ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ СУБʼЄКТІВ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ З АУТИЗМОМ

Автор(и)

  • Наталія ЖУЛА Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-7491-9322

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.6

Ключові слова:

неформальна освіта, організаційно-педагогічні умови, діти з аутизмом, субʼєкти соціально-педагогічної підтримки, інклюзивне середовище

Анотація

У статті розглядається теоретико-практичний аспект організаційно-педагічних умов неформальної освіти суб’єктів, які забезпечують соціально-педагогічну підтримку дітей з аутизмом. Обгрунтовано важливість неформальної освіти як гнучкого механізму підвищення кваліфікації педагогів, соціальних працівників, батьків та інших фахівців, які працюють з дітьми з аутизмом. Неформальна освіта сприяє формуванню професійних і особистісних компетентностей, створює умови для обміну досвідом та впровадження інноваційних методик, що є ключовим для ефективної інтеграції дітей у суспільство. У дослідженні визначено та детально проаналізовано три основні організаційно-педагогічні умови, необхідні для ефективної неформальної освіти суб’єктів соціально-педагогічної підтримки. Перша умова полягає у збільшенні доступності та оптимізації мультиформатних освітніх ресурсів, таких як тренінги, семінари, онлайн-курси, конференції тощо. Друга умова стосується стимулювання професійної мотивації та прагнення до навчання через активне залучення до неформальної освіти. Третя умова передбачає збагачення навчально-методичного забезпечення та впровадження інноваційних форм і методів навчання, зокрема з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Підкреслено, що реалізація цих умов сприятиме створенню сприятливого середовища для підготовки фахівців, розвитку їхніх знань, навичок і особистісних якостей, що безпосередньо вплине на якість соціально-педагогічної підтримки дітей з аутизмом. У статті також окреслено перспективи подальших досліджень, зокрема необхідність порівняльного аналізу ефективності онлайн-, офлайн- та гібридних форм неформальної освіти.

Посилання

Гладун Т.О. Розвиток соціальної компетентності дітей молодшого шкільного віку з аутизмом в умовах інклюзивної світи : дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 – соціальна педагогіка / Тетяна Олександрівна Гладун ; наук. кер. Сергій Якович Харченко. Старобільськ, 2020. 272 с. С. 126.

Литвин А., Мацейко О. Методологічні засади поняття «Педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 43–63. С. 47.

Гермак О. Л. Комплексний підхід до визначення суті поняття «педагогічні умови використання електронних освітніх ресурсів у професійній підготовці майбутніх електромонтерів». Науковий вісник. 2016. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/709851/1/стаття%20Гермак%20О.Л.%20пед%20умови.pdf (дата звернення: 28.08.2025).

Ситник О.І., Омельченко А.В. Організаційно-педагогічні умови підготовки професійної діяльності педагога з раннього навчання іноземної мови у закладі дошкільної освіти. Interaction of society and science: problems and prospects (Vol. 3) : матеріали ІІІ міжнар. наук. конф., 05–08 жовтня 2021, Лондон. Лондон : International Science group, 2021. С. 318–323. С. 463.

Купіна О. Організаційні форми неформальної освіти здобувачів вищої освіти в Україні. Освіта. Інноватика. Практика. 2023. Т. 11, № 7. С. 43–51. DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i7-006. С. 48–49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-15

Як цитувати

ЖУЛА, Н. (2025). ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ СУБʼЄКТІВ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ З АУТИЗМОМ. Ввічливість. Humanitas, (4), 36–41. https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ