МОТИВАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ ВИКЛАДАННІ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-17-1

Ключові слова:

компетентнісний підхід, мотивація, інтерактивні методи, латинська МСП (мова спеціального призначення)

Анотація

У даній статті розглядаються особливості інкорпорації компетентнісного підходу та його методик у сучасний освітній процес в Україні, а також проаналізовано його ефективність реалізації серед іноземних здобувачів вищої медичної освіти. Будучи особистісно-орієнтованим, компетентнісний підхід сприяє швидкій адаптації освітнього процесу на рівні взаємодії: орган влади – вищий заклад освіти – адміністрація вищого закладу освіти – викладач – студент й активізує зворотній звʼязок. Викладач медичного закладу освіти повинен забезпечити предметні й міжпредметні зв’язки з іншими дисциплінами медичного профілю при викладанні дисципліни «Латинська мова та основи медичної термінології». При використанні активних й інтерактивних методів, активізується здатність здобувачів вищої освіти до самостійного аналізу набутих знань й умінь, створюються комфортні умови навчання й виникає мотивація до набуття знань. Вивчення медичної латини повинно базуватись не лише на граматичній та лексичній основах, а й ґрунтуватись на культурознавчому аспекті (дослідженні окремих тем побутового життя Античного світу, участь у конференціях, олімпіадах, відвідування фармацевтичних лабораторій з використанням набутих знань на практиці тощо). Окрім того, сучасне навчання надає вчителям можливість розкривати класичні теми з використанням нових технологій. Важливим досягненням стала й інтернаціоналізація навчального процесу, створення та використання онлайн-контенту на практичних заняттях з латинської мови. Проте не варто забувати, що втрата «живого» спілкування між усіма учасниками процесу є небажаною, призводить до зменшення мотивації щодо навчання. Однак, маючи певний досвід, можемо вдосконалити реалізацію компетентнісного підходу і, застосовуючи його надалі як основний (за певних обставин) або допоміжний до основного, отримати хороші результати в начанні латинської мови в нефілологічних закладах освіти.

Посилання

Апоненко І. М. Використання активних методів у процесі навчання іноземних студентів. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів : матеріали XХIІ міжвузівської наук.-практ. конф. Дніпро, 2020. С. 3–4.

Апоненко І. М. Використання компетентнісного підходу при викладанні латинської мови студентам-іноземцям медичних ВНЗ на початковому етапі. Новітні чинники впливу на розвиток особистості майбутніх фахівців системи охорони здоров’я : матеріали ХІХ міжнародної наук. конф. Київ : КМУ, 2019. С. 22–23.

Aпоненко І. М. Компетентнісно орієнтований підхід до викладання латинської мови іноземним студентам. Науково-методичні проблеми мовної підготовки іноземних громадян : матеріали XI міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 24–25 квітня 2018 р. Київ : Вид-во НАУ, 2018. С. 26–28.

Апоненко І. М. Особливості компетентнісного підходу до викладання латинської мови студентам медичних ВНЗ. Новітні чинники впливу на формування особистості фахівців системи охорони здоров’я : матеріали ХVІІІ міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 21 березня 2018 р. Київ : КМУ, 2018. С. 14–15.

Апоненко І. М. Послідовність у вивченні медичної латинської термінології. Новітні чинники впливу на розвиток особистості майбутніх фахівців системи охорони здоров’я : матеріали ХХ міжнар. наук. конф. Київ : КМУ, 2020. С. 23–24.

Апоненко І. М. Реалізація компетентнісного підходу при викладанні латинської фармацевтичної термінології іноземним студентам. Social and Economic Aspects of Education in Modern Society. 2020. Vol. 3. P. 22–26.

Апоненко І. М. Трудности в изучении фармакологической терминологии иностранными студентами. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів : матеріали міжвузівської наук.-практ. конф. Дніпро, 2018. С. 6–8.

Бех І. Д. Виховання особистості. Особистісно орієнтований підхід : теоретико-технологічні засади : навч.-метод. видання у 2 кн. Київ : Либідь. Кн. 1. 2003. 206 с.

Бех І. Д. Професійно-особистісна компетентність педагога у контексті гуманістичної особистісно орієнтованої освіти. Педагогіка і психологія. 2002. Вип. 6. Ч. 1. С. 13–19.

Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 45–50.

Богосвятська А.І . Методика компетентнісного викладання на уроках літератури. Зарубіжна література в школах України. 2012. № 7–8. С. 56–63.

Булат Л. М., Лисунець О. В., Дідик Н. В. Сучасні інтерактивні технології викладання клінічних дисциплін у студентів стоматологічного факультету медичного вишу. Актуальні проблеми сучасної медицини. Вісник УМСА. Том 15. Вип. 1 (49). C. 202–206.

Локшина О. І. Моніторинг рівнів досягнень компетентностей: інноваційні підходи. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 25–32.

Медицинская терминология на пяти языках. Латинский, русский, английский, французский, немецкий / сост. Г. Д. Арнаудов. София, 1964. 1030 с.

Медична освіта у світі та в Україні / Ю. В. Поляченко та ін. Київ : Книга плюс, 2005. 384 с.

Овчарук О. В. Результати емпіричних досліджень серед педагогічної громадськості щодо перспектив запровадження компетентнісного підходу до вітчизняного змісту освіти. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 57-63.

Паращенко Л. І. Вдосконалення організації педагогічної діяльності інноваційного навчального закладу за вимогами компетентнісного підходу. Педагогічні науки: збірник наукових праць. Херсон : Видавництво Херсонського державного університету, 2004. Вип. 36. С. 115–118.

Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 64–70.

Пилипів О. Г., Мисловська Л. В. Культурологічний аспект викладання латинської мови в системі університетської освіти. Вища освіта України. 2003. № 4. С. 80–84.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация : пер. с англ. М. : «Когито-Центр», 2002. 396 с.

Трубачева С. Е. Умови реалізації компетентнісного підходу в навчальному процесі. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 51–56.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно- ориентированной парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 58–64.

Шамшура С. Е. Компетентнісно орієнтований підхід до викладання української мови та літератури у профільному навчанні. URL:http:/hiogin.uaheronseka-zagalenoosvitnya-shkola-i-ii-stupeniv-1-hersonseko.html (дата звернення: 03.03.2022).

Шубкіна К. А. Invia est in medicina via sine lingua latina. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів : матеріали ХХІІІ всеукр. наук.-практ. конф., Дніпро, 2021. С. 110–113.

Marion F. Scott and Sheinker Alan. Issues and Consequences for State Level Minimum Competency Testing Programs. Wyoming Report 1. 1999. URL:http://education.umn.edu/NCEO/OnlinePubs (дата звернення: 09.06.2022).

Rychen D. C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. OECD : Hogrefe and Huber, 2003. 224 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-17

Як цитувати

АПОНЕНКО, І., & ШУБКІНА, К. (2023). МОТИВАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ ВИКЛАДАННІ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ. Актуальні питання іноземної філології, (17), 3–10. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-17-1