МЕТОДИЧНА ТИПОЛОГІЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ ЖАНРІВ У НАВЧАННІ АНГЛОМОВНОГО ПРОФЕСІЙНО ЗОРІЄНТОВАНОГО ПИСЬМА

Автор(и)

  • Світлана Коломієць
  • Інна Антоненко

Ключові слова:

іншомовна комунікативна компетентність, методична типологія, деталізоване письмо, жанровий підхід, жанрова компетентність, інформаційні жанри

Анотація

Стаття присвячена проблемі навчання професійно зорієнтованої англомовної письмової комунікації майбутніх фахівців видавничої галузі. Окреслено причини, які зумовлюють потребу в дослідженні методичної типології журналістських жанрів. Звернуто увагу на компоненти системи навчання іноземної мови професійного спрямування, а також на формування іншомовної професійної комунікативної компетентності, за допомогою якої журналіст реалізує професійні функції. Системність у реалізації компетентісного підходу в навчанні іноземних мов професійного спрямування зумовлена міжпредметною інтеграцією професійних та іншомовних комунікативних умінь. На основі сучасних міжнародних вимог випускник ЗВО має володіти навичками і вміннями створювати тексти різного ступеня складності, які відповідають певному стилю та жанру писемного спілкування. Проведений аналіз наукової літератури показує, що текст будується за закономірностями, які визначаються його функціональним стилем та жанровим різновидом. Організація мовного матеріалу в текстах залежить від загальної спрямованості текстів, аудиторії, на яку скерована дія та прагненням автора покращити зміст. Розглядаються поняття жанру та жанрової компетентності, їх місце в навчанні писемного мовлення. Для майбутніх фахівців із редагування та видавничої справи жанрова компетентність є неодмінною складовою професійної компетентності. Сконцентровано увагу на доцільності використання жанрового підходу при переході від еліптичного до деталізованого, розвинутого письма на початковій стадії навчання. Визначаються основні вміння писати зрозумілі, деталізовані тексти, пов’язані з професійною сферою, ефективність розвитку умінь забезпечується жанровим підходом до навчання майбутніх фахівців професійно зорієнтованого англомовного письма. Для обґрунтування методичної типології зроблено короткий аналіз тих журналістських жанрів, написанню яких доцільно навчати студентів початкового етапу бакалаврату. Варто підкреслити, що використання анонсів, інформаційних та рекламних заміток на заняттях з іноземної мови підвищує ефективність формування як професійної, так і іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців, які навчаються аналізувати отриману інформацію та використовувати її в іншомовній професійно спрямованій писемній комунікації.

Посилання

Баклаженко Ю. В. Методика індивідуалізації навчання англійського професійно орієнтованого писемного мовлення майбутніх аналітиків систем : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Юлії Вікторівна Баклаженко. – К., 2016. – 344 с.

Кузнецова О. Д. Диференціація заміток преси на види / Олена Дмитрівна Кузнецова // Зб. праць бібліотеки НАНУ ім. В. Стефаника. – 2015. – С. 127–139.

Михайлин І. Л. Основи журналістики: [підручник] / Ігор Леонідович Михайлин. – К. : Центр навчальної літератури, 2011. – 496 c.

Назаренко Г. І. Журналістські жанри: інформаційні : курс лекцій / Галина Іванівна Назаренко. – К. : КиМУ, 2006.– 169 с.

Програма з англійської мови для професійного спілкування / [Бакаєва Г. Є., Борисенко О. А., Зуєнок І. І. та ін.]. – К. : Ленвіт, 2005 – 119 с.

Синекоп О. С. Методика інтерактивного навчання англійського писемного мовлення майбутніх фахівців з інформаційної безпеки з використанням комп’ютерних технологій : дис. …канд. пед. наук : 13.00.02 / Оксана Степанівна Синекоп. – К., 2010. – 370 с.

Тертычный А. А. Жанры периодической печати / Александр Алексеевич. Тертычный. − М. : Аспект Пресс, 2000. − 312 с.

Чемерис І. М. Формування професійної компетентності майбутніх журналістів засобами іншомовних періодичних видань : дис. …канд. пед. Наук : 13.00.04 / Інна Михайлівна Чемерис. – К., 2008. – 248 с.

Шевніна Л. Є. Формування жанрової компетенції в англійському діловому писемному мовленні майбутніх менеджерів туризму : дис. …канд. пед. наук : 13.00.02 «Теорія і методика навчання: германські мови» / Лариса Євгенівна Шевніна. – Одеса, 2012. – 251c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Коломієць, С., & Антоненко, І. (2021). МЕТОДИЧНА ТИПОЛОГІЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ ЖАНРІВ У НАВЧАННІ АНГЛОМОВНОГО ПРОФЕСІЙНО ЗОРІЄНТОВАНОГО ПИСЬМА. Актуальні питання іноземної філології, (8), 165–171. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2642