ЦИФРОВІ РІШЕННЯ У ВИКЛАДАННІ ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-0927-2025-22-14Ключові слова:
електронний посібник, електронні засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології, інтерактивні завдання, медіафайли, гіперпосиланняАнотація
Стаття актуалізує питання діджиталізації навчальної, навчально-методичної літератури під час викладання англійської мови. Мета дослідження – оцінити ефективність використання електронного практикуму з ділової англійської мови студентами немовних спеціальностей у дистанційному форматі, а також визначити найбільш привабливі завдання та недоліки матеріалів для подальшого вдосконалення. У дослідженні взяли участь студенти 3 курсу Харківської державної академії фізичної культури, які навчаються за спеціальністю «Фізична культура і спорт». Методи дослідження включали аналіз, синтез, узагальнення, порівняння та анкетування, яке охоплювало 50 здобувачів освіти бакалаврського рівня. Анкета містила питання закритого та відкритого типів щодо досвіду використання електронного практикуму Practical E-Course «Business English». Результати дослідження показали, що переважна більшість студентів позитивно оцінила якість практикуму та його зручність. 80% респондентів визнали матеріали практикуму корисними, а 56% відзначили його високу зручність. Аудіо- та відеоматеріали отримали схвальні відгуки (96% задоволених студентів). Основні недоліки включали обмежену інтерактивність платформи Canva, складність завдань для студентів із нижчим рівнем володіння англійською мовою та необхідність більш детальних інструкцій українською мовою. На основі отриманих результатів запропоновано вдосконалити практикум шляхом доповнення інтерактивними елементами, активним словником для підтримки лексичних навичок та більш різноманітними форматами завдань. Отримані дані підтверджують доцільність використання цифрових інструментів у навчанні ділової англійської мови, а також підкреслюють важливість подальшого розвитку електронних освітніх ресурсів для підвищення мотивації студентів та ефективності навчального процесу.
Посилання
Безуглий Д. Технологія створення електронного підручника із вбудованими інтерактивними аплетами. Фізико-математична освіта : науковий журнал. 2016. № 2 (8). С. 23–28.
Білоусова Л., Гризун Л. Науково-практичні аспекти створення і впровадження електронного підручника для вищої школи. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. Т. 28, №2. Doi: http://dx.doi.org/10.33407/itlt.v28i2.657.
Бондаренко Т. В. Інтерактивні онлайн-словники для збагачення лексичного запасу у процесі вивчення англійської мови. Мова та мовлення: лінгвокультурологічний, комунікативний та дидактичний аспекти : матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ.конф., м. Кам’янець-Подільський, 9 квітня 2020 р. Кам’янець-Подільський, 2020. С. 192–194.
Гнатенко К.В., Коваленко Ю.М., Соїна І.Ю. Business Foreign Language. Методичні рекомендації з курсу «Ділова іноземна мова для студентів ХДАФК». Харків : ХДАФК, 2021. 105 с.
Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній професійній освіті. Модернізація професійної освіти і навчання:проблеми, пошуки і перспективи. Київ : Інститут професійно-технічної освіти НАПН України. 2011. Вип. 1. С. 41–50.
Криворучко І. Електронний посібник як інструмент формування дослідницької компетентності в умовах інформатизації освіти. Věda a perspektivy. 2023. № 11(30). С. 179–190.
Мадзігон В.В, Лапінський В.М, Дорошенко Ю.О. Педагогічні аспекти створення і використання електронних засобів навчання. Проблеми сучасного підручника. Київ : Педагогічна думка. 2003. Вип. 4. С. 70–81.
Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України / Наказ від 17.06.2008 N 537.
Семенов Є. К. Використання в підготовці педагогів професійного навчання соціальних мереж та освітніх платформ. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічногго університету. 2020. Вип. 43. С. 194.
Семенов Є. К. Тенденції розвитку електронних підручників в системі вищої освіти України. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2022. Вип. 63. С. 58–65.
Ткачук Г. В. Хмарні технології: аналіз, перспективи, реалізації. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2015. № 2 (122). С. 40–44.
Фіголь Н. Електронний навчальний посібник чи підручник: до проблеми визначення. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології». 2012. № 733. С. 53–56.
Marchenko, O., Fedorenko, O., Kovalenko Yu., Pavlyk, O., Lukin, B. Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals. Amazonia Investiga, 13(73), 2024. PP. 123-133. https://doi.org/10.34069/AI/2024.73.01.10
Yuliya Kovalenko Effective Techniques for Developing Advanced Vocabulary Skills in English Language. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні звʼязки. 2024. Вип. 44. С. 60–76 DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2024-44-04