікс, нарратив, персонажний діалог, вербальні та невербальні елементи коміксів, параграфіка коміксів, картинка, дискурсАнотація
Автор розуміє комікси як спеціальний вид дискурсу, побудований як єдність різних знакових систем, об'єднаних спільною функцією. Це вид мультимодальної комунікації, котрий існує як особлива квазі літературна форма, що транслює читачеві готові зображення і, таким чином, сприяє економії ментальних зусиль як нарратора, так і читача під час передачі і споживання інформації. Автор робить детальний огляд побудови коміксів як унікальної форми літературної комунікації, де вплив на читача досягається за допомогою багаторівневого ієрархічного комунікативного конструкту. У дослідженні також окреслено функціональні ролі базових елементів синтезованої семіотичної системи коміксів. У процесі роботи було зроблено такі висновки. Особливість коміксів як особливого виду дискурсу полягає в їхній пограничній позиції на перетині усного, літературного і газетного дискурсів і нерозривній пов'язаності з графічним малюнком. Останній функціонує не лише як ілюстративний матеріал, але служить повноцінним носієм інформації і має високий емоційний вплив на читацьку аудиторію. Автор наводить характерні особливості коміксів, як-от: їхня актуальність, соціальна проблематика і специфічна мовна репрезентація повідомлення, часто мотивована простором, що охоплює комікс. Невербальні елементи коміксів представлені графічними елементами, функцією яких є служити тлом для сюжетної лінії та дії і пояснювати мовленнєві ситуації, де це необхідно, а отже, компенсувати ту невелику кількість нарративу, котру представлено в підписах панелей. Комікси також демонструють елементи параграфіки, наприклад, капіталізацію, застосування різних шрифтів і їх розмірів. Застигла динаміка малюнків коміксів у комплексі із словесним повідомленням надають передаваній інформації атрактивно-експресивний ефект. У результаті проведеної розвідки зроблено висновок про комікси як специфічний вид літератури, що займає проміжну позицію серед таких комунікативних форм як роман, фільм і відеогри. Останні, на відміну від коміксів, де читачеві відразу задана перспективу та загальний вектор оповіді, надають гравцеві ілюзорну можливість вільного вибору.
Посилання
Бойко М. А. Функциональный анализ средств создания образа страны (на материале немецких политических креолизованных текстов) : aвтореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.04 «Германские языки» / М. А. Бойко. – Воронеж, 2006. – 22 с.
Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс / В. И. Карасик. – Волгоград : Перемена, 2002. – 476 с.
Козлов Е. В. Комикс как явление лингвокультуры: знак – текст – миф / Е. В. Козлов. – Волгоград : Изд-во ВолГУ, 2002. – 183 с.
Магера Т. С. Текст политического плаката: лингвориторическое моделирование (на материале региональных предвыборных плакатов) : дис. … канд. филол. наук / Т. С. Магера. − Барнаул, 2006. – 217 с.
Морозова І. Б. Парадигматичний аналіз структури і семантики елементарних комунікативних одиниць у світлі гештальт-теорії в сучасній англійській мові : монографія / І. Б. Морозова. – Одеса : Друкарський дім, 2009. – 384 с.
Сонин А. Г. Комикс: психолингвистический анализ/ А. Г. Сонин. – Барнаул : Изд-во Алтайского гос. ун-та, 1999. − 111с.
Чудакова Н. М. Концептуальная область «Неживая природа» как источник метафорической экспансии в дискурсе российских средств массовой информации (2000 – 2004 гг.) : дис. … канд. филол. наук : 10. 02. 01 «Русский язык» / Н. М. Чудакова. – Екатеринбург, 2005. – 199 с.
Burke L. Superhero Movies / L. Burke. – Herts : Pocket Essentials, 2008 – 160 p.
McCloud S. Understanding Comics: The Invisible Art / S. McCloud. – NY : William Morrow Paperbacks, 1994. – 224 p.
Daniels L. Batman: The Complete History / L. Daniels. – California : Chronicle Books, 2004. – 208 p.
Eisner W. A. Contract with God / W. Eisner. – NY : DC Comics, 2000. – 196 p.
Gardner J. Projections: Comics and the History of Twenty-First-Century Storytelling / J. Gardner. – California : Stanford University Press, 2012. – 240 p.
Groensteen T. The System of Comics / T. Groensteen. – Mississippi : University Press of Mississippi, 2009. – 204 p.
Ripple G. Handbook of Intermediality: Literature – Image – Sound – Music / G. Ripple. – Berlin : De Gruyter Mouton, 2015. – 691 p.
Rothschild D. A. Graphic Novels a Bibliographic Guide / D. A. Rothschild. – California : Libraries Unlimited, 1995. – 246 p.
Spiegelman A. The Complete Maus / A. Spiegelman. – NY : Pantheon, 1996. – 295 p.
Stein D. From Comic Strips to Graphic Novels: Contributions to the Theory and History of graphic narrative / D. Stein, J.-N. Thon. – Berlin : De Gruyter Mouton, 2013. – 415 p.
Vance M. Forbidden Adventures: The History of the American Comics Group / M. Vance. – Connecticut : Praeger, 1996. – 176 p.
Wright W. Comic Book Nation: The Transformation of Youth Culture in America / W. Wright. – Maryland : John Hopkins University Press, 2001. – 360 p.
Словарь современного читателя. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://eksmo.ru .
Booker M. K. Encyclopedia of Comic Books and Graphic Novels / M. K. Booker. – Connecticut : Greenwood Publishing Group, 2010. – 763 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.