СОЦІОФУНКЦІОНАЛЬНА РОЛЬ ВЕДИЧНОЇ МУЗИКИ В ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОЇ ІНДІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-14

Ключові слова:

ведичні гімни, ведичні ноти, духовні інструменти «віну» і «вену», доарійський культурний шар, «Самаведа», «Рігведа»

Анотація

У статті на основі порівняльно-історичного методу та методу аналізу показано соціальні функції музики в історії стародавньої Індії, виявлено її соціокультурну роль в житті індійського суспільства; дослідження процесу впливу доарійської музичної традиції на становлення і розвиток соціокультурних основ індійської цивілізації. Вивчено проблему давньоіндійських духовних джерел. Показано, що в Стародавній Індії існував феномен музичної культури в усіх суспільних прошарках. Розглянуто основні концептуальні підходи до висвітлення цієї проблеми в індійській та сучасній науковій літературі. Мета: розкрити соціальні функції музики в історії стародавньої Індії, виявити її соціокультурну роль в житті індійського суспільства; показати процесу впливу доарійської музичної традиції на становлення і розвиток соціокультурних основ індійської цивілізації. Методологічною основою даного дослідження виявилися такі підходи: міждисциплінарний, що дає можливість залучати концепції з інших галузей пізнання (психологія, філософія, культурологія); історико-культурологічний – розгляд окремого явища в процесі історичного розвитку; теоретичного узагальнення – для підсумків проведеного дослідження. Наукова новизна полягає в тому, що показано що ведичний період розвитку індійського суспільства є найважливішим періодом семантичного розвитку музики. Що саме в цей період активно розвиваються тісно переплетені між собою культура, філософія і релігія індійського суспільства. Висновки. Виявлено, що соціальні функції музики впливали на поведінку і свідомість давніх індусів незалежно від стану і касти. Соціокультурна роль музики в житті індійського суспільства стала визначною, вона вплинула на становлення і розвиток соціокультурних основ індійської цивілізації. Музика стала важливою складовою в усіх сферах буденного життя. Кожна сім’я, тією чи іншою мірою залучалася до вивчення ведичних гімнів, їх проспівування, танці та гра на інструментах були обов’язковими під час усіх ритуалів і церемоній. Саме цей аспект потребує подальшого дослідження.

Посилання

Andreas Leitz, Rick Tantra, Pratisakya Samaveda. A look at the history of the Vedic Sanskrit language and grammar. 2019. URL: http://surl.li/sgsdt (дата звернення: 20.05.2023).

Anton Killin. The origins of music: Evidence, theory, and prospects. Music & Science. 2018. URL: http://surl.li/sgspr (дата звернення: 10.09.2023).

Arnold Annette R. “A Historical Survey of the Relevance of Music in Man’s Philosophy”. All Master’s Theses. 1971. URL: http://surl.li/sgspw (дата звернення: 22.04.2023).

Beck, Guy L. Sonic Liturgy: Ritual and Music in Hindu Tradition. Columbia: University of South Carolina Press. 2012. URL: http://surl.li/sgspz (дата звернення: 11.07.2023).

Evans Anna E. “Music in India: An Overview”. The Research and Scholarship Symposium. 7. 2016. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/301479799.pdf (дата звернення: 18.02.2023).

Florentina Ulmeanu Enea. The Origin of Music An Integrative Approach by. 2020. DОІ: 10.13140/РГ.2.2.12291.32808 (доступ: 19.07.2023).

Guy L. Beck. Divine Musical Instruments. Brill’s Encyclopedia of Hinduism, Vol. 8. 2013. URL: https://www.academia.edu/37850149/Divine_Musical_Instruments (дата звернення: 2.07.2023).

Krishnamachariar М. A History of Classical Sanskrit Literature. Poona. 1927. URL: http://surl.li/sgskv (дата звернення: 11.07.2023).

Маслюк Н.А. Розвиток театрального, та музичного мистецтва в Індії.. Актуальні проблеми природничих і гуманітарних наук у дослідженнях молодих учених «Родзинка – 2019» / XXІ Всеукраїнська наукова конференція. 2019. С. 107–109. URL: https://eprints.cdu.edu.ua/3490/1/rodzinka_2019%20-107-109.pdf (дата звернення: 21.01.2023).

Radhavan V. History of Indian Music on my request. Madras. 1980. P. 32. URL: https://musicacademymadras.in/catalogue/files/journals/Vol.49_1978.pdf (дата звернення: 28.07.2023).

Rowell Lewis. Music and Musical Thought in Early India. Chicago: University of Chicago Press. 1992. URL: http://surl.li/sfuga (дата звернення: 4.04.2023).

Samaveda Samhita. Edited by Satyabrata. Calcutta. 2020. P. 344–360. URL: https://sanskritdocuments.org/doc_veda/samaveda_kauthuma.pdf (дата звернення: 15.05.2023).

Shital Mor, Origin and development of indian music in the early periods: a bird’s view. Indian Journal of Flow Research, Vol. III, Issue IN., 2013. DOI: 10.9780/22307850. URL: http://oldisrj.lbp.world/UploadedData/2600.pdf (дата звернення: 14.01.2024).

Supriya Pal. Significant role of music in the Vedic age. International Journal of Sanskrit Research, 3(5), 2017. Р. 51–56. URL: http://surl.li/sgsqg (дата звернення: 27.04.2023).

The Form and Function of Music in Ancient India. 18–43. URL: http://surl.li/sgsdx (дата звернення: 3.09.2023). 1989.

The Vedic Music in Historical Development of Indian Music. Edited by Swami Prognananda. Calcutta. 1960. URL: https://ignca.gov.in/Asi_data/28438.pdf (дата звернення: 9.01.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-03

Як цитувати

САЛАТА, О., ТЮКАЛОВ, М., & ДИЧЕСКУЛ, В. (2024). СОЦІОФУНКЦІОНАЛЬНА РОЛЬ ВЕДИЧНОЇ МУЗИКИ В ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОЇ ІНДІЇ. Fine Art and Culture Studies, (3), 102–109. https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-14

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО