ПАРАЛЕЛЬНА ПІДТРИМКА: НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПІДХІД ДО УЧНІВ З АУТИЗМОМ У СИСТЕМІ ОСВІТИ ГРЕЦІЇ

Автор(и)

  • Параскеві КАЛЬЦУНІ Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка http://orcid.org/0000-0001-8991-6039

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.3.6

Ключові слова:

паралельна підтримка, інклюзивна освіта, особливі потреби, освітня система Греції

Анотація

Упродовж останніх двох десятиліть освітня система Греції активно впроваджувала спільне навчання в загальноосвітній школі. Це означає, що учні з інвалідністю або іншими освітніми потребами мають змогу навчатися не лише у спеціалізованих школах, а й у загальноосвітніх школах за підтримки науково-педагогічного та допоміжного персоналу, що має відповідну кваліфікацію. Головна мета статті – надати визначення поняття паралельної підтримки, продемонструвати переваги та недоліки цієї системи, зробити висновки про нинішні труднощі та загрози, що постають у процесі реалізації паралельної підтримки та стосуються її належного та безперервного функціонування. Із цією метою було виконано описово-аналітичне дослідження запропонованих літературних джерел та ста- тей. Зокрема, за ключовими словами було досліджено джерела з мережі Інтернет, бібліотек юридичної літератури та електронних бібліотек національного та міжнародного рівнів. Розглянуто великий обсяг матеріалів, книжок, ста- тей, а також практик, що були описані на міжнародних та грецьких конференціях, а також у періодичних виданнях. Дослідження засобів упровадження паралельної підтримки в Греції є важливим завданням, оскільки ця систе- ма дає поштовх для розвитку дітей з особливими потребами в сучасному глобалізованому суспільстві. Беззаперечно, намагаючись синхронізувати систему паралельної підтримки із заходами з розширення доступ- ності послуг для людей з особливими потребами, система освіти Греції все ще зустрічається зі значними труд- нощами. А проблематичне впровадження системи завжди супроводжується ризиком дискредитації раціональ- них заходів. З іншого боку, неможливо безкінечно відкладати забезпечення громадою належних умов для дітей з особливими потребами: це об’єктивно призводить до укорінення несприятливих умов. Максимально можливе використання переваг, які надаються існуючими заходами з інтеграції людей з особливими потребами до сус- пільства, та водночас постійна потреба забезпечити належну інклюзивну освіту в нашій країні, переконливо демонструють необхідність паралельної підтримки як найбільш оптимальної практики.

Посилання

Anderson C. J. K., Klassen R. M. and George G. K. (2007). Inclusion in Australia. What teachers say they need and what school psychologists can offer. School Psychology International, 28(2), 131-147.

Arnidou, K. (2007). The teachers of parallel support in the context of pedagogy of integration. AUTh. Paedagogical Department Primary Education.

Arvanitidou, K. (2018). The attitudes of primary school teachers general and special education regarding the co-education of students with and without special needs within general schools. Department of Educational and Social Policy. Thessaloniki: University of Macedonia.

Avramidis, E. & Kalyva, E. (2006). Research methods in special needs: Theory and practice. Athens: Papazisis.

Barbas, G. et al., (2006). Assessment of learning characteristics Primary school students with learning difficulties. Pedagogical Review, 42, 121-140.

Bateman, D., & Bateman, C. (2002). What does a principal need to know about inclusion? Arlington, VA: ERIC Clearinghouse use on Disabilities and Gifted Education, ERIC Document Reproduction Service No. ED473828.

Brown Ρ. Ι. & Shearer J. (2004). Challenges for inclusion within a quality of life model for the 21st century. In Mitchell, D. (ed.). Special educational needs and inclusive education: Major themes in education, Vol. II (pp. 139-156). New York: Routledge Falmer.

Christakis, G.K. (1994). Special education issues. Athens: Telethrion.

Christakis, G.K. (2011). The education of children with difficulties. Introduction to special education. Athens: Interaction.

Davlanti, G. (2019). Investigating teachers' perceptions regarding with inclusive education. 2nd Panhellenic Critical Education Conference. The critique education for social justice. National and Capodistrian Athens university.

Friend, M., & Cook, L. (2013). Interactions: Collaboration skills for school professionals. Columbus, OH: Merrill/Pearson.

Gena, A., (2002). Autism and pervasive developmental disorders. Athens: Edition of the author.

Georgiou, S. (2000). School-family relationship and child development. Athens: Greek Letters.

Giangreco, M. F. (2010). Utilization of Teaching Assistants in Inclusive Schools: Is It the Kind of Help that Helping Is about? European Journal of Special Needs Education, 25(4), 341-345.

Kastanidou, S. (2000). Social change and family: Socialization family operation. Modern education, 20.

Kavale, K. A., & Mostert, M. P. (2004). Social skills interventions for individuals with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 27(1), 31-43.

Koster, M., Pijl, S. J., Nakken, H., & Van Houten, E. (2010). Social participation of students with special needs in regular primary education in the Netherlands. International Journal of Disability, Development and Education, 57(1), 59-75.

Koutrouba, K., Vamvakari, M., & Theodoropoulos, H. (2008). SEN students' inclusion in Greece: factors influencing Greek teachers' stance. European Journal of Special Needs Education, 23(4), 413-421.

Kypriotakis, A. (2001). A pedagogical. A school for all children. Modern perceptions of education and training of children with disabilities in life and learning. Athens: Greek Letters.

Liodakis, D. (2000). Educational programs for the blind. Athens: Atrapos.

Loire, M. (2016). Typical students' views and feelings about integration student with a disability. In G. Papadatos, S. Polychronopoulou & A. Bastea (Ed.). 5th Panhellenic Conference of Education Sciences, 19-21 June 2016 (pp. 764-776). Athena.

Matsagouras, H. G., (2000). Collaborative Teaching and Learning. Athens: Grigoris.

Mavropalias, T., (2013). Evaluation of the Parallel Support program. Florina: Pedagogical Department of Primary Education.

McCarty, K. (2006). Full Inclusion: The Benefits and Disadvantages of Inclusive Schooling. An Overview. ERIC Document Reproduction Service No, ED496074.

McDuffie, A., Turner, L., Stone, W., Yoder, P., Wolery, M., & Ulman, T. (2007). Developmental correlates of different types of motor imitation in young children with autism spectrum disorders. Journal of autism and developmental disorders, 37(3), 401-412.

Panteliadou, S. (2004). The mapping of the Special Education area. Presentation at the conference "Mapping - Curricula of Special Education" of Pedagogical Institute. EPEAEK - Ministry of Education, April 25, 2004, Thessaloniki.

Panteliadou, S. & Kotoulas, V. (1997). School Integration of People with Special Needs Educational Needs: A suggestion. Contemporary Education, 96/97, 136-146.

Panteliadou, S., & Patsiodimou, A. (2000). Attitudes and views of teachers for training in special education. Thessaloniki: Ministry of Education, 2nd Community Framework Support, Educational Research Center.

Patsalis, Ch. (2008). The institution of integrating students with special learning difficulties in the Greek educational reality. Scientific Step, 9.

Patsidou, M. (2010). Continuous education of children with or without educational needs. Stops teachers and students in secondary education. Aristotle University of Thessaloniki.

Power-Defur Lissa A. Power-Defur Orelove Fred P. Pod.(1996) Inclusive Education. Aspen Publishers.

Sabornie, E. J. (1987). Bi-directional social status of behaviorally disordered and nonhandicapped elementary school pupils. Behavioral Disorders, 13(1), 45-57.

Saitis, Ch. (2008). The principal at the public school. Athens: Ministry of Education, Pedagogical Institute.

Shaffner, C.B. & Buswell B.E. (2004) What do we really know about inclusive schools; A systematic review of the research evidence, in Mitchell D. (ed). Special education needs and inclusive education: Major themes in education. Vol. II (p.p. 295-313). New York Routledge Farmer.

Sileo, J. M., & van Garderen, D. (2010). Creating optimal opportunities to learn mathematics: Blending co-teaching structures with research-based practices. Teaching Exceptional Children, 42(3), 14-21.

Soulis, S. (2002). From the school of separation to a school for all. Athens: Print

Soulis, S.G. (2008). A school for everyone. Athens: Gutenberg.

Strogilos, V., Tragoulia, E., & Kaila, M. (2015). Curriculum issues and benefits in supportive co-taught classes for students with intellectual disabilities. International Journal of Developmental Disabilities, 61(1), 32-40.

Taylor, G. R. & Harrington, F. T. (2003). Educating the disabled. Enabling learners in inclusive settings. Lanham, Maryland and Oxford: Scarecrow Education.

Tickly, L. (2004.) Education and the new imperialism. Comparative Education, 40(2), 173-198.

Tsiouli, K. (2015). Happiness as a factor in accepting dysfunction: a interdisciplinary research - educational proposals. Ioannina: University of Ioannina. Ioannina.

Vlachou, A. (2006). Role of special/support teachers in Greek primary schools: A counterproductive effect of ‘inclusion’ practices. International Journal of Inclusive Education, 10(1), 39-58.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Як цитувати

КАЛЬЦУНІ, П. (2021). ПАРАЛЕЛЬНА ПІДТРИМКА: НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПІДХІД ДО УЧНІВ З АУТИЗМОМ У СИСТЕМІ ОСВІТИ ГРЕЦІЇ. Ввічливість. Humanitas, (3), 37–45. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.3.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ