КАТЕГОРІАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ БРЕНДИНГУ В ПОЛІТИЧНІЙ НАУЦІ

Автор(и)

  • Вадим Юрійович Маркітантов Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-7700-972X
  • Василь Семенович Ільчик Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0009-0001-6248-4974

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-9385/2025-5-7

Ключові слова:

бренд, брендинг, політичний брендинг, політичний імідж, комунікаційні технології, політична конкуренція

Анотація

Статтю присвячено дослідженню категоріальних властивостей політичного брендингу як феномену сучасного політичного процесу, який усе більше підпорядковується ринковим законам. Політичні актори вимушені створювати стійкі асоціації у свідомості виборців, застосовуючи інструменти брендингу. Розглянуто політичний брендинг як стратегічний інструмент, спрямований на формування стійкого та впізнаваного образу політичного суб’єкта у суспільній свідомості. Ефективне використання брендингових технологій дає змогу сформувати емоційний та свідомий зв’язок з електоратом, що відіграє важливу роль у боротьбі за довіру та підтримку виборців.Мета статті полягає в аналізі та визначенні категоріальних властивостей брендингу в політичній науці. Аналіз категоріальних характеристик дав змогу виокремити ключові аспекти політичного брендингу: автентичність, емоційний вплив, стійкість у суспільній свідомості та гнучкість щодо змін соціально-політичного контексту. Особливу увагу зосереджено на впливі брендингових стратегій на політичну ідентичність виборців та їхню електоральну поведінку. Доведено, що ефективний політичний бренд не лише забезпечує підтримку громадян, а й сприяє формуванню стійкої лояльності аудиторії.Окремо розглянуто аспекти ризиків, пов’язаних із застосуванням політичного брендингу. Підкреслено, що надмірна комерціалізація політичного процесу та маніпулятивні технології можуть призводити до спрощення політичних дискурсів, підміни змістовного наповнення символічними образами та зниження рівня довіри до політичних інститутів. Політичний брендинг здатен посилити поляризацію суспільства, знижуючи ефективність суспільного діалогу. У зв’язку із цим наголошено на необхідності дотримання принципів етичного політичного брендингу, що передбачає відповідність задекларованих ідей реальним діям політичних акторів.

Посилання

Manek D. Fadah I. Effectiveness of Digital Marketing Strategies and Political Brand Reinforcement. Jurnal Ekonomi Manajemen. 2024. Vol. 9. № 1. P. 41–56. URL: https://jurnal.untag-sby.ac.id/index.php/JEM17/article/view/10942 (access date: 21.03.2024).

Брендинг. Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Брендинг (дата звернення: 18.03.2025).

Gangloff A. Yuran D. Elements of political brands and effects of political branding on electoral success. 2020. URL: https://www.researchgate.net/publication/344596611_Elements_of_political_brands_and_effects_of_political_branding_on_electoral_success (access date: 20.03.2024).

Risberg I., Varga A. The Power of Political Branding. A Qualitative Study of Swedish Voters' Perceptions of Political Branding and its Consequences. 2024. 84 p. URL: https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=9163973&fileOId=9163977 (access date: 21.03.2024).

Bialas B. Political Branding: Subterfuge or the New Mode of Governance? Journal of Public Governance. 2023. № 2(64). Р. 5–18. URL: https://publicgovernance.pl/zpub/article/view/687/451 (access date: 21.03.2024).

Voleti K. Political Branding: Political Marketing & Branding Strategies. 16.06.2020. Political Marketer. URL: https://politicalmarketer.com/political-marketing-branding-strategies/ (access date: 20.03.2024).

Маркітантов В. Особливості формування іміджу політичного лідера: сучасні українські реалії. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів : у 3-х т. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Вип. 20. Т. 1. С. 42–43. URL: http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/bitstream/handle/123456789/5580/Naukovi-pratsi-K-PNU-im.I.-Ohiienka-zbirnyk-zapidsumkamy-zvitnoi-naukovoi-konferentsii%e2%80%93Vyp.20.%e2%80%93T.1.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Лісовська М. Партійний бренд як засіб впливу на електорат. Політичний менеджмент. 2012. № 1–2. C. 153–161. URL: https://ipiend.gov.ua/wp-content/uploads/2018/08/lisovska_partiinyi.pdf (дата звернення: 19.03.2025).

Дубель М. Негативні аспекти використання соціальних мереж у системі організації виборчих кампаній. Вісник Донецького національного університету імені Василя Стуса. Серія «Політичні науки». 2025. № 10. С. 41–46. URL: https://jvestnik-politology.donnu.edu.ua/article/view/16956?utm_source=chatgpt.com (дата звернення: 19.03.2025).

Gangloff A. Еffects of political branding on electoral success / Florida Institute of Technology. Melbourne, 2018. 69 p. URL: https://repository.fit.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1191&context=etd (access date: 20.03.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПОЛІТОЛОГІЇ