ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ВОКАЛЬНО-ХОРОВИХ КОЛЕКТИВІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-3-10

Ключові слова:

імерсивні технології, фахова підготовка, майбутній диригент, вокально-хорова практика.

Анотація

У статті розкрито стабілізувальну функцію використання імерсивних технологій у фаховій підготовці майбутніх керівників вокально-хорових колективів під час глобальних кризових ситуацій, які можуть значно порушити традиційні форми навчання та негативно вплинути на якість підготовки студентів. Мета статті полягає у висуванні та обґрунтуванні практичних аспектів використання імерсивних технологій у фаховій підготовці майбутніх керівників вокально-хорових колективів. Методологія статті базується на використанні експериментального методу в галузі диригентської техніки та вокально-хорової практики в контексті цифрової трансформації мистецької освіти. Здійснений аналіз наукових досліджень дозволив ідентифікувати важливі питання, які виникають під час дистанційної студентської практичної роботи з хором, виявити ефективні цифрові педагогічні інструменти. Наукова новизна статті полягає у впровадженні ідеї імерсивних технологій у фахову підготовку майбутніх керівників вокально-хорових колективів, які охоплюють різноманітні інтерактивні та сенсорні інтерфейси, що дозволяють створити враження присутності у віртуальному або розширеному реальному середовищах. У статті розкрито практичний аспект застосування віртуальних технологій у вокально-хоровій практиці, визначено методику проведення глибокого занурення у віртуальні середовища, експериментально перевірено запропоновані інновації, як-от: віртуальна реальність (VR хор), доповнена реальність (AR голосовий тренер), віддалені заняття та симуляції (взаємодія з віртуальними зразками) в освітньому процесі, які забезпечують більш ефективну та цікаву підготовку майбутніх диригентів-хормейстерів. Висновки. Застосування імерсивних технологій відіграє важливу роль у забезпеченні стабільності, доступності та послідовного розвитку фахової підготовки майбутніх керівників вокально-хорових колективів, незалежно від наявних обмежень. Упровадження таких технологій допомагає зберегти високу якість навчання та створює креативні можливості для підготовки студентів до майбутньої творчої діяльності в музичному просторі.

Посилання

Гозік Ю. «Віртуальні хори» Еріка Вайтекера. Український інтернет-журнал «Музика», 2018. URL: https://mus.art.co.ua/virtualni-hory-erika-vajtekera/ (дата звернення: 24.07.2023).

Качуринець Л. Віртуальний хор як необхідний педагогічний досвід в умовах дистанційного навчання. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. 34. Том 3. С. 211–218.

КНУКіМ. Майстер-клас від Деніз Хем. Новини. 24.10.2022. URL: http://knukim.edu.ua/majster-klas-viddeniz- hem/ (дата звернення: 25.07.2023).

Мистецтво крізь призму імерсивного досвіду. KyivGallery: БЛОГ, 2020. URL: https://kyiv.gallery/statii/ mystetstvo-kriz-pryzmu-imersyvnogo-dosvidu (дата звернення: 23.07.2023).

Innocenti E., Geronazzo M., Vescovi D., Nordahl R., Serafin S., Ludovico L., Avanzini F. Mobile virtual reality for musical genre learning in primary education. Computers and Education. 2019. Volume 139. P. 102–117

Kigotho W. Immersive technologies gain ground in learning, teaching. University World News: Africa Edition (weekly). 09 December 2021. URL: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211121141027398 (дата звернення: 23.07.2023).

Pavlenko O., Shcherbak I., Hura V., Lihus V., Maidaniuk I., & Skoryk T. Development of Music Education in Virtual and Extended Reality. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2022. 13(3). P. 308–319.

Psotka J. Immersive training systems: Virtual reality and education and training. Instructional Science. 1995. Vol. 23, No.5/6. P. 405–431. 9. Rutkowski S., Adamczyk M., Pastuła A., Luque-Moreno C., Rutkowska A. Training Using a Commercial Immersive Virtual Reality System on Hand–Eye Coordination and Reaction Time in Young Musicians: A Pilot Study. Int. J. Environ. Res. Public Health. 2021. 18(3): 1297.

Voice Training – Learn to Sing: Learn to Master. Google_logo Play. URL: https://play.google.com/store/apps/ details?id=com.learntomaster.vtlts&hl=en_US (дата звернення: 25.07.2023).

World folk vision: global cultural initiative. URL: https://worldfolk.vision/index.phtml (дата звернення: 25.07.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-04

Як цитувати

КАЧУРИНЕЦЬ, Л. (2023). ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ВОКАЛЬНО-ХОРОВИХ КОЛЕКТИВІВ. Fine Art and Culture Studies, (3), 69–75. https://doi.org/10.32782/facs-2023-3-10

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО