МОВЛЕННЄВА АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • Наталія Волошинович

Ключові слова:

мовленнєва агресія, інтернет-комунікація, тролінг, флеймінг, кібербуллінг

Анотація

Розглянуто інтернет-комунікацію як процес взаємообміну інформацією між суб’єктами за допомогою вербальних та невербальних комунікативних систем, опосередкованих комп’ютерними засобами комунікації, які відкривають новий вимір у людському спілкуванні й дають можливість зберігати та швидко передавати великі обсяги інформації, використовувати аудіо- і відеоканали спілкування, а також спілкуватися в режимі on-line, тобто в безпосередньому лінійному контакті з респондентом. Виявлено деструктивні комунікативні наміри у формі мовленнєвої агресії в різних видах інтернет-спілкування. Проаналізовано прояви соціальної агресії у працях вітчизняних та зарубіжних дослідників. Виявлено та співставлено експресивні форми інтернет-взаємодії: тролінгу, флеймінгу, кіберпереслідування (кібербуллінгу) у соцмережах та на сайтах популярних видань. Запропоновано типологію найбільш поширених видів тролінгу, флеймінгу та кібербуллінгу. Визначено, що віртуальне спілкування з порушенням етики мережевої взаємодії використовується і у процесі спілкування між персоніфікованими учасниками, зацікавленими в більшій упізнаваності, публічності або епатажі, і в процесі анонімної взаємодії користувачів, яка здійснюється без можливості ідентифікації з реальним суб’єктом віртуального спілкування, щоб контролювати життя інших людей, маніпулювати настроями й поведінкою, задовольняти власні бажання.

Посилання

Балясникова О. В. Психосемантика конфликта в интернет-текстах / О. В. Балясникова // Материалы Х Междунар. конгресса междунар. о-ва по приклад. психолингвистике. – М., 2013. – С. 163–169.

Внебрачных Р. А. Троллинг как форма социальной агрессии в виртуальных сообщестах / Р. А. Внебрачных // Вестник Удмурт. ун-та. Сер. «Философия. Социология. Психология. Педагогика». – Ижевск, 2012. – Вип. 1. – С. 48–51.

Матвеева Т. В. Нормы речевого общения как личностные права и обязанности, формируемые в естественной среде коммуникации / Т. В. Матвеева // Юрислингвистика-2: русский язык в его естественном и юридическом бытии : межвуз. сб. науч. тр. – Барнаул, 2000. – С. 46–55.

Могилко С. В. Тролінг як спосіб психологічної маніпуляції в інтернеті / С. В. Могилко // Вісник Черкас. ун-ту. Сер. «Філологічні науки». – 2008. – С. 57–60.

Найдьонова Л. А. Кібербулінг або агресія в Інтернеті: способи розпізнавання і захист дитини : [метод. рекомендації] / Л. А. Найдьонова. – Вип. 4. – К. : І-т соц. та політ. психології НАПН України, 2011. – 34 с. – (Сер. «На допомогу вчителю»).

Трофимова Г. Н. Особенности негативных тенденций в массовой коммуникации / Г. Н. Трофимова // Материалы Х Междунар. конгресса междунар. о-ва по приклад. психолингвистике. – М., 2013. – С. 174–176.

Харламова І. Насильство та жорстокість у школі. Реалії сучасності : метод. рекомендації щодо роботи з дітьми / І. Харламова // Соціальний педагог. –2007. – № 9. – С. 15–20.

Aro J. The cyberspace war: propaganda and trolling as warfare tools / Jessikka Aro // European View. – 2016. – Vol. 15, Issue 1. – P. 121–132.

Monks C. P. Definitions of bulling: Age differences in understanding of the term and the role of experience / C. P. Monks, P. K. Smith // British Journal of Developmental Psychology. – 2006. – Vol. 24. – P. 801–821.

Postman N. The humanism of media ecology. Paper presented at the First Annual Convention of the Media Ecology Association. – N. Y. : Fordham University, 2000.

Smith P. Cyberbulling: Its Nature and Impact in secondary school pupils / [P. Smith, J. Mahdavi, M. Carvalho, S. Fisher, S. Russel, N. Tippet] // Journal of Child Psychology and Psychiatry. – 2008. – Vol. 49. – P. 376–385.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Волошинович, Н. (2021). МОВЛЕННЄВА АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ. Актуальні питання іноземної філології, (4), 32–38. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2797