ІННОВАЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ ФАНДРАЙЗИНГУ: КРАУДФАНДИНГ, ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ, NFT

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.2

Ключові слова:

фандрайзинг, краудфандинг, проєктна підтримка, цифрова платформа, інновації, non-fungible tokens (NFT)

Анотація

У період суспільних криз та нестабільності стратегічний фандрайзинг стає важливим практичним інструментом забезпечення фінансової стабільності та соціально-економічного розвитку. Метою роботи є аналіз стратегічних підходів до інноваційного потенціалу фандрайзингу, які можуть бути успішно використані для ефективного залучення фінансування. Методологія. У процесі дослідження було застосовано загальні наукові методи: аналіз і синтез, порівняння, структурно-логічний метод, систематизація, узагальнення та абстракція. Наукова новизна. У дослідженні розглянуто проблематику стратегічного фандрайзингу у контексті інструментарію фінансової підтримки в умовах обмеженого ресурсного забезпечення. Розглянуто різні підходи до фандрайзингу, в тому числі – цифрового, традиційного, інноваційного та партнерського. Проаналізовано особливості конкретних стратегій та інструментів, таких, як краудфандинг, онлайн-платформи, технології non-fungible tokens (NFT). Встановлено, що комплексний підхід до фандрайзингу, який асимілює сучасні та традиційні методи, дозволяє забезпечити максимальну ефективність у досягненні фінансової стабільності. Висновки. У дослідженні обґрунтовано, що краудфандинг, онлайн-платформи та NFT позиціонуються надійними інструментами фандрайзингу, зокрема, на етапі формування стратегії діяльності компанії. Запропоновано ключові підходи до врегулювання ринку краудфандингових інвестицій. Доведено, що розглянуті види альтернативного фінансування та підтримки вбачаються дієвим засобом трансформації підходів до фінансування інноваційних проєктів. Проведена у статті аналітика дозволяє ідентифікувати переваги моделей фандрайзингу, а також виділити дотичні ризики та виклики, що дозволить розробляти та впроваджувати ефективні стратегії їх нівелювання.

Посилання

Теслюк С., Матвійчук Н., Демчук Н. Краудфандинг як сучасний спосіб фінансування: проблеми та перспективи його розвитку в Україні. Економіка та суспільство. 2022. № 37. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-37-16

Орел А., Дяченко В. Інвестиційний банкінг: нові можливості та виклики. Маркетинг та конкурентоспроможність соціально-економічних систем в умовах сталого розвитку : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Суми, 6–7 червня 2023 р.). 2023. Суми : СНАУ. 268 с., 192.

Колінець Л. Б., Гомотюк А. О. Цифрове залучення капіталу: можливості, виклики та глобальні тенденції. Серія: Економіка. 2023. № 26. C. 5–13. https://doi.org/10.34079/2226-2822-2023-13-26-5-13

Malhotra A., Burtch G., Wareham J. Knowledge sharing between project creators and backers in rewards-based crowdfunding. Journal of Knowledge Management. 2024. https://doi.org/10.1108/JKM-09-2022-0728

Reynolds A. Crowdsourcing and crowdfunding. In The Routledge Encyclopedia of Citizen Media. Routledge, 2020.

Allon G., Babich V. Crowdsourcing and crowdfunding in the manufacturing and services sectors. Manufacturing & Service Operations Management. 2020. № 22(1). Рр. 102–112. https://doi.org/10.1287/msom.2019.0825

Tajvarpour M. H., Pujari D. Crowdsourcing and crowdfunding: Emerging approaches for new product concept generation and market testing. The PDMA handbook of innovation and new product development. 2023. Рр. 367–384.

Brem A. M., Tucci C. L., Brown T., Chen J. Guest Editorial: The age of crowdsourcing and crowdfunding for technological innovation: Where we are, and where to go?. IEEE Transactions on Engineering Management. 2023. № 70(9). Рр. 3015–3020. doi: 10.1109/TEM.2023.3270022

Messeni Petruzzelli A., Natalicchio A., Panniello U., Roma P. Understanding the crowdfunding phenomenon and its implications for sustainability. Technological Forecasting and Social Change. 2019. № 141. Рр. 138–148. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2018.10.002

Mochkabadi K., Volkmann C.K. Equity crowdfunding: a systematic review of the literature. Small Bus Econ, 2020. № 54. Рр. 75–118. DOI: https://doi.org/10.1007/s11187-018-0081-x

Bagheri, A., Chitsazan, H., & Ebrahimi, A. Crowdfunding motivations: A focus on donors’ perspectives. Technological Forecasting and Social Change. 2019. № 146. Рр. 218–232. DOI: https://doi.org/doi:10.1016/j.techfore.2019.05.0

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-15

Як цитувати

БОНДАРЕНКО, Ю., & МИРОШНІЧЕНКО, Н. (2025). ІННОВАЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ ФАНДРАЙЗИНГУ: КРАУДФАНДИНГ, ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ, NFT. Ввічливість. Humanitas, (4), 10–14. https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.2

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ