ПРИНЦИПОВІ ЗАСАДИ ТВОРЧО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТА В КЛАСІ ЕСТРАДНОГО СПІВУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-5-1

Ключові слова:

принципові засади, методична модель, естрадний спів, активізація, виконавство, творча діяльність

Анотація

У вирії виконавських тенденцій, нами окреслено принципові засади творчої та специфічні принципи виконавської діяльності студента у класі естрадного співу. Увага зосереджена на практичній взаємодії студент – викладач у процесі творчої діяльності та сценічної майстерності. Мета статті – визначити ключові засади творчо-виконавської діяльності студента в класі естрадного співу. Методологія дослідження концентрується у наступних методах: аналізі творчої діяльності крізь призму виконавських принципів й засобів активізації в процесі професіоналізації студента-співака; дедукціі у фокусі систематичного розкриття принципових засад творчої діяльності студента-співака й принципів виконавської діяльності у різних її проявах. Наукова новизна полягає в розкритті принципових засад творчої діяльності студента у класі естрадного співу та синтезу його виконавського потенціалу. Отже, нами визначені принципові засади активізації творчої діяльності студента у класі естрадного співу: поєднання пізнавальної і творчої діяльності; самоцінність та змістовно-структурна залежність в контексті підготовки естрадного співака; соціально-педагогічна зумовленість процесу творчої активізації та спонукання до самовираження; створення позитивного фону й мотивація студента-співака до осмислення результатів творчої діяльності. Серед принципів активізації виконавського потенціалу студента в класі естрадного співу, нами розкрито наступні: перший – підготовлений проект який реалізується усіма попередньо-продуманими елементами (репертуар та його насиченість у словесній та музичній наповненості із якісною фонограмою; танцювальний супровід композиції; сценічний образ, підібраний індивідуально під стиль пісні, чи їх циклу; світло-звукове забезпечення); другий – активізація одночасного контролю над собою, звуком, світлом та сценічною образністю (участь у загальному концерті, виступи на конкурсах, фестивальні імпрези, тощо).

Посилання

Бойчук А. Принципи активізації виконавського потенціалу естрадного співака. Актуальні проблеми розвитку українського та зарубіжного мистецтв: культурологічний, мистецтвознавчий, педагогічний аспекти: матеріали VІII Міжнародної науково-практичної конференції (с. Світязь Шацького району Волинської області, 16–18 червня 2023 року); Волинський національний університет імені Лесі Українки. Львів Торунь: Liha-Pres, 2023. С. 349–352.

Виконання під фонограму. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D1%96%D0%B4_%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D1%83

Довгань О. Сучасний науковий підхід до вокально-педагогічної діяльності. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка: збірник. Чернігів: ЧДПУ, 2009. Вип. 67. Серія: педагогічні науки. С. 216–220.

Душний А. Методика активізації творчої діяльності студентів педагогічних університетів у процесі музично-інструментальної підготовки: автореф. дис. … канд.. пед.. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання музики і музичного виховання». Київ, 2005. 20 с.

Зязюн І. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи. Київ: Видавництво «Віпол», 2000. С. 11–57.

Кочина О. Поняття та види інтелектуального піратства в Україні. URL: http://pgp-journal.kiev.ua/archive/2016/06/5.pdf

Мінусовка чи фонограма? URL: https://allminus.com.ua/forum/thread34-1.html

Основні види суміжних прав. URL: https://stud.com.ua/31561/pravo/osnovni_vidi_sumizhnih_prav

Сисоєва С. Педагогічна творчість: монографія. Харків – Київ: Каравелла, 1998.150 с.

Ткаченко М. До проблеми втілення художнього образу вокального твору засобами сценічної виразності (у контексті виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва). Педагогічні науки: зб. наук. праць. 2017. Вип. LXXV. Т. 2. С. 192–195. URL: file:///C:/Users/1/Downloads/1407-Текст%20статті-2505-1-10-20190420.pdf

Фарина Н., Тимошенко Т. Студія естрадного співу в сучасній системі мистецької освіти. Нова педагогічна думка. 2020. № 2 (102). С. 176–179. URL: http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/issue/view/4

Фоломєєва Н. Теоретичні засади розвитку самостійної діяльності співаків-початківців у процесі професійної підготовки у закладах вищої освіти. Modern art education: theoretical-practical discourse: Scientific monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2023. С. 326–357. URL: http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/319/8702/18169-1

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-05

Як цитувати

БОЙЧУК, А. (2023). ПРИНЦИПОВІ ЗАСАДИ ТВОРЧО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТА В КЛАСІ ЕСТРАДНОГО СПІВУ. Fine Art and Culture Studies, (5), 3–9. https://doi.org/10.32782/facs-2023-5-1

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО