TED-конференції – платформа для англомовного мотиваційного дискурсу

Автор(и)

  • Наталія Одарчук
  • Тетяна Мірончук

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-12-22

Ключові слова:

мотивація, мотиваційний дискурс, TED-конференція, стратегія, семантичне ядро, лексема

Анотація

Останнім часом TED-конференції стали однією з найпопулярніших платформ у світовій спільноті для поширення ідей, гідних наслідування. Виголошені англійською мовою промови, присвячені мотивації, посідають чільне місце серед численних виступів науковців, медиків, програмістів, музикантів, просто пересічних громадян, які готові поділитися ідеєю, вартою поширення. У статті піддані аналізу виступи ораторів TED-конференцій з метою доведення їхньої мотиваційної спрямованості. Для реалізації мети спершу з’ясована семантика поняття мотивації, а далі на основі відібраних промов декількох спікерів із платформи TED проаналізоване семантичне наповнення їхнього тексту. Задля встановлення найуживаніших лексичних одиниць створене семантичне ядро кожного виступу. Виокремлення й аналіз семантичного ядра промов дозволяє переконатися в тому, що найуживаніші лексичні одиниці відображають тему виступу, спікер будує свою промову навколо єдиної ідеї, що і передбачено вимогами організаторів TED-конференцій. Зроблений висновок про те, що мотивація як феномен, при якому діяльність однієї людини (чи групи людей) регулюється іншою, враховуючи ту чи ту потребу, є набором цілеспрямованих дій, пов’язаних з інтенцією мовця вплинути на співрозмовника і певним чином змінити або зберегти вже існуючий стан речей. Виступи на конференціях TED мають інформативно-персуазивно-спонукальний характер. З одного боку, спікерові важливо повідомити фактичний матеріал (факти, ідеї, результати). Проте важливіше для нього – вплинути на слухача, переконати в прийнятності своєї ідеї, викликати емоційну рефлексію в аудиторії, добитися того, щоб виступ актуалізував проблему, надихнув, змотивував до подальших дій задля її розв’язання. Здійснюючи когнітивно- комунікативну діяльність через TED talks за допомогою стратегій інформування, переконання і спонукання, промовці впливають відповідно на різні сфери свідомості: раціональне мислення, емоції та волевиявлення. В результаті цього вони творять мотиваційний дискурс, суб’єктами якого є вони самі в ролі ораторів та аудиторія – в ролі реципієнтів.

Посилання

Bryce, Emma. What really happens to the plastic you throw away? https://www.ted.com/talks/emma_bryce_what_really_happens_to_the_plastic_you_throw_away/transcript

Collins, Anita. TED-Ed How playing an instrument benefits your brain. https://www.ted.com/talks/anita_collins_the_benefits_of_music_education

Kaysina, Daria. 2018. “Anhlomovnyi dyskurs ideatsiyi: stratehiyi komunikatyvnoho vplyvu (na materiali internet-platformy TED)”. PhD diss., V. N. Karazin Kharkiv National University.

Klymchuk, Vitaliy. 2015. Motyvatsiynyi dyskurs osobystosti: na shlyakhu do sotsialnoyi psykholohiyi motyvatsiyi. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU imeni I. Franka.

Kryzhko, Olena. 2017. “Ponyattia motyvatsiyi u suchasniy linhvistychniy nautsi (slovotvirnyy, nominatyvnyy, linhvokohnityvnyy aspekty)”. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriya : Filolohichna 64: 267–276.

Matt Mullenweg. Why working from home is good for business. https://www.ted.com/talks/matt_mullenweg_why_working_from_home_is_good_for_business

Oxford Learner’s Dictionaries. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/

Pryshchak, Mykola and Larysa Matsko, Valentyna Hodlevska. 2009. Osnovy psykholohiyi ta pedahohiky. Vinnytsia. http://shron1.chtyvo.org.ua/Matsko_Larysa/Osnovy_psykholohii_ta_pedahohiky.pdf

Selivanova, Olena. 2006. Suchasna linhvistyka: terminolohichna entsyklopediya. Poltava: Dovkillia-K.

Slovnyk Ukrayinskoyi Movy. 2018. http://sum.in.ua/

Sullivan, Jeremiah. 1988. “Three roles of language in motivation theory”. Academy of Management Review 13: 104–115. Accessed February 28, 2020. doi: 10.2307/258358.

Ted Ideas Worth Spreading. 2020. “How TED works”. Accessed March 12. https://www.ted.com/about/ourorganization.

Vygotskiy, Lev. 1982. “Myshleniye i rech”. Sobraniye sochineniy v 8 tomakh, T. 2. 53–61. Moskva: Pedagogika.

Zaniuk, Serhiy. 2001. Psykholohiya motyvatsii. Kyiv: Nika Tsentr.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Одарчук, Н., & Мірончук, Т. (2021). TED-конференції – платформа для англомовного мотиваційного дискурсу. Актуальні питання іноземної філології, (12), 150–157. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-12-22