ЛІНГВОКУЛЬТУРНІ ТА ЕТНОСПЕЦИФІЧНІ ЦІННОСТІ НІМЕЦЬКОЇ ЛІНГВОСПІЛЬНОТИ КРІЗЬ ПРИЗМУ КОГНІТИВНО-СЕМАНТИЧНОГО АНАЛІЗУ КОМЕРЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Тетяна Семенюк

Ключові слова:

текст, рекламний текст, концепт, лінгвокультурні та етноспецифічні цінності, когнітивно-семантичний аналіз

Анотація

Статтю присвячено виявленню лінгвокультурних та етноспецифічних цінностей німецької лінгвоспільноти. Окреслення ціннісних орієнтирів здійснено за допомогою когнітивно-семантичного аналізу текстів комерційної реклами, які на сьогодні є невід‟ємними одиницями комунікації. У статті розглянуто поняття “мовної картини світу” та “концептуальної картини світу”, здійснено їх диференціацію. Окреслено зміст поняття “концепт”, визначено прямі і вторинні вербалізатори концепту, які формують його номінативне поле. Тексти комерційної реклами диференційовано на чотири групи: “Продукти харчування та напої”, “Посуд та побутова техніка”, “Косметика та парфумерія”, “Транспортні засоби”. Шляхом кількісних підрахунків рекурентності лексем-номінаторів концептів, їхніх похідних, синонімів, контекстуальних синонімів, паремій, метафоричних номінацій визначено ключові концептуальні домінанти комерційної реклами, які репрезентують лінгвокультурні й етноспецифічні цінності німецької нації. Сформовано концептополе комерційної реклами, що є частиною концептуальної картини світу німців, виокремлено концепти ядерної, приядерної та периферійної зон. Встановлено, що в окремих групах товарів повторюються одні й ті ж концепти. Концепти, які дублюються в досліджуваних групах комерційних рекламних текстів, а отже є актуальними для аудиторії потенційних споживачів рекламної продукції, віднесено до лінгвокультурних та ентоспецифічних ментальних утворень німецької лінгвоспільноти.

Посилання

Вапіров С. Ю. Аспекти вивчення національної ментальності в мовній системі та художньому дискурсі / С. Ю. Вапіров // Нова філологія. – Запоріжжя : ЗДУ, 2002. – № 2 (11). – С. 5–11.

Гавриш М. М. Етноцінності у мовних картинах світу (німецько-українські мовні паралелі) / М. М. Гавриш // Наукові записки. – Вип. 153. – Серія: Філологічні науки. – Кропивницький : Видавець Лисенко В. Ф., 2017. – С. 420–424.

Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. – М. : Наука, 1987. – 264 с.

Кубрякова Е. С. Язык и знание. На пути получения знаний о яыке: части речи с когнитивной точки зрения. Роль языка в познании мира / Е. С. Кубрякова. – М. : Яз. славян. культуры, 2004. – 560 с.

Попова З. Д. Когнитивная лингвистика / З. Д. Попова, И. А. Стернин. – М. : ACT “Восток–Запад”, 2007. – 226 с.

Приходько А. М. Концепти і концептосистеми в когнітивно-дискурсивній парадигмі лінгвістики : моно-графія / А. М. Приходько. – Запоріжжя : Прем‟єр, 2008. – 332 с.

Прохорова П. В. Антропоцентрипетальні концепти як домінанти німецькомовної картини світу : моно-графія / П. В. Прохорова. – Мелітополь : ТОВ “Колор Принт”, 2014. – 162 с.

Токарев Г. В. Дискурсивные лики концепта : монографія / Г. В. Токарев. – Тула, 2003. – 108 с.

Brigitte. – 2016. – № 11. – 128 s.

Freundin. – 2016. – № 23. – 208 s.

Für Sie. – 2016. – № 26. – 154 s.

Google Bilder [Electronic Ressource]. – Access mode : https://www.google.com/imghp?hl=de

Nuss B. Das Faust Syndrom. Ein Versuch über die Mentalität der Deutschen / B. Nuss. – Bonn ; Berlin : Borvier, 1992. – 213 s.

Potter D. People of Plenty. Economic Abundance and the American Character / D. Potter. – Chicago : University of Chicago Press, 1954. – 248 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Семенюк, Т. (2021). ЛІНГВОКУЛЬТУРНІ ТА ЕТНОСПЕЦИФІЧНІ ЦІННОСТІ НІМЕЦЬКОЇ ЛІНГВОСПІЛЬНОТИ КРІЗЬ ПРИЗМУ КОГНІТИВНО-СЕМАНТИЧНОГО АНАЛІЗУ КОМЕРЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ. Актуальні питання іноземної філології, (7), 154–160. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2701

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають