АКТИВІЗАЦІЯ СКЛАДНИКА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ У ФУНКЦІОНУВАННІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-9385/2025-5-9

Ключові слова:

національна безпека, органи місцевого самоврядування, Україна, воєнний стан, міжнародні відносини, геополітичні виміри, децентралізація, зовнішньополітична сфера, законодавство, економічна безпека, стратегія національної безпеки, стійкість територіальних громад

Анотація

Державна політика з питань національної безпеки забезпечується шляхом проведення виваженої політики відповідно до прийнятих в установленому порядку доктрин, концепцій, стратегій та програм у політичній, економічній, соціальній, воєнній, екологічній, науково-технологічній, інформаційній та інших сферах. Конкретні засоби і спроби забезпечення національної безпеки вибирають відповідно до характеру та масштабів загроз національним інтересам. Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечують вирішення питань у сфері національної безпеки, що належать, згідно із законодавством, до їхньої компетенції. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що обираються громадянами України через їхню участь у виборах, референдумах чи інших формах демократії, реалізують національні інтереси, добровільно і в порядку виконання конституційних обов’язків здійснюють заходи, визначені законодавством України, щодо забезпечення її національної безпеки. Органи місцевого самоврядування як суб’єкти забезпечення національної безпеки України залучені до процесу регулювання викликів та загроз, що є актуальними у сьогоденні, для забезпечення функціонування держави, її суверенітету та територіальної цілісності. Проблеми національної безпеки стоять сьогодні у центрі уваги більшості цивілізованих країн демократії. Органи місцевого самоврядування діють разом із військовими адміністраціями, що їх утворює Президент України в умовах воєнного стану для забезпечення дії Конституції та законів України.

Посилання

Ткачук А. Про децентралізацію влади та «реєстрацію» громади. 2015. Сайт Інституту громадянського суспільства. URL: https://www.csi.org.ua/publications/pro-detsentralizatsiyuvlady-ta-reyestratsiyu-gromady/

Умланд А. Чотири геополітичні виміри децентралізації України. 2019. ZN.UA. URL: https://zn.ua/ukr/internal/chotiri-geopolitichni-vimiri-decentralizaciyi-ukrayini-299352_.html

Закон України «Про основи національної безпеки України» від 19.06.2003 № 961-IV. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/-964-15

Акімова Л.М. Сутнісна характеристика основних загроз в економічній безпеці держави. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1247

Берляк Г.В. Інвестиційні ризики та невизначеність в умовах глобалізаційних змін: обліково-аналітичний підхід. Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації : міжн. зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський, 2014. С. 38–41.

ПаламарчукД. Національна безпека: національні цінності, інтереси, цілі, завдання. Незалежний аналітичний центр геополітичних досліджень «БорисфенІнтел». https://bintel.org.ua/nukma/nacionalna_bezpeka/

Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 вересня 2020 р. «Про Стратегію національної безпеки України» : Указ Президента України від 14 вересня 2020 р. № 392/2020. URL: https://www.president.gov.ua/documents/3922020-35037

Місцеве самоврядування як чинник стійкості тилу : аналітична доповідь / В.Г. Потапенко та ін. ; за ред. В.Г. Потапенка. Київ : НІСД, 2023. 54 с. https://doi.org/10.53679/NISS-analytrep.2023.02

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПОЛІТОЛОГІЇ