КОРЕКЦІЯ ЗАГАЛЬНОГО НЕДОРОЗВИНЕННЯ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З ВИКОРИСТАННЯМ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.1.1

Ключові слова:

загальне недорозвинення мовлення, корекція загального недорозвинення мовлення, комп’ютерні технології, логопедичні заняття

Анотація

Вимоги до сучасної освіти щодня зростають, тому навчання дітей, які мають порушення мови потребує модернізації свого змісту, в застосуванні сучасних логопедичних і педагогічних технологій. Залучення комп'ютерних технологій до процесу логопедичного і педагогічного навчання дітей з різними нозологіями будується на результатах досліджень вітчизняних і зарубіжних вчених. Однак всі дослідження, які пов'язані з використанням комп'ютерних технологій з метою корекції мовленнєвої діяльності дітей, вивчені не повному обсязі. У своїй роботі, поряд з традиційними методами корекції загального недорозвинення мови у дітей старшого дошкільного віку, ми використовували комп'ютерну програму «Ігри для Тигри». Ця комп'ютерна логопедична програма складається більш ніж з 50 вправ з різними рівнями складності і забезпечує системний підхід до корекції мовленнєвих порушень. Вправи цієї програми надаються в ігровій форми. Для вирішення завдання надаються проблемні ситуації які дитина повинна вирішити доступними для неї засобами та можливостями програми. В експериментальній групі дітей, в якій поряд з традиційними методами застосовувалися комп'ютерні технології, показники розвитку мови значно були вище, ніж в контрольній групі, де застосовувалися тільки традиційна корекція загального недорозвинення мови. Запропонована методика використання комп'ютерних технологій значно підвищили рівні комунікації дитини, розвиток словника, зв'язне мовлення та рівень граматичної і звукової сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення. Застосування комп'ютерних технологій в комплексній корекції загального недорозвинення мови мотивує дітей до логопедичних занять, підвищує розвиток вищих психічних функцій (увага, пам'ять, мова, уява). Це обумовлено тим, що дитина об'єктивно оцінює результати своєї діяльності, сама моделює ситуації в грі.

Посилання

Акименко М.В. Компьютер для малышей. Москва : Майор, 2005. 144 с.

Будкевич Т. Використання інформаційних технологій як засобу підвищення ефективності традиційних форм навчання. Рідна школа. 2007. № 10. С. 64–69.

Бурачевская О.В. Возможности использования компьютерных технологий в работе с детьми с нарушениями речи. Вопросы дошкольной педагогики. 2017. № 3(9). С. 21–26.

Ванівська О. Інформаційні технології в контексті впровадження мовних стратегій. Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. 2007. № 1. С. 82–90.

Зеленская Ю. Б. Эволюция технических средств формирования и коррекции произносительной стороны речи у детей. Дефектология. 2003. № 2. С.76–87.

Лизунова Л.Р. Игры для Тигры. Специализированная компьютерная логопедическая программа. URL: http://logopedmaster.ru/sites/default/files/2017-05/tigra.pdf

Пеньевская Ю.В. Использование логопедического тренажёра Дэльфа – М 142.1. 2018. URL: http://delfam.biz/maker.php?page=main

Репина 3.А., Лизунова Л.Р. Компьютерные средства обучения: проблемы разработки и внедрения. Вопросы гуманитарных наук. 2004. № 5(14). С. 283–285.

Репина 3.А., Лизунова Л.Р. Новые информационные технологии: специализированная компьютерная логопедическая программа «Игры для Тигры». Вопросы гуманитарных наук. 2004. № 5(14). С. 285–287.

Шевченко В., Сененко Н. Дидактическая проблематика логопедии в современных компьютерных технологиях. Дефектология. 2004. № 6. С. 16–18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-05

Як цитувати

АРНАУТОВА, Л. (2022). КОРЕКЦІЯ ЗАГАЛЬНОГО НЕДОРОЗВИНЕННЯ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З ВИКОРИСТАННЯМ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Ввічливість. Humanitas, (1), 3–8. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.1.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ