ОБРАЗНИЙ ЗМІСТ ТА МУЗИЧНА МОВА КАНТАТИ ГАННИ ХАЗОВОЇ «ДАЙ НАМ, БОЖЕ!»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-4

Ключові слова:

кантата, Ганна Хазова, композитори Запоріжжя, духовна музика, образи війни, філософський зміст, музична мова та композиція.

Анотація

Статтю присвячено визначенню змістовно-семантичної та мовно-композиційної специфіки кантати «Дай нам, Боже» сучасної запорізької композиторки Ганни Хазової в загальному контексті її творчості. Мета роботи – визначити особливості авторського втілення філософсько-поетичного змісту в композиції та музичній мові кантати Г. Хазової «Дай нам, Боже». Методологія дослідження ґрунтується на комплексі методів музикознавчого аналізу (семантико-інтерпретаційний, композиційно-драматургічний, структурно-функціональний, жанрово-стильовий). Актуальність та наукова новизна дослідження зумовлені передусім тим, що композиторська творчість Ганни Хазової, попри її суттєву художню цінність, досі є малодослідженою в українському музикознавстві. Висновки. Сучасна запорізька композиторка Ганна Хазова є талановитою продовжувачкою традицій українського духовного музичного мистецтва, здійснюючи вагомий внесок у відродження національної свідомості. Її музика звучить далеко за межами Запорізького регіону та надає наснаги душі для збереження людських цінностей, укріплення волі та гідності громадян України. Одним з кращих творів авторки є кантата «Дай нам, Боже» (2016), створена у високих духовних і художніх традиціях європейського та українського музичного мистецтва. Особливої актуальності цьому твору надає його активна антивоєнна гуманістична спрямованість, котра набуває величезної сили звучання в наш час, коли на землю України знов прийшла війна. Музично-драматургічні та мовно-композиційні особливості кантати детерміновані втіленням у цьому творі основних образів та ідей словесно-поетичного тексту. Перспективи подальших досліджень даної проблематики пов’язані з ретельним аналізом інших творів Г. Хазової та визначенням жанрово-стильової специфіки творчості композиторки.

Посилання

Антоненко А. Н. Творчество композиторов Запорожского края в контексте развития хоровой культуры региона (конец XX – начало XXI века). Культурная жизнь Юга России. 2013. № 4. С. 13−17.

Боєва Н. НСКУ «Композитори Запоріжжя запрошують…». Запоріжжя, 2018. 52 с.

Валік О. Сузір’я талантів запорізьких композиторів. Запоріжжя вечірнє. 2017. 11 травня.

Варакута М., Яковенко А. Композиційні особливості кантати « Дай нам, Боже» Г. Хазової. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2019. Вип. 23, том 3. С. 14−17.

Кеменчеджи Є.П. Духовні твори в композиторському доробку Ганни Хазової. Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття. Харків, 2020. С. 63−65.

Мартинюк Т.В. Микола Попов. Мелітополь : Сана, 2003. 148 с.

Мартинюк Т.В. Музичний професіоналізм Північного Приазов’я ХІХ–ХХ століть. Мелітополь, 2003. 608 с.

Мартинюк Т.В. Сучасні композитори Запоріжжя (професійна музична культура Південного Cходу України). Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія: Мистецтвознавство. № 1(4). Тернопіль, 2000. С. 48−52.

Таган Я.І. Творчий портрет Ганни Хазової. Соціально-гуманітарний вісник. Вип. 34. Харків, 2020. С. 83.

Філіппов О. Кантата «Дай нам, Боже» Г. Хазової для мішаного хору з оркестром: до питання інтерпретації поезії С. Дуня, В. Коваль та Н. Красоткиної на шляху творення словесно-музичного тексту. Музична наука на початку третього тисячоліття. Одеса, 2020. Вип. 10. С. 85−93.

Kemenchedgy Ye. P. Art project «Composers of Zaporizhzhia invite…» as a factor of the modern musical life of the region («Мистецький проект “Композитори Запоріжжя запрошують…” як чинник сучасного музичного життя регіону»). European Journal of Arts. Vienna. 2021. № 4. Pp. 40−46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-29

Як цитувати

КЕМЕНЧЕДЖИ, Є. (2022). ОБРАЗНИЙ ЗМІСТ ТА МУЗИЧНА МОВА КАНТАТИ ГАННИ ХАЗОВОЇ «ДАЙ НАМ, БОЖЕ!». Fine Art and Culture Studies, (3), 31–38. https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-4

Номер

Розділ

Статті