ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ І ТАКТИК У РЕКЛАМНИХ СЛОГАНАХ
Ключові слова:
лексико-граматичні засоби, комунікативний намір, комунікативна тактика, рекламний слоган, експліцитний спосіб, імпліцитний спосібАнотація
Здійснено спробу описати лексико-граматичні засоби реалізації комунікативних стратегій і тактик у рекламних слоганах. Матеріалом для дослідження слугували рекламні слогани англомовних інтернет-магазинів. Наведено приклади використання іменників (апелятивів та власних назв), прикметників, займенників, прислівників, а також сенсорної лексики. Встановлено, що тактика найменування товарів чи послуг інтернет-магазину і тактика зазначення цільової групи реалізуються за допомогою апелятивів; тактика неоднозначності / багатозначність вираження плану, змісту й референції – за допомогою неозначувальних займенників. Особисті займенники використовуються для вираження тактики звернення до споживача. Тактика демонстрацій переваг установи та підкреслення її ексклюзивностi часто реалізується через суперлативи – найвищий ступінь порівняння прикметників; тактика підкреслення компетентності, цінностей, традицiй та досвiду втілюється шляхом використання числівників. Крім того, встановлено, що в декількох тактиках використовується сенсорна лексика. Продемонстровано приклади застосування звукових, візуальних і кінестетичних репрезентативних систем.
Посилання
Жаботинская С. А. Когнитивная лингвистика: принципы концептуального моделирования / С. А. Жаботинская // Лінгвістичні студії. – Черкаси : Січ. – 1997. – Вип. ІІ. – С. 3–10.
Кокоза Г. А. Комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу / Г. А. Кокоза // Філологічні трактати. – 2010. – Т. 2, № 1 – С. 40–44.
Леонтьев А. А. Психолингвистические единицы и порождение речевого высказывания / А. А. Леонтьев. – 4-е изд. – М. : КомКнига, 2007. – 312 с.
Тарасов Е. Ф. Проблемы анализа речевого общения / Е. Ф. Тарасов // Общение. Текст. Высказывание. – М. : Наука, 1989. – С. 7–40.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.