ТЕХНОЛОГІЯ MIND MAPPING У ВИВЧЕННІ КУРСУ «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ»

Автор(и)

  • Людмила Смалько
  • Тетяна Воробйова

Ключові слова:

англійська мова за професійним спрямуванням (ESP), навчальні цілі, інновації у навчанні ESP, креативні методи, mind mapping, вивчення професійної лексики, предметна область

Анотація

У статті висвітлюються актуальні проблеми викладання та вивчення англійської мови за професійним спрямуванням та надається поглиблений аналіз нових підходів до підвищення її ефективності. Дисципліна «Англійська мова за професійним спрямуванням (ESP)» розроблена для професійних ситуацій у майбутній роботі студента та для здобуття університетського рівня. Це вимагає особливих методів навчання, відмінних від вивчення англійської мови для загального ужитку. Навчальна програма університету фокусується на вивченні англійської мови за професійним спрямуванням, оскільки навчальні матеріали співвідносяться з потребами студентів, практичному застосуванні мови у професійній діяльності. Результати дослідження переконливо доводять, що креативна технологія mind mapping пропонує безліч можливостей викладачам ESP в університеті, може бути використана для підтримки різних підходів до вивчення мови та підвищення мотивації студентів до вивчення іноземної мови. У статті обґрунтовується потреба в інноваційних підходах до методів викладання курсу ESP. Результати емпіричного дослідження доводять ефективність методу mind mapping у виборі, сортуванні та запам’ятовуванні важливої інформації, вивченні професійної лексики та розвитку навичок письма. Застосування асоціативних мап сприяє розвиткові навичок критичного мислення та іншомовної компетентності студентів. Вони допомагають систематизувати величезні об’єми інформації, а процес їх побудови стимулює здатність легко запам’ятовувати весь матеріал, розвивати логіку, уміння дискутувати, розвивати техніку читання.

Посилання

Buzan, Tony. 2003. Head First. Lodon, Harper Thornsons.

Hewings, Martin. 2002. “A history of ESP through English for specific purposes. English for Specific Purposes”. World, 3 (1).

Hyland, Ken. 2006. “The ‘other’ English: thoughts on EAP and academic writing”. The European English Messenger, 15(2):34–38.

Mc. Donough, Jo. 1984. ESP in Perspective A Practical Guide. London. Collin ELT.

Paltridge, Brian, Starfield, Sue. 2011. “Research in English for Specific Purposes”. Handbook of research in second language teaching and learning 2:106–121.

Resche, Catherine. 2015. “Mapping out research paths to specialized domains and discourse: the example of business cycles and financial crises”. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes 3(2):215–228.

Sarré, Cedric, & Whyte, Shona. 2016. Research in ESP teaching and learning in French higher education: developing the construct of ESP didactics. ASp 69:139–1164. Mode of access: https://doi.org/10.4000/asp.4834

Tarone, Elaine, Yule, George. 1989. Focus on the Language Learner. Approaches to Identifying and Meeting the Needs of Second Language Learners. OUP.

The Baseline Study Project, initiated by the Ministry of Education and Science of Ukraine in collaboration with the British Council in Ukraine. 2003.

Whyte, Shona, Sarré, Cedric. 2017. “Introduction to new developments in ESP teaching and learning research”. New developments in ESP teaching and learning research 1–12. Mode of access: https://doi.org/10.14705/rpnet.2017.cssw2017.742

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Смалько, Л., & Воробйова, Т. (2021). ТЕХНОЛОГІЯ MIND MAPPING У ВИВЧЕННІ КУРСУ «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ». Актуальні питання іноземної філології, (11), 112–117. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/1014