НОМІНАТИВНІ ОДИНИЦІ ПОЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ «ПІДЛІТКОВИЙ ВІК» І «МОЛОДІСТЬ» В АНГЛОМОВНОМУ ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • Анастасія Пожар

Ключові слова:

поняття «вік людини», поняття «підлітковий вік», поняття «молодість», лексичні засоби позначення віку персонажа, ядерні та периферійні одиниці, англомовний художній дискурс

Анотація

У статті висвітлено становлення корпусу основних номінативних одиниць, що належать до понять «підлітковий вік» і «молодість», які використовуються для позначення понять «teens» і «youth» в англомовному художньому дискурсі. Особливу увагу приділено визначенню понять «підлітковий вік» і «молодість», їхнім структурам та складу. Проаналізовано основні ядерні та периферійні одиниці, що називають осіб підліткового та молодого віку. Проведено словотворчий аналіз лексем, що позначають поняття «підлітковий вік» і «молодість». Звернуто увагу на те, що, попри широке вивчення поняття «вік», комплексному прагматичному вивченню номінативні одиниці позначення понять «підлітковий вік» і «молодість» за лексико-семантичним принципом в англомовному художньому дискурсі ще не підлягали. Окреслено основні дослідження з проблеми позначення понять «підлітковий вік» і «молодість» в англомовному художньому дискурсі. Запропонована детальна характеристика робіт авторів, які досліджували поняття «вік людини». Визначена актуальність обраної теми, яка зумовлена загальною тенденцією сучасних лінгвістичних студій у межах когнітивно-дискурсивної парадигми на об’єктивне встановлення корпусу номінативних одиниць позначення понять «підлітковий вік» і «молодість» в англійській мові. Схарактеризовано матеріал дослідження, який був дібраний з лексикографічних джерел, а також дібрані шляхом суцільної вибірки з художніх творів дискурсивних фрагментів, які позначають вікові періоди персонажа. Визначено, що поняття «підлітковий вік» має субстантивний характер. Його центром є лексема «teenager», яка називає особу підліткового віку обох статей, а поняття «молодість» має ад'єктивний характер, його центром є прикметник «young», яке номінує особу молодого віку.

Посилання

Авдеева О. А. Средства выражения концепта «возраст» в английском языке : дис. … канд. филол. наук : 10.02.04 / О. А. Авдеева. – Санкт-Петербург, 2007. – 220 с.

Жельвис В. И. Взаимоотношение слов и понятий adolescent (adolescence) и teener (teenager) в свете гипотезы лингвистической относительности. – В кн.: Вопросы социолингвистической языковой нормы. – Ярославль, 1981. –C. 20–27.

Костина Л. Т. Исследование группы прилагательных возраста в современном английском языке : дис. … канд. филол. наук : спец. 10.02.04 / Л. Т. Костина. – Москва, 1978. – 250 с.

Матвеев В. И. Структура семантического поля возраста человека (на материале русского, украинского и английского языков) : дис. … канд. филол. наук : спец. 10.02.19 / В. И. Матвеев. – Киев, 1984. – 276 с.

Панфилов В. З. Философские проблемы языкознания. – М. : Наука, 1977. – 287 с.

Хашимов Р. И. К вопросу о формировании русской возрастной лексики (историческое формирование и современное функционирование возрастных наименований несовершеннолетних детей) : дис. ... канд. филол. наук / Р. И. Хашимов. – М., 1973. – 200 с.

Bronté Ch. Jane Eyre. – M. : Foreign Publ, House, 1953. – 575 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Пожар, А. (2021). НОМІНАТИВНІ ОДИНИЦІ ПОЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ «ПІДЛІТКОВИЙ ВІК» І «МОЛОДІСТЬ» В АНГЛОМОВНОМУ ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ. Актуальні питання іноземної філології, (8), 248–253. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2659