«КОД ФЛАМЕНКО»: СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЯ В ХУДОЖНІЙ ПРАКТИЦІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-4-8

Ключові слова:

традиційна культура, іспанська музика, код фламенко, cante, baile, toque, музичні засоби виразності, жанр, системність.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню та аналізу особливостей коннунікації учасників ансамблю фламенко. Унікальність культури фламенко полягає у органічному поєднанні аутентики та іновацій, потужного коріння минулого з сучасними трендами. Його прояви сприймаються як певна художня єдність, котра має своє характерне обличчя, що добре впізнається у будь-яких форматах. В наш час склалася окрема галузь музикознавства, – фламенкологія (flamencology), яка фокусується на вивченню саме цього явища. Науковцями досліджувалися історичні аспекти виникнення цього феномену, встановлено методи аналізу його особливостей, проявів та розвитку. Вперше не тільки у вітчизняному, а і у світовому музикознавстві пропонується звернути увагу не тільки на засоби, застосовані виконавцями фламенко для створення художнього ефекту, а і осмислити їх як певну єдність, систему; розкрити секрет здатності фламенко комунікувати з будь-якими автентичними, соціальними та культурними середовищами без втрати власного «ядра». У даній статті з огляду на результат здійсненого дослідження запропоновано ідею аналізу фламенко саме крізь специфіку стрижневого явища, який визначається нами як «код фламенко». Згідно з метою статті, визначаються параметри «коду фламенко», характеризуються засоби виразності аудіального, вербального та пластичного каналів інформації, формується стрижень їх взаємодії та комунікації. Методологія дослідження полягає у використанні аналітичного методу (вивчення композиції фламенко з точки зору її окремих та структурних особливостей), системного (визначення кореляції комунікативних каналів), виконавсько-інтерпретологічного (аналіз конкретних виконавських зразків фламенко), також широко був застосований метод розшифрування фольклорної аутентики. Дана робота має три підрозділі, кожен з яких присвячено вивченню та документації характерних ознак cante, baile і toque (співу, танцю та інструментальному виконавстві). В ході дослідження кожного з компонентів наведені приклади інтегративного характеру їх співіснування, впливу один на одного та визначено специфіку комунікативних принципів протягом побудови спільного художнього цілого.

Посилання

Грабович Г. До історії української літератури: дослідження, есе, полеміка. Київ, 1997. С. 543–570.

Козаренко О. Феномен національної музичної мови. Львів : Н. товариство ім. Шевченка, 2000. 268 с.

Тодоров Ц. Поняття літератури та інші есе. Київ : В.д. Києво-Могилянська акад., 2006. 162 с.

Фалья М. Статьи о музыке и музыкантах. Москва : Музыка, 1971. 109 с.

Caballero Bonald Colita J. M. Luces y Sombres del Flamenco. Sevilla : Published by J. M. Lara, 2006. 344 p.

D’Aviller J. Ch. Spaine By The Baron Ch. D’Aviller. London : Bickers&Son, 1881. 485 p.

Fernandez B., Angel M. «El flamenco en tiempos del cancionero de Eduardo. Cuadernos de arte». Universidad de Granada, V. 26, 1995. P. 321 – 335.

Flamenco Vivo. Camaron de la Isla. Indice de la Collection de Letras. URL: http://canteytoque.es/letrastodas.htm.

Liturgia. La palabra (I) – con Jose Maya. URL: https://www.deflamenco.com/agenda-flamenco/liturgia-la-palabrai- con-jose-maya.

Martínez de la Pena T. Teoría y práctica del baile flamenco. Madrid : Aguilar SA de Ediciones, 1969. 142 p.

Monastero Heras B. «La construcción histórica del baile flamenco como disciplina formativa: andalucía en los siglos xvi-xxi// the historical construction of flamenco dancing as an educational». Ie revista de investigación educativa de la rediech, V. 9/17, 2018. P. 145 – 164.

Navarro Garcia J. L., Lozano P. E. El baile flamenco: una aproximacion historica. Almuzara : Cordoba, 2005. 205 p.

Pedrell F. Por Nuestra Musica : Barcelona, 1891-1892. 96 p.

Plasencia P. El Cante Flamenco. Editorial : Revista de Letras, 1983. P. 83 – 100.

Steingress G. Sosiologia del cante flamenco (biblioteca de estilos flamencos). Sevilla : Centro andaluz de flamenco, 1993. 432 p.

Steingress G. «La hibridación transcultural como clave de la formación del Nuevo Flamenco (aspectos históricosociológicos, analíticos y comparativos)». Musica oral del Sur. Revista International, № 6, 2005. P. 119 – 152.

Verguillos J. Conocer el flamenco. Madrid : Signatura ed, 2006. 160 p.

West, Ch. «Memory – Recollection – Culture – Identity – Space: Social Context, Identity Formation, and Selfconstruction of the Calé (Gitanos) in Spain». Cultural Memories. The Geographical Point of View, Knowledge and Space, vol. 4. 2011. 101–119 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-08

Як цитувати

МЕЛЬНИК, В. (2022). «КОД ФЛАМЕНКО»: СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЯ В ХУДОЖНІЙ ПРАКТИЦІ. Fine Art and Culture Studies, (4), 58–66. https://doi.org/10.32782/facs-2022-4-8

Номер

Розділ

Статті