СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЗНАНЬ У СУЧАСНІЙ АНГЛОМОВНІЙ ПИСЬМОВІЙ ЛЕКЦІЇ
Ключові слова:
лекційний дискурс, усна лекція, письмова лекція, структурний компонент лекції, функції лекції, прагматична метаАнотація
Висвітлено основні структурні особливості представлення знань у сучасній англомовній письмовій лекції. Звернуто увагу на визначення «лекція», окреслено основні її завдання та призначення. Визначено основну прагматичну мету автора-лектора. Виокремлено та схарактеризовано відмінності між усною та писемною формами представлення знань у лекції. Виокремлено кілька видів лекцій. Розглянуто основні паралінгвальні сигнали, які автори-лектори часто використовують у своїх усних формах представлення знань студенту. Визначено основні структурні компоненти (композиційно-смислові блоки) сучасної англомовної письмової лекції. Проаналізовано функції, властиві для кожної її частини, які забезпечують цілісність усього тексту. Зважаючи на основні особливості лекції, побудовано чітку модель навчальної лекції, притаманну обом її видам (усному й письмовому). Виокремлено низку закономірностей, характерних для письмової форми лекційного дискурсу.
Посилання
Архангельский С. И. Лекции по теории обучения в высшей школе / С. И. Архангельский. – М. : Высш. шк., 1974. – 385 с.
Гапонов П. М. Лекция в высшей школе / П. М. Гапонов. – Воронеж : Изд-во Воронеж. ун-та, 1977. – С. 27.
Зарецкая Е. Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации / Е. Н. Зарецкая. – М. : Дело, 1998. – 470 с.
Лавриненко-Омецинская Е. Д. Рецензия лекции... Нужна ли? И какая? / Е. Д. Лавриненко-Омецинская. – М. : Знание, 1990. – 62 с.
Столяренко А. М. Юридическая педагогика : курс лекций / А. М. Столяренко. – М. : ЮНИТИ, 2001. – 639 c.
Фокин Ю. Г. Преподавание и воспитание в высшей школе: методология, цели и содержание, творчество : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М. : Издат. центр «Академія», 2002. – 224 с.
Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. для вузов / А. В. Хуторской. – СПб : Питер, 2001. – 544 с.
Cook G. Discourse / G. Cook. – Oxford : Oxford University Press, 1990. – 156 p.
Crystall D. The Cambridge Encyclopedia of the English Language / D. Crystall. – Cambridge : Cambridge University Press, 1995. – 291 p.
Dakowska M. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych / M. Dakowska. – Warszawa : PWN, 2001. – 207 s.
Renkema J. Towers of Babel: A conceptual, experimental and speculative contribution to the globalisation debate / J. Renkema // Speaking from the margin: Global English from a European perspective / eds. by A. Duszak & U. Okulska. – 2004. – P. 51–68.
Steger M. Ideologies of globalization / Manfred B. Steger // Journal of Political Ideologies. – 2005. – № 10 (1). – Р. 11–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана Смаль

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.