РЕАЛІЗАЦІЯ КАТЕГОРІЇ МОДАЛЬНОСТІ В АНГЛОМОВНИХ ПРЕС-РЕЛІЗАХ
Ключові слова:
модус, суб’єктивність, суб’єктивна модальність, об’єктивна модальність, інверсія, оцінкаАнотація
У статті проаналізовано реалізацію категорії модальності в англомовних прес-релізах, розглянуто співвідношення модусу і модальності, проаналізовано наукові погляди на суб'єктивну модальність в інтерпретації сучасних мовознавців, встановлено й вивчено найуживаніші типи значень суб'єктивної модальності висловлювання, розкрито деякі засоби і способи впливу на різних рівнях мови. З’ясовано, що модальний план мовних виразів у прес-релізах найбільш яскраво представляє людський фактор і дає право говорити про авторський підтекст абсолютно всіх мовних одиниць, оскільки в них неминуче присутній оцінний (позитивна чи негативна оцінка), а отже, індивідуально-людський фактор. Було визначено, що модальність як категорія модусу охоплює різноаспектні та різнохарактерні способи кваліфікації події., що реалізуються різнорівневими засобами вираження, охарактеризовано основні засоби вираження суб'єктивно-модальних значень в англомовних прес-релізах, до яких входять: вступні слова/словосполучення та пропозиції із значенням достовірності / ймовірності, впевненості / невпевненості, узагальненої (невизначеної) точки зору чи введенням певної точки зору. На рівні синтаксису суб’єктивна модальність представлена певними структурами, метою яких є передача не стільки основного змісту повідомлення, скільки суб'єктивно-оцінного, емоційно забарвленого ставлення мовця до предмета думки. Вказано, що найпродуктивнішим засобом емоційного синтаксису у прес-релізах є інвертований порядок слів, описано найтиповіші випадки вживання інверсії у прес-релізах, а саме: часткова інверсія та інверсія зі стійкими структурами. У роботі доведено, що суб’єктивна модальність висловлення є вираженням позитивного чи негативного ставлення мовця до об’єктів позамовної дійсності, тому вона пов’язана з лінгвістичною категорією оцінки. Описані основні засоби передачі оцінного ставлення адресанта до стану речей, серед них прикметники різної оцінної семантики, адвербіальні конструкції та іменники позитивної і негативної конотації.
Посилання
Агаева Ф. А. Модальность как лингвистическая категория (на материале английского и туркменского языков) / Ф. А. Агаева. – Ашхабад : Ылым, 1990. – 305 с.
Арнольд И. В. Стилистика. Современный английский язык : учебн. для вузов / И. В. Арнольд.– 8-е изд. – М. : 2006. – 219 с.
Балли Ш. Общая лингвистика и вопросы французкого языка / Ш. Балли. – М. : Изд-во иностранной литературы, 1955. – 416 с.
Беляева Е. И. Функционально-семантические поля модальности в английском и русском языках / Е. И. Беляева. – Воронеж : Изд-во Воронеж. ун-та, 1985. – 178 с.
Бенвенист Э. Общая лингвистика / Э. Бенвенист. – М. : Прогресс, 1974. – 448 с.
Ивин А. А. Основания логики оценок / А. А. Ивин. – М. : Изд. Моск. ун-та, 1970. – С. 21–34.
Козловский В. В. Предложения с конъюнктивом (структура, семантика, прагматика) : монография / В. В. Козловский. – Черновцы : Рута, 1997. – 281 с.
Орехова Е. Н. Субъективная модальность высказывания: форма, семантика, функции : дис. … д-ра филол. наук : спец. 10.02.01 «Русский язык» / Е. Н. Орехова [Электронный ресурс] – Москва, 2011. – С. 9. – Режим доступа : http://dissers.ru/avtoreferati-dissertatsii-filologiya/a54.php
Microsoft [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.microsoft.com/en-us/news/press/2011/aug11/08-29CRMForLessPR.aspx
Human Rights and Democracy report. 2012 [Electronic resource]. – Mode of access : https://www.gov.uk/government/news/human-rights-and-democracy-report-2012-country 11. Stock image from the FCO Human Rights Report 2012. Credit Basma [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.owen.vanderbilt.edu/vanderbilt/newsroom/press-releases/detail.cfm?customel_datapageid_42488=62321
US News and World report. [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.microsoft.com/en-us/news/press/2011/aug11/0804SchoolPR.aspx
Комунікативно-прагматичні функції інверсії в англомовних прес-релізах. 2013. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ereleases.com/pr/kosher-foodies-no-longer-relegated-to-plain-old-kosher-salt-10985
Paskett public relations [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.ereleases.com/pr/trucking-magazine-helps-drivers-battle-obesity-9350
Dresden International. [Electronic resource]. – Mode of access : http://corporate.ford.com/news-center/press-releases-detail/pr-ford26rsquos-fastestever-mustang-36747)
Starbucks Newsroom [Electronic resource]. – Mode of access : http://news.starbucks.com/article_display.cfm? article_id=598
Starbucks Newsroom [Electronic resource]. – Mode of access : http://news.starbucks.com/article_display.cfm?article_id=478
Starbucks Newsroom [Electronic resource]. – Mode of access : http://news.starbucks.com/article_display.cfm? article_id=476
Starbucks Newsroom [Electronic resource]. – Mode of access : http://news.starbucks.com/article_display.cfm? article_id=481
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.