ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОЇ МОВИ В КИТАЙСЬКОМУ ПОРТРЕТІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ 20 – ПОЧАТКУ 21 СТОЛІТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-3-23

Ключові слова:

портрет, мистецтво азії, мистецтво 20 століття, китай, китайський портрет, художня мова портрету.

Анотація

Мета статті полягає у комплексному аналізі особливостей художньої мови, стилістичних прийомів, засобів художньої виразності в китайському портретному мистецтві другої половини 20 століття. Методологія. Для дослідження стилю, технік, копозиційних прийомів, кольорового рішення та інших аспектів художньої виразності портрету було застосовано мистецтвознавчий аналіз. На ряду з ним, для глибшого розуміння історичного, культурного та соціального контексту творів, та задля розуміння їх впливу на особливості художньої мови портрету було застосовано контекстуальний аналіз. Також, для покращєння розуміння змістових навантажень, символічних наповнень, були застосовані семіотичний та психологічний аналізи. Наукова новизна статті полягає у комплексному дослідженні особливостей художньої мови у китайському потреті другої половини 20 – початку 21 століття. Висновки. Встановлено, що художня мова та проблематика що піднімається у портретному мистецтві зазначеного періоду має декілька змістових блоків, серед яких використання традиційних елементів у сучасних портретах, вплив західного мистецтва, звернення до експериментів та іноваційних прийомів у творчості, теми ідентичності зображуваних осіб та суспільства, соціальної критики та рефлексії, а також культурного асиміляціонізму. Шляхом комбінування традиційних та інноваційних елементів, художники зуміли створити унікальні шедеври, що одночасно зберігають культурну спадщину та відтворюють різні аспекти життя та емоцій людей. Розвиток китайського портретного мистецтва не припиняється й досі, відображаючи сучасні тенденції та нові виклики. Крізь призму цього мистецтва ми можемо побачити неоціненне культурне багатство, трансформації суспільства та невичерпну творчість художників, яка дарує нам унікальні візуальні історії про людей, час і культуру Китаю.

Посилання

Хао Сяо Хуа. Актуальні проблеми китайського мистецтва другої половини 20- початку 21 століття, в контексті традицій та новітніх естетичних концепцій. Народознавчі зошити. №5 (113). 2013. С. 920–925.

Хао Сяо Хуа. Портрет в живописі Китаю: становлення, етапи розвитку, проблеми жанру в мистецтві XX ст.: дисс. … канд. мистецтвознавства: 17.00.05: М-во освіти і науки України. Львівська національна академія мистецтв. Львів, 2015. 370 с.

Чжижун Ген. Фотореалізм у сучасному китайському живописі: жіночий портрет. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті : зб. наук. пр. Харків : ХДАДМ, 2018. № 6. С. 47–55.

Чжижун Ген. Жіночий портрет у китайському живописі XX – початку XXI ст.: образно-стильова еволюція: дисертація кандидата мистецтвознавства: 17.00.05: М-во освіти і науки України. Харківська изайну і мистецтв. Львів, 2019. 432 с.

Gladstone P. Contemporary Chinese Art: A Critical History. Edinburgh: Reaction Books, 2014. 314 p.

Clunas Craig.Chinese Painting and Its Audiences: Princeton University Press, 2017. ISBN: 978-0691171938

Purtle Jennifer. The Art of Modern China: University of California Press, 2012. ISBN: 978-0520271066

Purtle Jennifer. Ink, Paper, Metal, Wood: Painters and Sculptors at the Forge in Modern China: Smart Museum of Art, University of Chicago, 2011. ISBN: 978-0935573411

Purtle Jennifer. Painters and Politics in the People's Republic of China, 1949-1979: University of California Press, 1994. ISBN: 978-0520081843

Purtle Jennifer. The National Palace Museum and the Formation of Modern Chinese Art: University of Washington Press, 2016. ISBN: 978-0295999912

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-05

Як цитувати

СЯ, Ч. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОЇ МОВИ В КИТАЙСЬКОМУ ПОРТРЕТІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ 20 – ПОЧАТКУ 21 СТОЛІТТЯ. Fine Art and Culture Studies, (3), 168–173. https://doi.org/10.32782/facs-2023-3-23

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ