НЕСТАНДАРТНІ ФОРМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ У ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.19

Ключові слова:

соціальний працівник, практичне заняття, соціальна інтеграція, сенсорні м’ячики, сенсорна інтеграція, тактильні відчуття

Анотація

Стаття присвячена питанню підвищення якості навченості та рівня розвитку професійних компетентностей студентів за рахунок нестандартних форм практичних занять. Автор зазначає на особливостях використання традиційних та нетрадиційних форм практичних занять: щодо концептуальної основи практичних занять, то традиційні форми мають недоліки, що полягають у суб’єкт-об’єктній взаємодії в системі «викладач- здобувач вищої освіти», а також в ізоляції учасників від можливості активної комунікації. Нетрадиційні ж форми практичних занять в даному контексті мають переваги через суб’єкт-суб’єктивні позиції в системі «викладач-здобувач вищої освіти», можливість комунікативного інтерактивного діалогу між учасниками освітнього процесу; щодо змістовної частини, як традиційні, так і нетрадиційні форми практичних занять існують лише переваги, проте, нетрадиційні форми мають на меті не лише формування знань, вмінь та навичок, а й спрямовані на розвиток творчого потенціалу майбутнього соціального працівника; щодо організації навчального процесу – недоліками традиційних форм практичних занять вважають низький рівень самостійності, пасивна пізнавальна позиція здобувачів та відсутність можливості критично мислити. А от серед переваг нетрадиційних форм практичних занять акцент ставиться на більш глибокому вивченні навчального матеріалу; щодо діяльності викладача під час практичного заняття (управління процесом засвоєння матеріалу та діагностикою результатів) – під час використання традиційних форм практичних занять недоліками вважається слабкий зворотній зв’язок, а перевагами – передбачуваність та контрольованість результатами навчальної діяльності майбутніх соціальних працівників. І навпаки, перевагами у нетрадиційних формах практичних занять є активний зворотній зв’язок, а от недоліками вважаються труднощі у прогнозуванні та діагностиці результатів навчальної діяльності. У публікації наведено авторський приклад використання нетрадиційної форми практичного заняття під час вивчення питання значення соціальної та сенсорної інтеграції у житті людини.

Посилання

Бенера В. Є. Практична підготовка соціальних працівників у вищій школі республіки Польща : колективна монографія / В. Є. Бенера, Ж. М. Шевченко. Тернопіль : ФОП Паляниця В. А., 2020. 436 с.

Водяна О. В. Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до соціального супроводу сімей, в яких перебувають діти під опікою : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. В. Водяна ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2016. 20 с.

Звєрєва І. Д. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / [Алєксєєнко Т. Ф. та ін.] ; за заг. ред. І. Д. Звєрєвої ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Ін-т проблем виховання НАПН України [та ін.]. Київ ; Сімферополь : Універсум, 2012. 535 c.

Коляда Н. М., Кравченко О. О. Нормативні та прикладні аспекти забезпечення якості підготовки соціальних працівників. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму. 2017. № 3/ С. 68–78.

Кочубей Н. Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з різними групами клієнтів: з досвіду роботи. Соціальна робота та соціальна освіта. 2(9). 2022. С. 262–21.

Мирошніченко Н. О. Професійна підготовка соціальних працівників до інтеграціі дітей-інвалідів у соціум. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. 2019. С. 36–43.

Поліщук В. Формування соціальної відповідальності у майбутніх фахівців соціальної роботи: системний підхід. Соціальна робота та соціальна освіта. 2022. № 2(9). С. 281–288.

Савельчук І., Котикова О. Інновації як чинник якісних змін у соціальній роботі та соціальній освіті. Соціальна робота та соціальна освіта. 2022. № 2(9). С. 29–296.

Технології соціальної роботи : навч. посібник / уклад. Н. М. Коляда, Н. В. Левченко. Умань : Візаві, 2018. 338 с.

Шеплякова І. О. Воркшоп як інноваційна форма організації навчання майбутніх соціальних працівників. Взаємозв’язок освіти, науки та виробництва – основа ефективного навчального процесу : матеріали конференції. 2020. С. 266–269.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-15

Як цитувати

СЕНИК, А. (2023). НЕСТАНДАРТНІ ФОРМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ У ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Ввічливість. Humanitas, (2), 132–137. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.19

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ