ФУНКЦІЮВАННЯ ДІАКРИТИЧНИХ, МАТЕМАТИЧНИХ ТА ТИПОГРАФІЧНИХ ЗНАКІВ У СУЧАСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ МАСМЕДІЙНОМУ КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-13-18Ключові слова:
масмедіа, комунікативний простір, діакритичні знаки, типографічні знаки, функціяАнотація
Статтю присвячено дослідженню невербальних та паравербальних ресурсів, які функціонують у сучасному англомовному масмедійному комунікативному просторі. У роботі проаналізовано діакритичні, математичні та типографічні знаки як невербальні елементи, що є складниками однієї з груп, які загалом охоплюють невербальні та паравербальні компоненти, що функціонують у сучасному англомовному масмедійному комунікативному просторі. До аналізованої групи «Непіктографічні та нефотографічні елементи» входять знаки пунктуації; діакритичні знаки; типографічні й інші допоміжні знаки; цифри (числа); математичні символи; абревіатури. У цій розвідці докладно висвітлено специфіку діакритичних, математичних та типографічних знаків як інтегральних модусів масмедійного середовища. Окреслено їх семантичні та структурні особливості, ідентифіковано функційне навантаження, обґрунтовано їх роль та призначення в сучасному англомовному масмедійному комунікативному просторі. Крім традиційного використання, діакритичним, математичним та типографічним знакам також притаманне й нетрадиційне. Установлено, що в масмедійному просторі спектр потенційних можливостей діакритичних, математичних та типографічних знаків значно ширший, що й доводить їх поліфункційність. Діакритики поруч зі знаками пунктуації часто мають значення, яке виходить за рамки їх традиційного призначення. Такі комбінації невипадкові, це ретельно продумані та логічно виважені прийоми репрезентації інформації та тактики впливу на цільову аудиторію, які позбавляють масмедійні тексти монотонності та відрізняють їх від інших. Зафіксовано, що графічні символи використовують з декораційною метою або як ідентифікатори торгових марок. Стрілки виконують низку різноманітних функцій і слугують засобом посилання на сайт; переходу на наступну сторінку або посилання на інформацію в наступному номері; структурування інформації; підсилення семантики вербальних засобів що символізує рух вперед; ідентифікації початку статті або завершення цитати; дублікації семантики вербальних засобів із метою підсилення значення.
Посилання
Biletska, Olena. 2014. “Hrafichna forma postmodernistskoho khudozhnoho tekstu kriz pryzmu hrafichnoi linhvistyky”. Nova filolohiia 60: 17–22.
Hrad, Nataliia. 2014. “Suchasni multymodalni studii: modalna linhvistyka ta multymodalna stylistyka”. Odeskyi linhvistychnyi visnyk 4: 49–51. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/olinv_2014_4_15 (data zvernennia: 13.11.2017).
Yefymenko, Viktoriia. 2013. “Intertekstualni zviazky mizh tekstovymy svitamy kazkovykh tvoriv”. Studia linguistica 7: 322–326.
Karp, Marta. 2016. “Vzaiemodiia zasobiv kontaminovanoi leksychnoi kohezii v teksti anhliiskykh multymodalnykh literaturnykh kazok Filipa Arda”. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia: Filolohiia 62: 136–139.
Marina, Olena. 2015. Semiotyka paradoksalnosti u kohnityvnokomunikatyvnomu vysvitlenni (na materiali suchasnoho anhlomovnoho poetychnoho dyskursu) : monohrafiia. Kherson: Ailant.
Bezemer, Jeff. 2014. Multimodal Transcription: a Case Study. Interactions, Images and Texts: a Reader in Multimodality. Berlin : De Gruyter Mouton, 155–170.
Jewitt, Carey. 2008. “Multimodal Classroom Research”. AERA Review of Research in Education 32: 241–267.
Kress, Gunther. 2003. Literacy in the New Media Age. London; New York: Routledge.
Norris, Sirgid. 2009. “Modal Density and Modal Configurations: Multimodal Actions”. The Routledge Handbook of Multimodal Analysis / ed. by C. Jewitt. London; New York: Routledge, 78–91.
O’Halloran, Kay. L. 2014. Multimodal Studies: Exploring Issues and Domains (Routledge Studies in Multimodality). 1st ed., 1–41.
Van Leeuwen, Theo. 2004. Introducing Social Semiotics. London: Routledge.
Діакритичний знак. 2014. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Діакритичний знак (дата звернення: 02.09.2014)
Accounting & Business. 2007. No. 6. Vol. 10. June.
Advertising Leaflet. 2017. URL: http://www. hongkiat.com/blog/creative (дата звернення: 19.08.2018).
Community News. 2016. June, 23.
Financial Times. 2009. No. 27, 657. June, 6–7.
Financial Times. 2009. No. 37, 136. Tuesday, October, 20.
FT Weekend Magazine. 2008. No. 288. December, 20–21.
FT Weekend. 2010. No. 37436. Saturday/Sunday, October, 9–10.
Hello! 2009. No. 1085. August, 17.
International Herald Tribune. 2009. No. 39, 173. Thursday, February, 19.
London Lite. 2007. Wednesday, May, 9.
National Geographic. 2009. No. 1. Vol. 215. January.
National Geographic. 2009. No. 6. Vol. 215. June.
Newsweek. 2004. No. 10. September, 6–13.
Newsweek. 2004. No. 13. March, 29.
Newsweek. 2004. No. 21. May, 24.
Newsweek. 2004. No. 26. June, 28.
The Daily Telegraph. 2009. No 48, 054. Tuesday, December, 1.
The Independent. 2010. No. 7, 397. Monday, June, 28.
The New York Times. 2009. No. 54, 626. Thursday, March, 26.
The New York Times. 2010. No. 55, 051. Tuesday, May, 25.
The Sun. 2018. Thursday, May, 10.
The Times. 2008. No. 69 493. Friday, November, 28.
Time. 2003. No. 7. Vol. 162. August, 18–25.
Time. 2009. No. 6. Vol. 173. February, 9.
Time. 2009. No.11. Vol. 174. September, 21.
Time. 2013. No. 12. Vol. 181. April, 1.
USA Today. 2008. No. 5137. Thursday, November, 11.