КОМУНІКАТИВНИЙ МЕТОД ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-16-13

Ключові слова:

іноземна мова, комунікативний метод, заклад вищої освіти, спортивний напрямок, студент

Анотація

У статті з’ясовано роль та значення комунікативного методу для вивчення іноземної мови студентами закладів вищої освіти. Рівень іншомовної підготовки студентів у закладах вищої освіти потребує відповідності світовим тенденціям комунікації на високому фаховому рівні. Мета дослідження – визначити роль та основні характеристики комунікативного методу вивчення іноземних мов студентами у закладах вищої освіти XXI століття спортивного напрямку. Методи дослідження – структурно-системний аналіз змісту, форм, методів і засобів навчання, порівняльний аналіз, хронологічний та діахронний. Результатом сформованості у студентів закладів вищої освіти належного рівня готовності до застосування іншомовної комунікації є набуття мовної та мовленнєвої компетентності. Цей процес передбачає опанування певних знань, вироблення професійно спрямованих комунікативних умінь і навичок через застосування сучасних методів вивчення іноземної мови. Комунікативний метод передбачає формування у студентів закладів вищої освіти комунікативної компетенції на основі реальних моделей процесу спілкування через розвиток особистості, розкриття її резервних можливостей і творчого потенціалу. Основні групи вправ для формування комунікативних навичок у студентів закладів вищої освіти спортивного напряму: ситуативні, респонсивні, описові, ігрові, дискусійні, репродуктивні. Зважаючи на обставини, що пов’язані із пандемією ХХІ століття, фокус комунікативного методу вивчення іноземних мов змістився в бік Інтернет технологій. Використання комунікативного методу вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти спортивного напрямку має на меті розвиток особистості студента та підготовку його до міжкультурного спілкування на високому рівні. Перспектива подальших досліджень передбачає детальний аналіз інших методів, які використовуються для підвищення рівня знань студентів закладів вищої освіти у процесі опанування іноземною мовою.

Посилання

Байдак Л. І. Суть комунікативного методу викладання іноземних мов. Materiały XIII Międzynarodowejnaukowipraktycznej konferencji, “Naukowaprzestrzeń Europy-2017”, (Przemyśl, 07–15 kwietnia 2017 r.). Przemyśl : Nauka i studia, 2017. Posekcjach : Filologiczne nauki. С. 25–30.

Бесараб Т. П. Переваги комунікативного підходу при вивченні іноземних мов у ВНЗ. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». 2015. № 58. C. 315–317.

Білан Н. Комунікативний метод навчання іноземних мов студентів немовних ВНЗ. Молодь і ринок. 2012. № 5. С. 149–153.

Білоцерковець А. Новітні методи викладання іноземної мови за професійним спрямуванням у ВНЗ. Дослідження та впровадження в начальний процес сучасних моделей викладання іноземної мови за фахом : зб. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. з питань методики викладання іноземної мови, 15 травня 2017 р. Одеса : Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017. С. 21–22.

Іщенко О., Матвіяс О. Вивчення англійської мови в умовах вступу України у європейський освітній простір. Вісник Львівського університету. 2009. № 25. С. 353–357.

Кравчина Т. В. Сутність комунікативного методу навчання іноземним мовам. Фізико-математична освіта. 2017. № 1 (11). С. 68–71.

Мельнікова Т. Сучасні методи викладання іноземних мов. Лінгвістичні та лінгвокультурологічні аспекти навчання іноземних студентів у вищих навчальних закладах України : матеріали ІV Всеукр. наук.-практ. конф., 24–25 квітня 2014 р. Дніпропетровськ, 2014. С. 57–59.

Ніколаєва Ж. В. Навчання іноземних мов у ВНЗ у контексті Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти. Наукові праці. Педагогічні науки. 2004. № 29. С. 127–130.

Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. Москва : Русский язык, 1989. 276 с.

Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учебное пособие для студентов пед. вузов и системы повышения квалификации пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, Д. Е. Петров. М. : Центр «Академия», 2001. 272 с.

Про вищу освіту : Закон України від 1 лип. 2014 р. № 1556-VII. Офіційний вісник України. 2014. № 63. Ст. 1728.

Сизоненко В. Політика і стратегія інноваційного розвитку України: євроінтеграційний аспект. Вища школа. 2008. № 6. С. 29–30.

Тарнопольський Б. Методика викладення англійської мови. К. : Вища шк., 1993. 167 с.

Chua N. A., Soon G. Y. Performing Communicative Language Teaching in Mandarin Mobile Learning. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM). 2021. 15 (05), pp. 87–99. https://doi.org/10.3991/ijim.v15i05.20899

Sabrina A. The Implementation of Communicative Language Teaching in English Practice. Notion: Journal of Linguistics, Literature, and Culture. 2020. Vol. 2 (1), pp. 17–27. http://doi.org/10.12928/notion.v2i1.1750

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-21

Як цитувати

КОРОБОВА, І. (2022). КОМУНІКАТИВНИЙ МЕТОД ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Актуальні питання іноземної філології, (16), 85–90. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2022-16-13