COMPUTER TESTING AS AN IMPORTANT MEANS OF STUDENT FOREIGN LANGUAGE PROFICIENCY ASSESSMENT AT NON-SPECIALIZED FACULTIES
Keywords:
computer testing, information technology (IT), software, didactic principles, differential training, academic performanceAbstract
The article is devoted to the complex analysis of computer testing as an important means of student foreign language proficiency assessment at non-specialized faculties. The effectiveness of this form of foreign language academic performance rating has been highlighted. The basic advantages and disadvantages of the computer-based form of test control in terms of academics and teachers have been revealed. The most common positive and negative aspects of computer-based testing have been mentioned by students. The students have suggested some significant recommendations as for test databases developing and updating at non-specialized faculties. The results of the study have made it possible to distinguish the degree of test complexity and the most difficult tasks for students. In order to improve tests, optimize students’ training and their academic performance some important shortcomings and recommendations as for computer-based testing at non-specialiized faculties should be taken into account.
References
Аванесов В. С. Теория и методика педагогических измерений [Электронный ресурс] / В. С. Аванесов. – Режим доступа : http://www.monitoring.in.ua/publications/view/12 – Центр моніторингу столичної освіти.
Аванесов В. С. Основы педагогической теории измерений / В. С. Аванесов // Педагогические измерения. – 2004. – № 1. – С. 15–21.
Аскоянц П. Г. Основи методики створення та застосування комп’ютерних програм у навчанні іноземних мов / П. Г. Аскоянц, Г. С. Чекаль, П. І. Сердюков. – К. : КДПІІМ, 2004. – 108 с.
Герасимчук О. Б. Підсумковий контроль у формі комп’ютерного тестування / О. Б. Герасимчук, М. А. Кирилов // Спецпроект: аналіз наукових досліджень : матеріали VI наук.-практ. конф. (м. Дніпропетровськ, 30–31 травня 2011 року) : наук. пр. з педагогіки : у 7 т. – Д. : Біла К. О., 2011. – Т. 5. – С. 92–96.
Дидактические основы компьютерного обучения : межвуз. сб. науч. тр. / редкол. : В. А. Извозчиков (отв. ред.) и др. – Л. : ЛТИ им. А. И. Герцена, 1989. – 204 с.
Клайн П. Справочное руководство по конструированию тестов / П. Клайн. – К. : ПАН-ЛТД, 1994. – 288 с.
Комплекс нормативних документів для розробки складових систем стандартів вищої освіти. Засоби діагностики якості вищої освіти // Вища освіта : інформ. вісник. – 2003. – № 10. – С. 67–82.
Лобанов Ю. И. Диагностика знаний в открытом образовании / Ю. И. Лобанов. – М. : НИИВО, 2002. – 52 с.
Олійник М. М. Тест як інструмент кількісної діагностики рівня знань в сучасних технологіях навчання / М. М. Олійник, Ю. А. Романенко. – Донецьк : ДонНУ, 2001. – 84 с.
Романов А. Н. Технологии дистанционного обучения в системе заочного экономического образования / А. Н. Романов, В. С. Торопилов, Д. Б. Григорович. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 303 c.
Сердюков П. І. Технологія розробки комп’ютерних програм з іноземних мов / П. І. Сердюков. – К. : Ленвіт, 1996. – 111 c.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.