ТРАНСФОРМАЦІЯ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ ПІД ВПЛИВОМ ТЕХНОЛОГІЇ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-19

Ключові слова:

графічний дизайн, інноваційні технології, доповнена реальність, історичний розвиток, цифровізація

Анотація

Глобальний процес цифрової трансформації та розвиток цифрових технологій дедалі впевненіше охоплюють усі сфери людської діяльності. Технології розширеної реальності швидко розвиваються і вже отримали визнання в багатьох галузях виробництва та послуг. Сфера графічного дизайну не є винятком. Мета роботи полягає у вивченні впливу технології доповненої реальності на сучасну практику графічного дизайну. Методологія дослідження базується на інтердисциплінарному підході, який поєднує в собі методи та концепції з галузей графічного дизайну, історії мистецтва, інформаційних технологій, а також аналізу культурних та соціокультурних аспектів. Наукова новизна дослідження полягає у вивченні комплексного впливу технології доповненої реальності на графічний дизайн з точки зору його минулого, сучасного стану та історичної перспективи. У дослідженні детально розглянуто, як історичний розвиток графічного дизайну був змінений та вплинув на сучасну практику завдяки впровадженню технологій доповненої реальності. Висновки. Графічний дизайн є важливим явищем у художньо-проєктній культурі XXI століття. Історичні корені цього виду художнього проєктування сягають давнини, коли людина вперше почала відчувати себе частиною суспільства і виявила потребу в передачі різноманітної інформації, зокрема ритуальної або магічної. З’явившись на початку нового тисячоліття й розвиваючись на тлі індустріальної та науково-технічної революції, сучасний графічний дизайн став однією з найбільш впливових галузей дизайну загалом. Дослідження показали, що технології доповненої реальності мають великий потенціал для перетворення підходів до графічного дизайну. Ця технологія відповідає вимогам сучасності та відкриває шляхи до креативності й інновацій у сфері графічного дизайну. Сучасні технології розширеної реальності мають значний потенціал для підвищення продуктивності дизайнера і зменшення витрат на проєктування дизайн-рішень.

Посилання

Воробчук М. С., Пашкевич К. Л., Шинкар А. Ю. Імерсивні технології як інноваційний інструмент для проєктування в дизайні. Art and Design. 2023. № 2(22). С. 96–104. DOI: http://dx.doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.9 (дата звернення: 18.09.2023)

Єфіменко О. В. Організація освітнього процесу майбутніх фахівців з графічного дизайну засобами цифрових технологій. Наукові записки кафедри педагогіки. 2023. № 52. С 51–57. URL: https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/22273 (дата звернення: 18.09.2023)

Клівак В. С. Особливості UX/UI дизайну для віртуальної та доповненої реальностей. Український мистецтвознавчий дискурс. 2022. № 6. С. 29–35. DOI: https://doi.org/10.32782/uad.2022.6.4 (дата звернення: 18.09.2023)

Лопухова Н. Розвиток сучасних тенденцій графічного дизайну. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. № 2(44). С. 9–13. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/44-2-2 (дата звернення: 18.09.2023)

Augmented Reality Technology as a Complement on Graphic Design to Face Revolution Industry 4.0 Learning and Competence: The Development and Validity / A. Huda et al. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM). 2021. Vol. 15, no. 05. P. 116. URL: https://doi.org/10.3991/ijim.v15i05.20905 (дата звернення: 18.09.2023)

Graphic Design and Evaluation of an Augmented Reality for Advergame / B. Hu et al. VRCAI '22: The 18th ACM SIGGRAPH International Conference on Virtual-Reality Continuum and its Applications in Industry, Guangzhou China. New York, NY, USA, 2022. DOI: https://doi.org/10.1145/3574131.3574462 (дата звернення: 18.09.2023)

Ling SIEK H. The Effectiveness of Incorporating Augmented Reality in Print Design Course. Journal of e-Learning and Higher Education. 2022. P. 1–8. DOI: https://doi.org/10.5171/2022.661787 (дата звернення: 18.09.2023)

Liu L., Nhung M. T. The Application of VR/AR Technology in Graphic Design Based on zSpace. Wireless Communications and Mobile Computing. 2022. Vol. 2022. P. 1–7. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/1668296 (дата звернення: 18.09.2023)

Mohamed T. I., Sicklinger A. An integrated curriculum of virtual/augmented reality for multiple design students. Education and Information Technologies. 2022. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11069-6 (дата звернення: 18.09.2023)

Mohamed T. I. The Impact of Using Virtual-Augmented Reality on Some Design Careers (Product, Multimedia, Graphic). ICMSSP 2020: 2020 5th International Conference on Multimedia Systems and Signal Processing, Chengdu China. New York, NY, USA, 2020. DOI: https://doi.org/10.1145/3404716.3404736 (дата звернення: 18.09.2023)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-20

Як цитувати

ІВАНОВА, О. (2023). ТРАНСФОРМАЦІЯ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ ПІД ВПЛИВОМ ТЕХНОЛОГІЇ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ. Fine Art and Culture Studies, (4), 141–146. https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-19

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ