ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АУДІЮВАННЯ ЯК ВИДУ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Олександр Безносюк
  • Валентин Златніков

Ключові слова:

професійно орієнтоване аудіювання, уміння професійно орієнтованого аудіювання, комплекс вправ

Анотація

Окреслено психологічні особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності. Проаналізовано психологічну природу аудіювання як процесу. Наголошено, що питання сприйняття іноземної мови на слух має важливе значення і з погляду методики викладання іноземної мови, і з погляду психології та лінгвістики, адже аспекти цієї проблеми вивчають різні науки. Процес сприйняття повідомлення – це не пасивне відображення дійсності, а активна діяльність людини, під час якої звуковий код сприймається і оброблюється аналізаторами, потім повідомлення декодується та у внутрішній мові за допомогою універсального предметного коду перетворюється в образ. Сприйняття у психології – це багаторівневий процес, один із найскладніших видів мовленнєвої діяльності. Відтак, саме він під час вивчення іноземної мови повинен посідати чільне місце у підготовці студентів, адже правильне сприйняття на слух дозволяє швидше опанувати іноземну лексику.

Посилання

Бенедиктов Б. А. К вопросу о темпе речи / Б. А. Бенедиктов // Учен. зап. МГПИИЯ. – 1957. – Вып. 5. – С. 56–62.

Жинкин Н. И. Речь как проводник информации / Н. И. Жинкин. – М. : Наука, 1982. – 159 с.

Запорожец А. В. Восприятие и действие / А. В. Запорожец, Л. А. Венгер, В. П. Зинченко, А. Г. Рузская ; под ред. А. В. Запорожца. – М. : Просвещение, 1967. – 324 с.

Зимняя И. А. Смысловое восприятие речевого сообщения (в условиях коммуникации) / И. А. Зимняя, А. А. Леонтьев ; под ред. Т. М. Дридзе, А. А. Леонтьева. – М. : Наука, 1976. – 263 с.

Зимняя И. А. Психология обучения видам речевой деятельности и аспектам иностранного языка / И. А. Зимняя, В. И. Ильина. – М. : МГПИИЯ, 1977. – 128 с.

Лурье А. С. Методические основы использования технических средств при обучении иноязычной лексике : дис. … канд. пед. наук / Абрам Семёнович Лурье ; Моск. гос. пед. ин-т иностр. яз. им. М. Тореза. – М. : [б. и.], 1968. – 225 с.

Ляховицкий М. В. Методика преподавания иностранных языков / М. В. Ляховицкий. – М. : Высш. шк., 1981. – 159 с.

Методика обучения иностранным языкам в средней школе : учебник / Н. И. Гез, М. В. Ляховицкий, А. А. Миролюбов и др. – М. : Высш. шк., 1982. – 373 с.

Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз. 1989. – 276 с.

Пассов Е. И. Основы методики обучения иностранным языкам / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз., 1977. – 223 с.

Рогова Г. В. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в средней школе : пособие для учителя / Г. В. Рогова, И. Н. Верещагина. – М. : Просвещение, 1988. – 222 с.

Суздалева Е. С. Формирование умений аудирования лекций медико-биологического профиля при обучении студентов-иностранцев на среднем этапе : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Елена Сергеевна Суздалева ; Гос. ин-т рус. яз. им. А. С. Пушкина. – М. : [б. и.], 1998. – 296 с.

Сычева О. Г. Фридрих Кайнц о восприятии и понимании речи / О. Г. Сычева // Сб. науч. тр. МГПИИЯ. – 1972. – Вып. 69. – С. 101–120.

Egan G. Action Learning: A Practitioner’s Guide Skills Development / Gerard Egan. – [Without the place of publication], 1990.

Kainz F. Physiologische Psychologie der Spracvorgänge / Friedrich Kainz. – Stuttgart : Enke, 1954. – Bd. 3.

Peterson P. W. A Synthesis of Methods for Interactive Listening / P. W. A. Peterson // Teaching English as a Second of Foreign Language. – Boston : Heinle and Heinle, 1991. – P. 106–122.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Безносюк, О., & Златніков, В. (2021). ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АУДІЮВАННЯ ЯК ВИДУ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Актуальні питання іноземної філології, (4), 9–14. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2794