ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ СОЛІСТАМИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛАРМОНІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-3-15

Ключові слова:

камерно-вокальна музика, інтерпретація, соліст, вокаліст, музичне мистецтво, філармонія, концертне виконавства, репертуар.

Анотація

Мета статті полягає у визначені характерних рис та специфічних особливостей інтерпретації сучасної вітчизняної камерно-вокальної музики у філармонійних музичних осередках. Методологія статті базується на використанні досліджень у галузі розвитку камерно-вокальної музики. Аналіз наукових доробок українських та зарубіжних учених дозволив визначити формат проблематики та вектори інноваційних завдань у творчому пошуку з інтерпретацій камерно-вокальної музики сучасними виконавцями. З’ясовано, що інтерпретація вокального твору є обов’язковим складником сучасного концертного та філармонійного виконавства, а також невід’ємним показником професіоналізму та творчої довершеності стилевиконавства сучасних співаків камерного жанру. Наукова новизна. У статті вперше розглянуто комплексний підхід регіональних співаків до розкриття смислової фабули виконуваного твору у філармонійному форматі, здійснено експлікацію визначення інтерпретаційних особливостей, характерних для виконавства професійних солістів Рівненської обласної філармонії. Виокремлено та охарактеризовано творчі доробки провідних вокалістів та концертмейстерів. Висновки. На основі аналізу окреслених проблем наведено приклад творчої динаміки у професійній музичній творчості солістів Рівненської обласної філармонії. Вона простежується від оновлення яскравих інтерпретацій жанру камерного співу до музично- технічного відтворення, загалом. З одного боку, через засвоєння загальних основоположних засад європейського музикування, з іншого – через, суто, національні особливості, які знайшли своє втілення у вокальних жанрах, за допомогою розширення способів та форм вокального мислення.

Посилання

Білокінь В. Мистецтво виконавської інтерпретації музичного твору. Київ: КМ-Букс, 2010. С. 352.

Загурський М. Вокальна інтерпретація музики. Київ: Музична Україна, 2010. С. 248

Князєва О. Артикуляційний аналіз у вокальній інтерпретації. Київ: Аванта+, 2010. С. 288.

Кузик Л. Музична інтерпретація: вища школа мистецтв. Львів: Афіша, 2012. С. 176.

Кушнірук О. У ракурсі – камерно-вокальний жанр. Студії мистецтвознавчі. Київ: ІМФЕ, Число 1(29). 2010. С. 104–106.

Лісова О.ГПрограмність, як жанрова парадигма камерно-вокальної творчості до проблеми виконавського розуміння: автореферат дис.канд.мицтвознавства:17.00.03 О.Г Лісова. Одеса, 2009. С. 20.

Мисак Г., Солошко С. Камерна музика та її інтерпретація: методичні рекомендації для викладачів, студентів вокальних та інструментальних факультетів консерваторій та музичних коледжів. Київ: Рада, 2008. С. 160.

Назаркевич І. Інтерпретація музичного твору в працях українських дослідників. Київ: Музична Україна, 2017. С. 328.

Сурма О. Мистецька інтерпретація твору: теорія і практика для виконавців. Київ: Музична Україна, 2015. С. 376.

Чайковська О. Мистецький стиль вокалістів-інтерпретаторів сучасної української камерної музики. Наукові праці Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка. № 2. 2014. С. 54–57.

Яворський І. Камерно-вокальна творчість українських композиторів XX століття. Київ: Музична Україна, 2005. С. 208.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-04

Як цитувати

СМЕТАНА, О., ОВСІЮК, Н., & ЗВІР, М. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ СОЛІСТАМИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛАРМОНІЇ. Fine Art and Culture Studies, (3), 108–112. https://doi.org/10.32782/facs-2023-3-15

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО