ДІЯЛЬНІСТЬ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ В ПЕРІОД ПОШИРЕННЯ КОРОНАВІРУСНОЇ ХВОРОБИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.2.3Ключові слова:
оздоровлення, відпочинок, дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, соціальний працівник, карантин, коронавірусна хворобаАнотація
У статті наведено перелік основних факторів захворюваності дітей, визначено, що саме ця категорія насе- лення є не стійкою й не захищеною ланкою суспільства, яка потребує повноцінного відновлення в дитячих закла- дах оздоровлення та відпочинку. Відповідно до цього представленні основні нормативно-праві документи країни, якими у своїй діяльності послуговуються дитячі заклади оздоровлення та відпочинку. Зазначено, що в період поширення коронавірусної хвороби перелік законодавчих документів, які регулюють їхню діяльність збільшуєть- ся, а суспільству та установам доводиться працювати в нових жорстких умовах. Визначено основні видозміне- ні аспекти оздоровчої кампанії, шляхи впровадження чіткого механізму для створення сприятливих послуг для оздоровлення та відпочинку дітей. Доводиться актуальність даного дослідження. На основі наукових розвідок педагогічної літератури окресле- но основні завдання, компоненти готовності, мету діяльності й зміст роботи соціального працівника у закладах оздоровлення та відпочинку. Окреслені нами характеристики дають змогу зробити висновок про постійну дина- міку, вдосконалення й розширення спектру діяльності працівника в сучасних умовах. У статті здійснено аналіз нових вимоги до організації діяльності закладу та правила, що розповсюджуються на всіх учасників оздоровчо-відпочинкового процесу. Запропоновано правила діяльності дитячого закладу оздо- ровлення та відпочинку на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби що стосуються: перевезення, прийому й перебування дітей в закладі оздоровлення та відпочинку; проведення активного відпочин- ку в приміщенні, на вулиці, біля водойми; розміщення їх в кімнатах і загонах. Зроблено висновок про чітку організацію діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку в майбут- ньому із залученням соціальних працівників як найбільш кваліфікованих спеціалістів. Дослідження теми дасть змогу зробити аналіз діяльності закладу в період карантину й поширення коронавірусної хвороби, а також адап- тації дітей до нових умов закладу оздоровлення та відпочинку в наступних дослідженнях.
Посилання
Навчальні програми: педагогіка школи, історія педагогіки, методика виховної роботи, основи педагогічної майстерності, педагогічна практика / М.І. Сметанський, В.І. Шахов, В.М. Галузяк та ін. Вінниця : «КонтинентПрим», 2004. 116 с.
Типове положення про дитячий оздоровчий заклад. Завуч. 2006. № 12. С. 11.
Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемологічних заходів: постанова Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №392 Міністерство охорони здоров’я. URL: https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/.
Цуприк С.І. Підготовка студентів вищих педагогічних навчальних закладів до роботи в літніх оздоровчих таборах : автреф. дис. на здобуття ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2011. 22 с.
Яковлева О.П. Формування комунікативних умінь майбутніх учителів у процесі виховної роботи в оздоровчих таборах : автореф. дис. на здобуття ступеня канд. пед. наук: 13.00.07. Київ, 2002. 23 с.