ЦИФРОВІ МУЗИЧНІ ФЕСТИВАЛІ ЯК ГІБРИДНІ КУЛЬТУРНІ ІВЕНТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-7

Ключові слова:

музичні фестивалі, гібридні культурні івенти, цифрові технології, соціальні медіа, постковідна епоха, жива музика, VR- та AR-технології

Анотація

У ХХІ ст. музичні фестивалі є, як важливим культурним феноменом, котрий формує ідентичність й генерує імерсивний досвід, так і невід’ємним сегментом івент-індустрії у її культурно-розважальному сегменті, в рамках якого використовуються цифрові технології як фактор гібридизації, диференціації та спосіб створення ціннісної пропозиції. Мета роботи полягає у розгляді особливостей музичних фестивалів як гібридних культурних івентів, які активно трансформуються саме під впливом сучасних цифрових технологій та соціальних медіа у постковідну епоху. Методологія дослідження базується на теоретико-культурному методі, який сприяв осмисленню феномену цифрового фестивалю, зокрема музичного, на фоні постковідної епохи та чергового етапу технологічної еволюції в культурі, а також на системному аналізі, за допомогою якого розглянуто музичний івент крізь призму сукупності інструментів та інновацій, спрямованих на генерування імерсивного досвіду. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше розглянуто процес цифрової трансформації музичних фестивалів як гібридизація цього типу культурних івентів, що звісно ж вплинуло, як на «ауру» живої музики, так і на розвиток івент-індустрії на сучасному етапі. Висновки. Подібні студії допомагають отримати глибші знання про специфіку та еволюцію фестивального руху у ХХІ ст., не лише усвідомити значення музичних фестивалів для світової економіки та культури, але й констатувати, що гібридні моделі культурно-мистецьких івентів, безумовно, є реальністю, з якою вчені та експерти повинні краще ознайомитися в найближчі роки. Це стосується й музичних фестивалів, які сьогодні сполучають офлайн-стратегії з впровадженням технологій (VR- та AR-технології, соціальні медіа, чат-боти, музичні блоги, безготівкові платежі та ін.).

Посилання

Берегова О. Музична культура України в умовах глобалізаційних викликів. Культурологічна думка. 2010. № 2. С. 100–111.

Бермес І. Організаційні засади музичного фестивального руху в Україні. Культурологічна думка. 2015. №8. С. 150–155.

Іванова О. Прояви та форми конкурсно-фестивальної комунікації. Сучасне мистецтво. 2021. №17. С. 131–144.

Менько Н.А. Фестивально-конкурсний рух у проекції розвитку української культури. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2023. Вип. 45. С. 112–119.

Charron J.-P. Music Audiences 3.0: Concert-Goers’ Psychological Motivations at the Dawn of Virtual Reality. (A. Jiménez-Zarco, Ed.) Frontiers in Psychology. 2017. Vol. 8. URL: https://www.researchgate.net/publication/317389859_Music_Audiences_30_Concert-Goers'_Psychological_Motivations_at_the_Dawn_of_Virtual_Reality (дата звернення: 2.09.2023).

Chidekel D. The Future Of Live Events: AR, VR, And Advertising. Forbes, 2021. URL: https://www.forbes.com/sites/legalentertainment/2021/02/09/the-futureof-live-events-ar-vr-and-advertising/ (дата звернення: 2.09.2023).

Dieck M. C., Dieck D. T., Jung T. Exploring Usability and Gratifications for Virtual Reality Applications at Festivals. Event Management. 2021. URL: https://e-space.mmu.ac.uk/624129/9/ms-19-045_tom_dieck.pdf (дата звернення: 25.08.2023).

Event Manager Blog. 7 Music Festival Tech Trends From Glastonbury. 2018. URL: https://www.eventmanagerblog.com/music-festivaltech-trends-glastonbury (дата звернення: 05.09.2023).

Gajanan M. How Music Festivals Became a Massive Business in the 50 Years Since Woodstock. 2019. URL: https://time.com/5651255/business-ofmusic-festivals/ (дата звернення: 20.08.2023).

Glastonbury Festival. About Shangri La. 2021. URL: https://www.glastonburyfestivals.co.uk/areas/shangri-la/about-shangri-la/ (дата звернення: 10.08.2023).

Hatch R. Is Livestream the Future of Music Festivals? Ryan Hatch. 2020. URL: https://hatchryan.medium.com/is-the-future-of-music-festivalslivestream-c9a0dbcc3288 (дата звернення: 2.09.2023).

Harbi S. E., Grolleau G., Bekir I. Substituting piracy with a pay-what-youwant option: does it make sense? European Journal of Law and Economics. 2014. Vol. 37(2). P. 277–297.

Harper T. Aura, iteration, and action: digital technology and the jouissance of live music. Em A. Cresswell-Jones, & R. J. Bennett, The Digital Evolution of Live Music. Elsevier, 2015. P. 17–27.

Hudson S., Hudson R. Engaging with consumers using social media: a case study of music festivals. International Journal of Event and Festival Management. 2013. Vol. 4. P. 206–223.

IQ Live Music Intelligence. Shangri-La's Lost Horizon Records 4M+ Viewers. 2020. URL: https://www.iqmag.net/2020/07/shangri-la-lost-horizon-records-4m-viewers/ (дата звернення: 2.09.2023).

Jones A. C., Bennett R. J. The Digital Evolution of Live Music. In R. J. Angela Cresswell Jones, The Digital Evolution of Live Music Chandos Publishing. 2015. Р. 8.

Kacicki T. Why You Should Integrate Live Streaming at Your Festival. Intellix. 2019. URL: https://intellitix.com/hub/festival-live-streaming-marketingstrategy (дата звернення: 25.08.2023).

Long M. Creative team behind Glastonbury’s Shangri-La unveil new VR festival. Design Week. 2020. URL: https://www.designweek.co.uk/issues/8-14-june2020/shangri-la-lost-horizon-glastonbury/ (дата звернення: 2.09.2023).

Lost Horizon. About. Lost Horizon, august 8th, 2021. URL: https://www.losthorizonfestival.com/about (дата звернення: 20.08.2023).

McKay G. Glastonbury: A Very English Fair. Orion. 2000.

Nittel J. In what way do Instagram influencers impact the promotion of music festivals among millennials? Bachelor Thesis, Modul University Vienna, Vienna, 2020.

Pitchfork. Blurring the Lines: How Music Festivals Are Becoming More Than Music. 2017. URL: https://pitchfork.com/features/sponsorcontent/blurring-the-lines/ (дата звернення: 15.08.2023).

Raso C. How brands use music festivals to build engagement and profit. Mumbrella. 2016. URL: https://mumbrella.com.au/brands-music-festivalsbuild-engagement-382071(дата звернення: 2.09.2023).

Richards G., Dimitrova A., Simons I. Measuring Physical, Digital and Hybrid Leisure Experiences at Events. World Leisure Organisation. 2023. URL: https://www.researchgate.net/publication/362791311_Measuring_Physical_Digital_and_Hybrid_Leisure_Experiences_at_Events (дата звернення: 25.08.2023).

Roettgers J. VR wants to save the live music business, one avatar at a time. Protocol. 2021. URL: https://www.protocol.com/vr-music-concerts-festivals (дата звернення: 20.08.2023).

Shipman A., Vogel A. Streaming the festival: what is lost when cultural events go online. Review of Social Economy. 2022. URL: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/00346764.2022.2099006?needAccess=true&role=button (дата звернення: 25.08.2023).

Slager N. Festival season, here I come! A study on the factors motivating Dutch techno-house music festival. Bachelor Thesis , University of Twente, Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences. 2021.

Wreford O., Williams N. L., Ferdinand N. Together Alone: An Exploration of The Virtual Event Experience. Journal: Event Management. 2019. Р. 721–732.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-20

Як цитувати

КРУПА, О. (2023). ЦИФРОВІ МУЗИЧНІ ФЕСТИВАЛІ ЯК ГІБРИДНІ КУЛЬТУРНІ ІВЕНТИ. Fine Art and Culture Studies, (4), 50–57. https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-7

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО