ФУНКЦІОНУВАННЯ КИТАЙСЬКОГО СТАНКОВОГО ЖИВОПИСУ ПІД ВПЛИВОМ ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ ТЕНДЕНЦІЙ (НА ПРИКЛАДІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНІ ХХ СТОЛІТТЯ-ХХІ СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-6-9

Ключові слова:

Китай, станковий живопис, соціалістичний реалізм, стилістичні традиції, стилістика, традиції

Анотація

У статті представлено аналіз та досліджено особливості функціонування китайського станкового живопису під впливом західноєвропейських тенденцій на прикладі другої половини ХХ століття-ХХІ століття. Чимало питань пов’язаних із дослідженнямм сутності формування станкового живопису Китаю привертало увагу численних вітчизняних та закордонних науковців, але аналіз їх наукових праць та інших провідних фахівців, дозволяє зробити висновок, що чимало питань все ще потребують доктринального опрацювання. Внаслідок чого метою статті є комплексний та доктринальний аналіз концептуально-стилістичних засад функціонування китайського станкового живопису під впливом західноєвропейських тенденцій на прикладі другої половини ХХ століття-ХХІ століття. Методологія дослідження. Методологічне підґрунтя проведеної статті є плюралістичним та компліментарним поєднанням сучасних загальнофілософських і філософсько-правових підходів, загальнонаукових та спеціально-наукових методів, прийомів і принципів наукового пізнання, обумовлених унікальністю предмету дослідження, необхідних для забезпечення його об’єктивного вивчення. В найбільш загальному світоглядному розумінні функціонування китайського станкового живопису під впливом західноєвропейських тенденцій базується на діалектичному підході. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше зроблено спробу комплексно охарактеризувати та визначити сутнісні особливості функціонування китайського станкового живопису під впливом західноєвропейських тенденцій на прикладі другої половини ХХ століття-ХХІ століття. Досліджено взаємозв’язок між китайським традиційним живописом та європейськими традиціями, які стали об’єктивними детермінантами видозміни специфіки та сутності живопису у досліджувані хронологічні рамки. Зроблено висновок про те, що у сучасній культурі Китаю традиційні засади живопису зберігають свою актуальність, виступаючи об'єктом інвестицій, джерелом натхнення для художньої творчості, національним брендом у культурних індустріях, евристичним елементом синтетичних видів мистецтва, зокрема, на тих, що базуються на сучасних комп'ютерних технологіях. Сучасні китайські художники для збагачення авторського стилю синтезують традиції західного та китайського живопису, але традиційний стиль залишається улюбленим як вираження етнічної своєрідності, класичної естетики та багатства стародавньої китайської культури.

Посилання

Лу Хун. Розуміння «сучасного мистецтва». Мережа критиків образотворчого мистецтва КНР. URL: http://www.msppj.com. (дата звернення 16.11.2023).

Ковальова М., Фань Л.. Олійний пейзажний живопис у Китаї ХХ ст. (традиційні та інноваційні особливості). Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. 33. Т. 1. С. 68–75.

劉淳著. 中國油畫史 增訂本. 北京 版社. 北京, 2018. 530 с.

Москалюк В. Із проблем сучасного монументального мистецтва. ВІСНИК ЛАМ. Вип. 10. Львів : ЛНАМ, 1999. С. 197–200.

Ван Юйген. Відродження прикладного мистецтва Китаю. Мистецтво. 2007. № 4. С. 8–12.

Максимів К. М. Виступ на засіданні спілки художників. Мистецтво. 1955. № 7. С. 46–48.

陳丹青. 陳丹青1968年至1999年間的繪畫作品。北京. 民間藝術, 2002. С. 20-26.

Фуко М. Археологія знання. Київ : Ніка-Центр, 1996. 176 с.

劉鵬. 世紀中國美術史. 北京:藝術. 北京大學出版社,2007. 320 c.

Юйген Ван. Відродження прикладного мистецтва Китаю. Мистецтво. 2007. № 4. С. 8–12.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

СІН, Х. (2023). ФУНКЦІОНУВАННЯ КИТАЙСЬКОГО СТАНКОВОГО ЖИВОПИСУ ПІД ВПЛИВОМ ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ ТЕНДЕНЦІЙ (НА ПРИКЛАДІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНІ ХХ СТОЛІТТЯ-ХХІ СТОЛІТТЯ). Fine Art and Culture Studies, (6), 65–70. https://doi.org/10.32782/facs-2023-6-9

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ