РОЛЬ ОПАНУВАННЯ КОМПОЗИТОРСЬКОЇ КОМПОНЕНТИ ЯК ВАЖЛИВОЇ СКЛАДОВОЇ РОЗВИТКУ ЕСТЕТИЧНО-ХУДОЖНЬОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАННІ СУЧАСНОГО ЕСТРАДНО-ДЖАЗОВОГО СПІВАКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-10

Ключові слова:

композиторські навички, соліст-вокаліст, джаз, естрада, тенденції навчання.

Анотація

Мета: робота спрямована на розглядання актуальності композиторських навичок у площині навчання естрадно-джазовому виконавству як додаткового стимулу реалізації творчих втілень сучасних естрадних вокалістів. Це цікавий освітній тренд, що покликаний у значній мірі збагатити та розширити якісні показники співака з точки зору змістовного наповнення виконання, підняти на новий рівень гнучкість музично-художнього мислення, стимулювати зріст інтелектуальних та естетичних потреб у процесі творчого розвитку та професійному становленні. Залучення у захоплюючий процес композиції здобувача сприяє гармонічному розвитку його особистості, спроможності до переконливого формулювання та висловлювання творчої думки. Методологія: основою дослідження є спостереження протягом року за результатами роботи та динамікою розвитку групи здобувачів, залучених до музичного творення (композиції), а також використані методи написання музики американського композитора та аранжувальника Уільяма Руссо, та Жака Перріконе, фундатора кафедри авторської пісні у музичному коледжі Берклі, США. Наукова новизна: в умовах стрімкості розвитку та закономірних змін тенденцій у сучасній індустрії естрадного музичного мистецтва виховання вокаліста, як інструменту відтворення звуку, є недостатнім. Значну роль в сучасній музиці та виконавстві набувають також й ціннісні складові особистості артиста. Співак, зосереджений тільки на голосі, обмежує свою індивідуальність. Основи композиторських навичок надають поштовх до реалізації нових ідей інтерпретації виконуваного твору, здатності розуміння його драматургії, привнесення особистісного бачення, свободи художньої виразності. Означені питання та ідеї щодо виховання сучасного естрадного та естрадно-джазового вокаліста вперше піднімаються у сучасному українському музикознавстві та розглядаються у вітчизняному освітньому просторі, що і складає наукову новизну цієї роботи. Висновки: застосування композиторської практики у процесі виховання сучасного естрадного артиста – важливий елемент формування та становлення сучасного естрадного співака. Він не тільки сприяє загальному розвитку музичних здібностей, але й допомагає кристалізації унікальної артистичної ідентичності, що є ключовим поняттям для здобуття успіху в сучасному музичному середовищі. Вміння компонувати власні пісні/твори дозволяє естрадним співакам розширювати та доповнювати свій репертуар унікальним матеріалом, забезпечивши собі конкурентну перевагу. Крім того, навички композитора надають співаку можливість, більш вільно імпровізувати та інтерпретувати музичний матеріал, дозволяючи створювати музику що відповідає особистим відчуттям та досвіду, підвищуючи тим критичне мислення та власну артистичну автономію.

Посилання

Давидов М. А. Виконавське музикознавство: энциклопед. довід. [посіб. для вищ. навч. закл.]. Київ: Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, 2010. 406 с.

Симоненко В. С. Українська енциклопедія джазу. Київ : Центрмузінформ, 2004. 232 с.

Aebersold J. Play-A-Long, Jamey Aebersold Jazz, inc, USA, Vol. 1–100 (періодичне видання, серія посібників для імпровізаційної практики).

Bergonzi J. Inside Improvisation Series. Advance music GmbH, 2016. 230 p.

Collier J. L. The Making of Jazz: A Comprehensive History. Boston: Houghton Mifflin Harcourt Pub. 1987. 543 p.

Levine M. The Jazz Theory Book. Sher Music, 1995. 522 р.

Perricone J. Great Songwriting Techniques. Oxford Univercity Press, 2018. 398 р.

Russo W. Composing music: a new approach. University of Chicago Press; Reprinted edition, 1988. 193 р.

Stoloff B. Scat! Vocal Improvisation Techniques. Music Sales America, 1998. 130 р.

The Best Fake Book Ever: For Keyboard, Vocal, Guitar, and All "C" Instruments, 4th Edition. Hal Leonard pub. 802 p.

Сайт музичного коледжу Берклі: https://www.berklee.edu (дата звернення 10.02.2024)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-26

Як цитувати

РОМЕНСЬКИЙ, Ю. (2024). РОЛЬ ОПАНУВАННЯ КОМПОЗИТОРСЬКОЇ КОМПОНЕНТИ ЯК ВАЖЛИВОЇ СКЛАДОВОЇ РОЗВИТКУ ЕСТЕТИЧНО-ХУДОЖНЬОГО МИСЛЕННЯ У ВИХОВАННІ СУЧАСНОГО ЕСТРАДНО-ДЖАЗОВОГО СПІВАКА. Fine Art and Culture Studies, (1), 76–79. https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-10

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО