ТВОРЧІСТЬ ОРКЕСТРУ WDR BIG BAND ПІД КЕРІВНИЦТВОМ БОБА МІНСЕРА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-27

Ключові слова:

бігбенд, джаз, бендлідер,стиль, репертуар, аранжування

Анотація

Оркестр Теда Джонса та Мела Льюїса став живим прикладом біг бенду, що виконував віртуозні твори на
протязі половини століття, запрошував до себе професійних виконавців, що прикрашали своїми імпровізаціями
ці твори та концепцією, що спиралась на «малу групу в біг-бенді». Це дозволяло багатьом першокласним джазовим солістам збільшити кількість квадратів імпровізації та грати набагато довше, ніж це було у великих
оркестрах. Такий підхід значно підвищив віртуозний рівень композицій та здобув визнання у слухачів. В добу
свінгу керівники оркестрів часто були виконавцями і аранжувальниками. Вони краще за всіх могли створити
репертуар для своїх колективів, враховуючи всі їх сильні та слабкі сторони. Така тенденція є актуальною і в наш
час. Таким прикладом є оркестр WDR під керівництвом видатного саксофоніста, композитора-аранжувальника
Боба Мінсера. Він є яскравим бенд лідером, що поєднує творчі амплуа диригента, композитора-аранжувальни-
ка і блискучого соліста-імпровізатора. В його аранжуваннях простежується вплив композицій біг бенду Теда
Джонса і Мела Льюїса. Стильова палітра репертуару є дуже різноманітною. Серед творів є композиції у стилях
свінг, бібоп, фанк, фьюжн, боcанова, самба, блюз, афрокубинський джаз. Високий професійний рівень оркестру
підтримується за рахунок музикантів-мультиінструменталістів, що не тільки виконують партії, а й здатні
імпровізувати у різних стильових напрямках джазової музики. Організація репетицій та концертних виступів
WDR Big Band є чітко спланованою, продуманою до найменших деталей. Вона спрямована на раціонально організований у часі колективний процес і разом з тим спонукає кожного з учасників до творчості. Керівництво колективу опікується питаннями доступності музичної діяльності оркестру для якомога більшої слухацької аудиторії. Прослухати виступ колективу можливо у прямому ефірі або побачити відео запис.

Посилання

Биг бенд WDR. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.allmusic.com/artist/wdr-bigband-

mn0000187659/biography#:~:text=Formed%20in%20Cologne%20in%201946,helped%20establish%20the%20band's%20reputation

Брояко Н., Дорофєєва В. Епоха біг-бендів у розвитку джазу: поява нового типу джазового оркестру. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Київ, 2018. Випуск ХХХХ. С. 98-105.

Гаранян Г.А. Основы эстрадной и джазовой аранжировки. Москва: Фонд Георгия Гараняна, 2010. 256 с.

Латко В. Біг-бенд та естрадно-симфонічний оркестр: ґенеза, сутнісні риси та специфіка використання. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2018. Вип 19, том 2. С.41-44.

Музична естрада : Словник [Текст] / укладач В. М. Откидач. Харків: Видавець І. В. Якубенко, 2004. 445 с.

Олейников К. Аранжировка. Ростов-на-Дону, 2003. 110 с.

Постой Г. Вплив складу джазового оркестру на специфіку виконавського репертуару ери свінгу. Молодий вчений, 2017. № 7 (47). С. 90–94.

Симоненко В. Лексикон джаза. Киев: Музична Україна, 1981. 114 с.

Bob Mintzer [Електронний ресурс] Режим доступу: https://bobmintzer.com/.

WDR Big Band [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www1.wdr.de/index.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-22

Як цитувати

ТОРМАХОВА, В. (2022). ТВОРЧІСТЬ ОРКЕСТРУ WDR BIG BAND ПІД КЕРІВНИЦТВОМ БОБА МІНСЕРА. Fine Art and Culture Studies, (1), 196–200. https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-27

Номер

Розділ

Статті