НАПРЯМИ РОЗВИТКУ КАФЕДР ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ, ЩО Є ВИПУСКОВИМИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 231 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.6.11

Ключові слова:

соціальна робота, фахівці/фахівчині соціальної роботи, якість вищої освіти, стейкхолдери, випускники, заклад вищої освіти, волонтерство

Анотація

У статті розглядається проблема підвищення якості вищої освіти через розроблення стратегії розвитку кафедри закладу вищої освіти в Україні, що є випусковою для спеціальності 231 «Соціальна робота». Визначено, що модернізація закладів вищої освіти є складним завданням сучасності та вимагає комплексного погляду на трансформаційні процеси, а разом із тим – конкретних дій за різними напрямами. Важливу увагу приділено аналізу застосування ресурсного підходу, згідно з яким для визначення напрямів розвитку випускової кафедри як структурного підрозділу ЗВО варто виділити ресурси, які можуть бути використані для подолання актуальних проблем, а також визначити можливості, які можуть бути використані ЗВО у подальшому. Серед найбільш значущих напрямів визначені такі: навчання, викладання, діяльність наукового товариства студентів, волонтерська служба, працевлаштування студентів, інформаційна діяльність закладу та кафедри, діяльність студентської соціально-психологічної служби. Всі ці аспекти розглянуто з погляду активного залучення головних стейкхолдерів навчального процесу – гаранта ОП та менеджменту закладу вищої освіти, науково-педагогічних працівників, здобувачів, випускників, зовнішніх партнерів (роботодавців, експертів, практиків), стосунки з якими є стійкими та постійними. Тісна взаємодія між цими ключовими стейкхолдерами є важливою умовою розвитку ЗВО та освітньої програми, яка реалізується. Крім того, звертається увага на активізацію здобувачів вищої освіти як важливих учасників внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти: починаючи від інформування про можливості участі у цих процесах і завершуючи створенням окремих підрозділів (волонтерської служби, студентської соціально-психологічної служби) за участю студентів. Окрема увага приділена проблемі запровадження міждисциплінарних освітніх (наукових) програм для підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи із розширеними професійними компетентностями на межі декількох галузей знань, спеціальностей.

Посилання

Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року : указ президента України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text

Сайт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. URL: https://naqa.gov.ua/

Винницький М. Нам не потрібна “вивихнута” автономія. URL: http://surl.li/aebcd

Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG). URL: https://cutt.ly/JWgZLeQ

Рекомендації щодо застосування критеріїв оцінювання якості освітньої програми Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. URL: https://cutt.ly/jWgZwG1

Про вищу освіту : Закон України № 37–38, від 01.08.2021 р. URL: https://cuti.cc/K0hjI

Про затвердження Вимог до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм : Наказ Міністерства освіти і науки України №128. URL: https://cutt.ly/kEx4jOy

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-23

Як цитувати

ТАШКІНОВА, О., МАРЧЕНКО, І., & БОЙКО, Є. (2022). НАПРЯМИ РОЗВИТКУ КАФЕДР ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ, ЩО Є ВИПУСКОВИМИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 231 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА». Ввічливість. Humanitas, (6), 75–82. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.6.11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ