КАВЕР ЯК ПРАКТИЧНА ПЛАТФОРМА ФОРМУВАННЯ ЕКСКЛЮЗИВНОГО РЕПЕРТУАРУ ТА ОДНА З ФОРМ УДОСКОНАЛЕННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СУЧАСНОГО ЕСТРАДНОГО АРТИСТА
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-7Ключові слова:
кавер, кавер-версія, естрадна музика, джазова музика, музикант, виконавець, вокаліст.Анотація
Мета. Робота спрямована на розгляд актуальності кавер-творів у площині естрадно-джазового виконавства як додаткового стимулу реалізації творчих задумів вокалістів, інструменталістів, аранжувальників. Це затребуваний актуальний тренд, що викликає значну зацікавленість серед музикантів та заохочує їх своїми невичерпними можливостями. Робота над кавер-версією дає можливість втілити виконавцю найсміливіші рішення художньо-естетичних питань щодо подання музичного матеріалу. Методологія. Провідними методами нашого дослідження є метод інтонаційного аналізу Б. Асафʼєва, Б. Яворського та їхніх послідовників, а також методи виконавського музикознавства, розроблені київським ученим М. Давидовим та представниками його школи. Наукова новизна. З огляду на значну популярність у сучасній музиці напряму кавер-версії зауважимо практичну відсутність музикознавчих розробок щодо вказаного явища. Цікаве та досить складне за творчою технологією створення кавер-версії відомих творів потребує нових методів роботи з вихідним музичним матеріалом, великого арсеналу знань та професійних навичок, інтелектуальних ресурсів, ерудиції та естетики смаку. Вказані проблеми та завдання вперше розглядаються у вітчизняній музикознавчій думці, що і становить наукову новизну нашої роботи. Висновки. Робота з кавером являє собою живильне середовище для розвитку індивідуальності виконавця, провокує на заохочення до творчих експериментів, націлює на безперервний професійний зріст та винахід нових шляхів удосконалення майстерності виконавця. Для якісного аналізу та розуміння потрібно узагальнювати досвід. Нагальні питання навчальної та методичної літератури, якої бракує, необхідно вирішувати за рахунок опрацювання комплексу переважно іноземних ресурсів, доповнюючи його загальнодоступними навчальними посібниками у галузі музичного мистецтва, теорії музики; вивченням та аналізом новинок аудіонадходжень.
Посилання
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. Кн. 1-2. Изд-е 2-е. Москва : Музыка, Ленинградское отделение, 1971. 389 с.
Бергонзи Дж. Анатомия импровизации. Частини 1–5. Альфред мюзік, 2016. 230 с.
Давидов М.А. Виконавське музикознавство: енциклопедичний довідник : посібник для вищих навчальних закладів. Київ : Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського, 2010. 406 с.
Коллиер Д.Л. Становление джаза / пер. з англ., ред. А. Медведев. Москва : Радуга, 1984. 411 с.
Фейертаг В.Б. Джаз. Энциклопедический справочник. Москва : Скифия, 2008. 696 с.
Яворский Б.Л. Строение музыкальной речи. Материалы и заметки. Ч. 1–3. Москва, 1908. 40 с.
Bradlee S. Outside the Jukebox: How I Turned My Vintage Music Obsession into My Dream Gig Hardcover.June 12, 2018, Hachette Books; Illustrated edition, ISBN-13: 978-0316415736.
Clarence Bernard. Henry Quincy Jones. Routledge Music Bibliographies pub. 1st edition. ISBN-13: 978-0367740054. 254 c.
English-Russian Dictionary Large. URL: https://www.dict.com/ (дата звернення: 15.06.2022).
Levine M. The Jazz Theory Book; Sher Music. June 1, 1995. ISBN-13: 978-1883217044. 522 c.
Russo W. Composing music: a new approach. University of Chicago Press; Reprinted edition. February 15, 1988. ISBN-13: 978-0226732169. 193 с.
Sean Dineley. Covers Uncovered: A History of the “Cover Version” from Bing Crosby to the Flaming Lips Crosby to the Flaming Lips. (Thesis Format: Monograph). Electronic Thesis and Dissertation Repository. 2014. 137 с.
Stoloff B. Scat! Vocal Improvisation Techniques; Music Sales America; 35300th edition. November 1, 1998. ISBN-13: 978-0962846755. 130 c.
The Best Fake Book Ever: For Keyboard, Vocal, Guitar, and All “C” Instruments. 4th edition. Hal Leonard pub. ISBN-13: 978-0634034244. 802 c.