ТРАНСФОРМАЦІЯ МІФОЛОГІЇ У ВІДЕОІГРАХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2023-5-10Ключові слова:
культурологія, культура, цифрова культура, міфологія, міф, трансформація міфу, відеогра, віртуальна реальністьАнотація
Мета статті – дослідити процеси трансформації міфології під впливом дигіталізації. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні аналітичного методу, що розкриває специфіку трансформації міфології у віртуальному просторі крізь призму людини і техніки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в аналізі міфології та її трансформації у відеоіграх. Прослідковано використання важливих елементів міфології та засобів виразності відеоігор, які занурють у атмосферу і всесвіт відеогри. Припущено, що використання міфології у віртуальному просторі є певним культурним досвідом, що зацікавлює реципієнта на першоджерело міфологічних історій. Аналізуючи міфологію та відеоігри дійдемо висновків, що це дві сфери, які взаємодіють та доповнюють одна одну. У процесі створення віртуального світу відеогри міфологія може змінюватись та проходити ряд трансформацій та переосмислення крізь призму бачення розробників відеоігор. Для створення захоплюючих світів у відеоіграх часто використовують міфологічні теми та персонажів, тим самим впливають на популяризацію і відродження цієї сфери серед людей, які можуть стати зацікавленими в дослідженнях традиційних міфів та легенд. Підходи до використання міфології у відеоіграх можуть бути різноманітними. У деяких відеоіграх спостерігається використання певних елементів міфології та їх поєднання. У більш масштабних проєктах міфологія є основою створення віртуального світу, тому її відображення є максимально точним згідно з першоджерелом. І у останньому випадку міфологія є поєднанням традиційного міфу з уявою розробників, що дає можливість створювати нові унікальні віртуальні світи. Віртуальний всесвіт у відеоіграх в основному є вигаданим, тому не завжди присутнє повне і точне відображення систем міфології, тому існує й інша сторона трансформації міфу. Гравці можуть отримати викривлене уявлення про міфологію.
Посилання
Волинець В. О. Інтеграція віртуальної та доповненої реальності у мистецтво. Культура і сучасність : альманах. 2021. Вип. 1. С. 9–16.
Журба М. А. Віртуальна реальність: передумови антропологічного повороту. Гілея: науковий вісник. 2013. Вип. 72. С. 306–311.
Малюк Є. О. Особливості відеогри як медіа. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. 2016. Вип. 37. С. 71–78.
Маренич Н. А. Відеогра – мистецтво на стику постмодернізму та пост постмодернізму. Вісник ХДАДМ. 2013. Вип. 3. С. 13–17.
Пількевич А. Л. Структура відображення історико-міфологічних образів у відеоіграх MMORPG у жанрі фентезі. Наукове видання Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Етнічна історія народів Європи. 2019. Вип. 59. С. 104–107.
Старкова Г. В. Віртуальні розваги як предмет історико-культурних рефлексій. В пошуках відправної точки. Вісник ХДАДМ. 2012. Вип. 14. С. 64–66.
Attebery, B. (2014). Stories about Stories: Fantasy and the Remaking of Myth. Oxford : Oxford University Press. 256 p.
Campbell, J. (1990). The Transformations of Myth Through Time. New York HarperCollins. 272 p.
Campbell, J. (1988). The Power of Myth. New York: Doubleday. 543 p.
Griffiths, M. D., Lewis, A. M., De Gortari, A. B. O., Kuss, D. J. (2014). Online forums and solicited blogs: innovative methodologies for online gaming data collection. Studia Psychologia. Vol. 14(3). Pp. 5–24.
Schelling, F. W. J. von. (1989). The Philosophy of Art (Ed. Douglas W. Stott, David Simpson). University of Minnesota Press. 342 p.