КОГНІТИВНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ П ІД ЧАС ВИВЧЕНН Я ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В НЕМОВНОМУ ВНЗ

Автор(и)

  • Гульнар Жолтаєва
  • Мадіна Килишпаєва
  • Надія Ханіна

Ключові слова:

міжкультурна комунікативна компетентність, когнітивний підхід, мовна особистість, інтеграція, глобалізація.

Анотація

Розглянуто актуальність завдання формування міжкультурної комунікативної компетентності здатно сті, яка дозволяє мовній особистості вийти за межі власної культури і набути якостей медіатора культур, не втрачаючи власної ку льтурної ідентичності. Водночас одним із центральних завдань сучасного етапу вивчення проблеми є створення концепції когнітивного підходу при формуванні міжкультурної комунікативної компетен ції і, як наслідок , О днією з основ методології формування міжкультурної комунікативної компетенції є когнітівно діяльнісний підхід, який передбачає занурення студента в псевдореа льну, штучно створену, проблемну ситуацію, під час якої здійснюється пошук вирішення завдань і з подальшим аналізом мовних і немовних дій, а також уміння графічно змалювати і символічно представити фрейм тексту або дискурсу (стереотипної інформації, предста вленої в свідомості у вигляді динамічної і статичної ментальних моделей).

Посилання

Бим И. Л. Перестроечные процессы в обучении иностранным языкам в средней школе / И. Л. Бим // Иностранные языки. – 1991. – № 5. – С. 11–13.

Верещагин Е. М. В поисках новых путей развития лингвострановедения: концепция речеповеденческих тактик / Е. М. Верещагин, В. Г. Костомаров. – М. : Ин-т рус. яз. им. А. С. Пушкина, 1999. – 84 с.

Глухов Б. А. Термины методики преподавания русского языка как иностранного / Б. А. Глухов, А. Н. Щукин. – М. : Рус. яз., 1993. – 371 с.

Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. – СПб. : Союз, 2001. – 352 с.

Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению / Е. И. Пассов. – 2-е изд. – М. : Просвещение, 1991. – 223 с.

Попов А. Ю. Экономическая деятельность в иноязычной среде (опыт системного анализа бизнес-профессии) / А. Ю. Попов // Филология и методика преподавания иностранных языков. – СПб. : [б. и.], 1998. – C. 116–118.

Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в контексте диалога культур и цивилизаций / В. В. Сафонова. – Воронеж: Истоки, 1996. – 69 с.

Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникации / С. Г. Тер-Минасова. – М. : Слово, 2000. – 274 с.

Thomas A. Psychologie interkulterellen Lernens and Handelns / A. Thomas // Kultervergleichende Psychologie. Eine Einfuerung. – Goettingen, etc., 1993. – 330 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Жолтаєва, Г., Килишпаєва, М., & Ханіна, Н. (2021). КОГНІТИВНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ П ІД ЧАС ВИВЧЕНН Я ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В НЕМОВНОМУ ВНЗ. Актуальні питання іноземної філології, (4), 56–61. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2801