ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-16-28

Ключові слова:

культура спілкування, професійна діяльність, спеціалісти-менеджери, норми української літературної мови, іноземна мова професійного спрямування, комунікативні навички

Анотація

У статті проаналізовано дослідження українських та закордонних учених щодо формування культури професійного спілкування майбутніх менеджерів. Розкрито суть авторської тренінгової програми та особливості діяльності майбутніх менеджерів на одному з етапів тренінгу. Наведено вправи на розвиток у майбутніх менеджерів упевненості в собі, вмінь викликати в себе робоче самопочуття. Подано приклад ділової гри та аналіз її результатів. Розглянуто причини відхилення від норм професійного спілкування, уникнення помилок у мовленні студентів, майбутніх менеджерів, адже недостатній рівень культури мовлення може стати причиною значних економічних втрат. Метою статті є висвітлення проблеми формування культури фахового мовлення, що є органічною складовою професіоналізму ділової людини. В основі студії використано теоретичні методи, зокрема аналіз і узагальнення результатів досліджень із культури професійного ділового мовлення, висновки. Актуальними на сьогодні залишаються пропозиції про те, щоб до характеристики ділових якостей людини додавати ще й мовну характеристику: вміє чи не вміє чітко та лаконічно висловлювати свої думки, оскільки культура мовлення – важливий аспект багатоманітного та різноспрямованого впливу на слухача. Правильне усне та писемне мовлення може забезпечити швидкість взаєморозуміння між учасниками комунікативного акту. З’ясовано актуальність дослідження, що зумовлена необхідністю виховувати свідоме прагнення до вивчення питань культури фахового мовлення. Обґрунтовано, що важливим аспектом фахової мовної підготовки фахівців-менеджерів є знання норм сучасного професійного спілкування та повсякчасне вміле користування ними. Узагальнено, що культура мовлення – це частка загальної професійної культури фахівця будь-якої сфери діяльності, в тому числі економічного профілю, а її відсутність – свідчення бездуховності і безграмотності людини.

Посилання

Бичок А. В. Формування культури професійного спілкування майбутніх фахівців міжнародного бізнесу і менеджменту. Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2010. 19 с.

Бутенко Н. Ю. Комунікативні процеси у навчанні : підручник. Вид. 2-ге, без змін. К. : КНЕУ, 2006. 384 с.

Етика ділового спілкування : курс лекцій / [Т. К. Чмут, Т. Л. Чайка, М. П. Лукашевич, І. Б. Осетинський]. К. : МАУП, 1999. 2008 с.

Иванова Т. В. Культура педагогического общения и ее формирование у будущего учителя. Уфа : Башгосуниверситет, 2000. 164 с.

Комарова І. І. Формування у майбутніх учителів культури педагогічного спілкування. Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2000. 19 с.

Культура фахового мовлення : навчальний посібник / [За ред. Н. Д. Бабич]. Чернівці : Книги – 21, 2006. 496 с.

Лівенцова В. В. Формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів невиробничої сфери : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2002. 212 с.

Рукас Т. П. Формування культури ділового мовлення в майбутніх менеджерів : дис. … канд. пед. наук. Київ, 1998. 173 с.

Савенкова Л. О. Професійне спілкування майбутніх викладачів як об’єкт соціально-педагогічного управління. Київ : КНЕУ, 2005. 208 с.

Фатихова Р. М. Культура педагогического общения и ее формирование у будущего учителя. Уфа : Башгоспедуниверситет, 2000. 164 с.

Хміль Ф. І. Ділове спілкування: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К. : «Академвидав», 2004. 208 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-21

Як цитувати

ТИМКОВА, В., & ЛЕБЕДЄВА, Н. (2022). ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ. Актуальні питання іноземної філології, (16), 193–199. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-16-28