ЛІНГВІСТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Юлія Баклаженко

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-13-2

Ключові слова:

навчання англійської мови, англійське професійно орієнтоване писемне мовлення, англійська для професійних цілей, діловий лист

Анотація

2021-06-22Навчання професійно орієнтованого писемного мовлення як засобу віддаленої комунікації та професіоналізації відіграє сьогодні значну роль у зв’язку з високими вимогами до підготовки фахівців ыз різних галузей знань. У статты розглянуто лінгвістичні передумови навчання англійського професійно орієнтованого писемного мовлення у закладах вищої освіти. Зокрема, окреслено характерні відмінності професійно орієнтованого технічного, академічного та творчого письма як комунікативних актів; визначено екстралінгвістичні й власне мовні риси професійно орієнтованого писемного мовлення, такі як точність викладу, лаконічність, доступне оформлення документа; орієнтованість на аудиторію, граматична, лексична та змістова правильність тексту. Виявлено, що для навчання професійно орієнтованого писемного мовлення важливе врахування таких характерних рис, як використання термінології, точність значення, усталений порядок слів у фразах, використання сталих висловів, застосування слів із вираженим технічним забарвленням, використання складних і складених лексем, утворених за різними моделями, застосування абревіатур, скорочень, пасивних конструкцій, інфінітива, герундія та герундіальних конструкцій, дієприкметника та дієприкметникових конструкцій. Зазначено також труднощі лінгвістичного характеру, із якими стикаються студенти під час написання текстів на професійно-технічну тематику. Проаналізовано загальностилістичнні риси жанру ділового листа, його комунікативну функцію, структурно-композиційну будову, лінгвістичні особливості й відмінності з погляду навчання англійського професійно орієнтованого писемного мовлення в закладах вищої освіти.

Посилання

Bakhtin, Mykhail. 1979. Estetika slovesnoho tvorchestva. Moscow: Iskustvo.

Bazvanova, Tatiana. 2005. “Obuchenye inostrannykh studentov i spetsyalistov nefilolohicheskoho profilia delovomu pismu s ispolzovaniem distantsionnykh tekhnolohii”. PhD diss., Moscow.

Bezus, Svetlana. 2004. “Obuchenie elementam delovoho pisma uchashchikhsia starshykh klassov srednei shkoly: na materiale angliiskogo yazyka”. PhD diss., Piatigorsk.

Bykonia, O. 2013. “Lingvistychni osoblyvosti dilivoho anglomovnogo elektronnogo pysemnogo movlennia”. Modern problems of education and science: conference, 26th–27th January, Budapest URL: http://scaspee.com/6/ post/2013/06/reports-of-conference-modern-problems-of-education-and-science-budapest-2013-january-26th-27th.html

Caissie, Kathleen. 1978. A Handbook for Teaching Technical English. AYMAT Individual Thesis: SMAT IPP Collection.

Dautova, Huzial. 2004. “Kognitivnaia model tipologicheskogo analiza teksta delovoho pisma”. PhD diss., Ufa.

Fediurko, Sergei. 2002. “Stilisticheskiie osobennosti russkogo delovogo pisma kak zhanrovoi raznovidnosti ofotsialno-delovogo stilia”. PhD diss., Voronezh.

Fen, Hunmei. 2006. “Zhanr delovogo pisma i ego subzhanry”. PhD diss., Moscow.

Gerson, Steven. 2001. Writing that Works: A Teacher`s Guide to Technical Writing. Washburn: Kansas Competence-Based Curriculum Center, Washburn University.

Kameneva, Tetiana. 2009. “Metodyka navchannia maibutnikh menedzheriv dilovoho pysemnoho spilkuvannia anhliiskoiu movoyu z vykorystanniam elektronnoho pidruchnyka”. PhD diss., Kyiv.

Krysanova, Tetiana. 2009. “Leksyko-hramatychni osoblyvosti anhliiskoho ta ukrainskoho dilovoho lysta komparatyvnyi aspekt”. Naukovyi Visnyk Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky 17: 31–35.

Making the Most of Our Potential: Consolidating the European Higher Education Area. Bucharest Communiqué: EHEA Ministerial Conference (Bucharest, 26-27 April 2012). European Higher Education Area, Bologna Process. Bucharest.

Mokwa-Tarnowska, Iwona. “Teaching technical writing in English in a traditional classroom setting and in online courses”. URL: http://spnjo.polsl.pl/konferencja/materialy/ referaty/mokwa-tarnowska.pdf.

Pearson, Sheryl. 1983. “Teaching technical writing to the foreign-born professional in industry”. TESOL Quarterly 17(3): 383–399.

Rekhtin, Lev. 2005. “Rechevoi zhanr instruktsii: polevaia organizatsiya”. PhD diss., Gorno-Altaisk.

Selinker, Larry. 1979. “On the use of informants in discourse analysis and “language for specialized purposes”. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 17(3): 189–215.

Wilson, Chad. 2012. “A Novel approach to teaching technical writing”. American Society for Engineering Education.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Баклаженко, Ю. (2021). ЛІНГВІСТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Актуальні питання іноземної філології, (13), 10–16. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-13-2