АСОЦІАТИВНЕ ЗАСВОЄННЯ ІНШОМОВНОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ
Ключові слова:
навчання іноземних мов, молодші школярі, асоціативне навчання, образи, асоціативне засвоєння навчального матеріалуАнотація
Акцентовано увагу на особливостях асоціативного засвоєння іноземної мови молодшими школярами. Представлено технологію асоціативного навчання, яка безпосередньо впливає на ефективність вивчення іноземної мови молодшими школярами через створення смислових зв’язків, отримання нових оригінальних ідей, стимуляцію уяви, покращення запам’ятовування. Окреслено причини, що зумовлюють потребу в дослідженні цієї проблеми. Асоціативне навчання загалом зорієнтоване на сучасні інноваційні технології навчання, відповідає новим цілям і завданням навчання іноземних мов у початковій школі, віковим та індивідуальним особливостям молодших школярів, їх потребам, серед яких провідними є: потреба у грі, в русі, у зовнішніх враженнях, пізнавальна необхідність. У формуванні іншомовної компетенції молодших школярів на ранніх етапах їх навчальної діяльності важливим є організація навчального процесу на засадах асоціативної природи сприйняття, а також розуміння, запам’ятовування та відтворення навчальної інформації учнями.
Посилання
Барынкина И. В. Педагогические условия развития способностей школьников к изучению иностранных языков на начальном этапе обучения : дис.… канд. пед. наук : 13.00.01 / Ирина Владимировна Барынкина ; Брян. гос. пед. ун-т им. И. Г. Петровского. – Брянск : [б. и.], 1999. – 187 с.
Блонский П. П. Избранные психологические произведения / П. П. Блонский. – М. : Просвещение, 1964. – 547 с.
Вейн А. М. Память человека / А. М. Вейн, Б. И. Каменецкая. – М. : Наука, 1973. – 208 с.
Выготский Л. С. Мышление и речь / Л. С. Выготский // Выготский Л. С. Собрание cочинений : в 6 т. Т. 2 : Проблемы общей психологии / под ред. В. В. Давыдова. – М. : Педагогика, 1982. – 504 с.
Гиппенрейтер Ю. Б. Психология памяти / под ред. Ю. Б. Гиппенрейтер, В. Я. Романова. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : АСТ, 2008. – 656 с. – (Хрестоматия по психологии).
Загальна психологія : підручник / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К. : Либідь, 2005. – 464 с.
Занков Л. В. О начальном обучении / Л. В. Занков. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1963. – 193 с.
Зинченко П. И. Непроизвольное запоминание / П. И. Зинченко. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1961. – 544 с.
Ибрагимова Р. Е. Лингводидактические и психолингвистические основы семантизации и активизации лексикона младших школьников методом ассоциативного поля : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Резеда Эльбрусовна Ибрагимова ; Башкир. гос. ун-т. – Уфа : [б. и.], 1999. – 169 с.
Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения : в 2 т. Т. 1 : Великая дидактика / Я. А. Коменский ; под ред. А. А. Красновского ; пер. с латин. Д. Н. Королькова. – М. : Учпедгиз, 1939. – 320 с. – (Сер. «Педагог. б-ка»).
Крутецкий В. А. Психология обучения и воспитания школьников / В. А. Крутецкий. – М. : Просвещение, 1976. – 303 с.
Леонтьев А. Н. Ощущения, восприятие и внимание детей младшего школьного возраста / А. Н. Леонтьев // Очерки психологии детей. – М. : АПН РСФСР, 1950. – С. 39–76.
Маркова Н. Г. Развитие речевой деятельности младших школьников на основе средств ассоциативного воображения : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 ; 13.00.02 / Надежда Григорьевна Маркова ; Казан. гос. пед. ун-т. – Казань : [б. и.], 2002. – 238 с.
Матюгин И. Ю. Секреты запоминания английских слов / И. Ю. Матюгин, Т. Б. Слоненко. – Донецк : Сталкер, 2000. – 411 с.
Микадзе Ю. В. Дифференциальная нейропсихология формирования памяти в младшем школьном возрасте / Ю. В. Микадзе // Психологическая наука и образование. – 1999. – № 2. – С. 87–98.
Психологія : підручник / Ю. Л. Трофімов, В. В. Рибалка, П. А. Гончарук та ін. ; за ред. Ю. Л. Трофімова. – [3-тє вид., стереотип.].– К. : Либідь, 2001. – 560 с.
Савчин М. В. Вікова психологія : навч. посіб. / М. В. Савчин, Л. П. Василенко. – К. : Академвидав, 2006. – 360 с.
Солопова Е. В. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции младших школьников с применением компьютера в процессе обучения : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Елена Владимировна Солопова ; Елец. гос. ун-т им. И. А. Бунина. – Елец : [б. и.], 2008. – 215 с.
Шаркова Н. Ф. Необхідність урахування особливостей психічного розвитку дітей молодшого віку / Н. Ф. Шаркова, С. Ф. Шаркова // Інноваційні підходи до навчання іноземних мов та культур у новому тисячолітті : Міжнар. наук.-метод. конф. – Дніпропетровськ : Дніпропетров. ун-т економіки та права, 2002. – С. 94–95.
Buzan T. Mind Maps for Kids: An Introduction / Tony Buzan. – London : Harper Thorsons, 2003. – 113 p.
Chomsky N. Rules and representations / Noam Chomsky. – N. Y. : Columbia University Press, 1980. – 302 p.
Faltis Ch. Bilingual Education in Elementary and Secondary School Communities: Toward Understanding and Caring / Christian J. Faltis, Sarah J. Hudelson. – Needham Heights, MA: Allyn and Bacon, 1998. – 182 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Людмила Гусак

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.