РОЗВИТОК НАВИЧОК АУДІЮВАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО МОВЛЕННЯ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Ключові слова:
аудіювання, навички аудіювання, комунікативний підхід, професійна компетентність, іншомовна компетентністьАнотація
Окреслено коло науковців, які займаються вивченням проблеми викладання англійської мови в Україні. Увагу зосереджено на проведенні в студентській аудиторії аудіювання. Вказано на актуальність дослідження. Зауважено, що проведення такого виду методико-педагогічної та мовної діяльності у ВНЗ сприяє підготовці молоді до подальшої професійної роботи. Підкреслено, що теоретико-практичне вивчення цієї проблеми має вагоме значення для покращення рівня знань студентів, формування іншомовної компетентності. Подано дефініцію терміна «аудіювання». Виокремлено види вправ, які готують слухачів до ефективного сприйняття мовного матеріалу. Реалізовано й описано психолого-педагогічний експеримент у кількох групах студентів. За результатами проведеного спостереження визначено продуктивний критерій підбору текстів для аудіювання. Акцентовано увагу на формуванні навичок аудіювання в умовах аудиторної роботи. Обґрунтовано необхідність проведення такого виду рецептивно-мовленнєвої діяльності серед студентів природничих спеціальностей.
Посилання
Білан М. Б. Формування навичок аудіювання у курсантів (студентів) вищих військових навчальних закладів / М. Б. Білан // Зб. наук. пр. Військ. ін-ту Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. – 2013. – Вип. 43. – С. 225–229.
Бубнова Д. В. Методика навчання ділового спілкування англійською мовою студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Дінара Володимирівна Бубнова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. – К. : [б. в.], 2007. – 24 с.
Городнича Л. В. Диференційоване навчання молодших школярів аудіювання англійського мовлення з використанням комп’ютера : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Лариса Віталіївна Городнича ; Київ. нац. лінгв. ун-т. – К. : [б. в.], 2009. – 23 с.
Карпенко Н. М. Розвиток умінь англомовного аудіювання під час аудиторної роботи студентів / Н.М. Карпенко, В. В. Смелянська // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2014. – Вип. 38. – С. 294–298.
Миролюбов А. А. Сознательно сопоставительный метод / А. А. Миролюбов // Иностранные языки в школе. – 2003. – № 6. – С. 39–41.
Молотай С. М. Труднощі навчання аудіювання, пов’язані з особливостями акту слухання і мовленнєвої діяльності слухача та шляхи їх подолання / С. М. Молотай // Актуальні проблеми філології та перекладознавства. – 2009. – Вип. 4. – С. 133–135.
Сіваченко О. О. Навчання аудіювання англомовних драматичних творів студентів старших курсів мовних спеціальностей : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Олена Олександрівна Сіваченко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. – К. : [б. в.], 2009. – 20 с.
Сошенко С. М. Еволюція методів викладання іноземної мови / С. М. Сошенко, Б. С. Коломієць // Педагогічний процес : теорія і практика. – 2014. – Вип. 1. – С. 22–27.
Тарнопольський О. Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти : навч. посіб. / О. Б. Тарнопольський. – К. : Фірма «ІНКОС», 2006. – 248 с.
Черниш В. В. Навчання англомовного читання та аудіювання із застосуванням аудіокнижок художніх творів (середня загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземної мови) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Валентина Василівна Черниш ; Київ. нац. лінгв. ун-т. – К. : [б. в.], 2001. – 21 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олена Корж

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.