MOTIVATION OF FOREIGN MEDICAL UNDERGRADUATES AT THE PROCESS OF LATIN LANGUAGE DISTANCE TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-17-1Keywords:
competency-based approach, motivation, interactive methods, Latin SPL (special-purpose language)Abstract
This article examines the features of competency approach incorporation and its methods in the modern educational process in Ukraine, as well as analyzes its effectiveness among foreign applicants for higher medical education. Being personality-oriented, the competence approach contributes to the rapid adaptation of the educational process at the level of interaction: the authority – higher education institution – the administration of higher education institution – lecturer – student and activates feedback. The lecturer of a medical school must provide subject and interdisciplinary links with other disciplines of the medical profile when teaching the subject “Latin language and basics of medical terminology”. By using active and interactive methods, the ability of higher education students to independently analyze acquired knowledge and skills is activated, comfortable learning conditions are created and there is a motivation to acquire knowledge. The study of medical Latin should be based not only on grammatical and lexical bases, but also on cultural aspects (research on certain topics of everyday life in the ancient world, participation in conferences, competitions, visits to pharmaceutical laboratories using acquired knowledge in practice, etc.). In addition, modern ways of teaching gives lecturers an opportunity to discover classic topics using new technologies. An important achievement was the internationalization of the educational process, the creation and use of online content in practical classes in Latin. However, we should not forget that the loss of “live” communication between all participants of the process is undesirable, leads to a decrease in motivation to learn. However, with some experience, we can improve the implementation of the competency-based approach and, applying it further as the main (in certain circumstances) or auxiliary to the main, get good results in the beginning of Latin in non-philological educational institutions.
References
Апоненко І. М. Використання активних методів у процесі навчання іноземних студентів. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів : матеріали XХIІ міжвузівської наук.-практ. конф. Дніпро, 2020. С. 3–4.
Апоненко І. М. Використання компетентнісного підходу при викладанні латинської мови студентам-іноземцям медичних ВНЗ на початковому етапі. Новітні чинники впливу на розвиток особистості майбутніх фахівців системи охорони здоров’я : матеріали ХІХ міжнародної наук. конф. Київ : КМУ, 2019. С. 22–23.
Aпоненко І. М. Компетентнісно орієнтований підхід до викладання латинської мови іноземним студентам. Науково-методичні проблеми мовної підготовки іноземних громадян : матеріали XI міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 24–25 квітня 2018 р. Київ : Вид-во НАУ, 2018. С. 26–28.
Апоненко І. М. Особливості компетентнісного підходу до викладання латинської мови студентам медичних ВНЗ. Новітні чинники впливу на формування особистості фахівців системи охорони здоров’я : матеріали ХVІІІ міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 21 березня 2018 р. Київ : КМУ, 2018. С. 14–15.
Апоненко І. М. Послідовність у вивченні медичної латинської термінології. Новітні чинники впливу на розвиток особистості майбутніх фахівців системи охорони здоров’я : матеріали ХХ міжнар. наук. конф. Київ : КМУ, 2020. С. 23–24.
Апоненко І. М. Реалізація компетентнісного підходу при викладанні латинської фармацевтичної термінології іноземним студентам. Social and Economic Aspects of Education in Modern Society. 2020. Vol. 3. P. 22–26.
Апоненко І. М. Трудности в изучении фармакологической терминологии иностранными студентами. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів : матеріали міжвузівської наук.-практ. конф. Дніпро, 2018. С. 6–8.
Бех І. Д. Виховання особистості. Особистісно орієнтований підхід : теоретико-технологічні засади : навч.-метод. видання у 2 кн. Київ : Либідь. Кн. 1. 2003. 206 с.
Бех І. Д. Професійно-особистісна компетентність педагога у контексті гуманістичної особистісно орієнтованої освіти. Педагогіка і психологія. 2002. Вип. 6. Ч. 1. С. 13–19.
Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 45–50.
Богосвятська А.І . Методика компетентнісного викладання на уроках літератури. Зарубіжна література в школах України. 2012. № 7–8. С. 56–63.
Булат Л. М., Лисунець О. В., Дідик Н. В. Сучасні інтерактивні технології викладання клінічних дисциплін у студентів стоматологічного факультету медичного вишу. Актуальні проблеми сучасної медицини. Вісник УМСА. Том 15. Вип. 1 (49). C. 202–206.
Локшина О. І. Моніторинг рівнів досягнень компетентностей: інноваційні підходи. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 25–32.
Медицинская терминология на пяти языках. Латинский, русский, английский, французский, немецкий / сост. Г. Д. Арнаудов. София, 1964. 1030 с.
Медична освіта у світі та в Україні / Ю. В. Поляченко та ін. Київ : Книга плюс, 2005. 384 с.
Овчарук О. В. Результати емпіричних досліджень серед педагогічної громадськості щодо перспектив запровадження компетентнісного підходу до вітчизняного змісту освіти. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 57-63.
Паращенко Л. І. Вдосконалення організації педагогічної діяльності інноваційного навчального закладу за вимогами компетентнісного підходу. Педагогічні науки: збірник наукових праць. Херсон : Видавництво Херсонського державного університету, 2004. Вип. 36. С. 115–118.
Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 64–70.
Пилипів О. Г., Мисловська Л. В. Культурологічний аспект викладання латинської мови в системі університетської освіти. Вища освіта України. 2003. № 4. С. 80–84.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация : пер. с англ. М. : «Когито-Центр», 2002. 396 с.
Трубачева С. Е. Умови реалізації компетентнісного підходу в навчальному процесі. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. Київ : «К.І.С.», 2004. С. 51–56.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно- ориентированной парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 58–64.
Шамшура С. Е. Компетентнісно орієнтований підхід до викладання української мови та літератури у профільному навчанні. URL:http:/hiogin.uaheronseka-zagalenoosvitnya-shkola-i-ii-stupeniv-1-hersonseko.html (дата звернення: 03.03.2022).
Шубкіна К. А. Invia est in medicina via sine lingua latina. Актуальні проблеми навчання іноземних студентів : матеріали ХХІІІ всеукр. наук.-практ. конф., Дніпро, 2021. С. 110–113.
Marion F. Scott and Sheinker Alan. Issues and Consequences for State Level Minimum Competency Testing Programs. Wyoming Report 1. 1999. URL:http://education.umn.edu/NCEO/OnlinePubs (дата звернення: 09.06.2022).
Rychen D. C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. OECD : Hogrefe and Huber, 2003. 224 p.